روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۰/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۹۱۶

   رونمایی از نسخه‌های خطی اهدایی سردار شهید سلیمانی به مقام معظم رهبری

نسخه‌های خطی اهدایی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به مقام معظم رهبری در چهل و یکمین برنامه «سه‌شنبه‌های فرهنگی» آستان قدس رضوی، رونمایی می‌شود. مهدی قیصری‌نیک دبیر رونمایی از آثار نفیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس گفت: این برنامه سه‌شنبه ساعت ۹ صبح در محل موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد. او ادامه داد: در گنجینه رضوی تعدادی آثار فرهنگی و هنری وجود دارد که سردار حاج قاسم سلیمانی آنها را به رهبر معظم انقلاب اهدا کرده بودند و ایشان نیز به آستان مقدس رضوی تقدیم کردند و در این جلسه از سلسله برنامه‌های «سه‌شنبه‌های فرهنگی» سه نسخه خطی اهدایی سردار شهید قاسم سلیمانی معرفی و رونمایی می‌شود.

   برگزاری نشست فوری ناتو در پی

 به شهادت رسیدن سردار سلیمانی؛ایسنا|

یک مقام سازمان ناتو از برگزاری نشستی فوری، روز دوشنبه، برای مذاکره درباره وضعیت منطقه در پی شهادت سردار سلیمانی خبر داد. به گزارش نیویورک تایمز، یک مقام سازمان ناتو اعلام کرد که سفرای ناتو، در بروکسل نشستی فوری خواهند داشت تا درباره وضعیت خاورمیانه در پی حمله هوایی یک پهپاد امریکایی به سردار قاسم سلیمانی و

به شهادت رساندن او، مذاکره کنند. ینس استولنبرگ، دبیرکل ناتو این نشست را پس از مشورت با اعضای این اتحادیه، نشست یاد شده را ترتیب داد. سفرای ناتو به‌طور منظم نشست‌هایی تشکیل می‌دهند، اما نشست روز دوشنبه پس از آنکه اتحادیه روز شنبه تصمیم گرفت ماموریت آموزشی‌اش در عراق را به دلیل خطرات امنیتی در پی ترور سردار سلیمانی به تعویق بیندازد، ترتیب داده شد.

   پیام کشورهای عربی خلیج فارس

 به امریکا: ما را درگیر جنگ نکنید؛فارس|

یک خبرنگار انگلیسی نوشت که دولت سعودی با اعزام هیاتی به واشنگتن از ترامپ خواهد خواست تا کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس را وارد جنگ دیگری در منطقه نکند. «لیز اسلای» خبرنگار انگلیسی روزنامه واشنگتن پست (مستقر در بیروت) در صفحه توییتر خود نوشت که دولت سعودی قصد دارد هیاتی به امریکا اعزام کند تا به نیابت از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پیامی مهم را به سران واشنگتن ببرد. او نوشت که پیام مذکور این است: «لطفا ما را از درد یک جنگ دیگر دور کنید.»

   آیا در عمر خود چنین «اقیانوس انسانی» دیده‌ای؟؛تعادل|

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران با منشن کردن حساب توتیتری دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا و انتشار چندین عکس از حضور باشکوه و میلیونی مردم در مراسم بدرقه پیکرهای شهدای حمله تروریستی امریکا به واکنش مقامات امریکایی درباره حضور مردم در بدرقه سردار سلیمانی واکنش نشان داد.وزیر خارجه ایران با انتشار چندین عکس از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد قاسم سلیمانی خطاب به رییس‌جمهور امریکا نوشت: آیا در عمر خود چنین اقیانوسی از انسان یکجا دیده‌ای؟ ظریف نوشت: «آیا در عمر خود اینچنین دریای انسانی دیده‌ای؟ آیا هنوز می‌خواهی به مشورت دلقک‌هایی که به شما درباره ما مشورت می‌دهند گوش کنی؟»او در ادامه افزود: «آیا هنوز تصور می‌کنید که می‌توانید اراده این ملت بزرگ و مردمش را بشکنید؟ پایان حضور نحس امریکا در غرب آسیا شروع شده است.»

   تیتر نشریه تایمز انگلیس درباره ایران دروغ است؛تعادل|

سفیر ایران در انگلیس نوشت: تیتر نشریه تایمز انگلیس درباره ایران دروغ است. حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس در واکنش به تیتر نشریه تایمز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: من به عنوان سفیر کشورم و مقام مسوول در انگلیس می‌گویم که تیتر نشریه تایمز دروغی شرم‌آور و تحریک آمیز است. وی ادامه داد: من این تیتر را محکوم کرده و از مقامات انگلیس می‌خواهم تا نسبت به جلوگیری از انتشار چنین تبلیغات دروغین و مخربی در مقطع حساس کنونی اقدام کنند. نشریه تایمز در شماره دیروز خود در تیتر یک نوشت: «ایران هشدار داده است که نظامیان بریتانیا را خواهد کشت.»

   طرح سه فوریتی «انتقام سخت» به هیات رییسه مجلس تقدیم شد؛مهر|

رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از تدوین «طرح سه فوریتی انتقام سخت» و ارایه این طرح به هیات رییسه مجلس خبر داد. حمیدرضا حاجی‌بابایی گفت: مجلس به عنوان نمایندگان مردم باید زمینه‌ها وراهکارهای قانونی این انتقام سخت را مهیا سازد وشرایط را برای ادامه حرکت انقلابی آماده کند. حاجی بابایی گفت: برای تحقق خواست مردم «طرح سه فوریتی انتقام سخت» روی میز مجلس قرار گرفته است و همه نمایندگان می‌توانند این طرح را امضا کنند.

   تعویق مراسم سالگرد آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی؛ایسنا|

مراسم سالگرد آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی یک هفته به تعویق افتاد. مراسم سومین سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که قرار بود روز پنجشنبه 19 دی‌ماه برگزار شود، به دلیل همزمانی با مراسم بزرگداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی به تعویق افتاد.این مراسم در ساعت 8 صبح 26 دی 98 در سالن اجلاس سران در تهران برگزار خواهد شد.

 

 

ارسال نظر