روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۸۲۹

  احضار سفیر سوییس و اعتراض شدید ایران به اظهارات خصمانه ترامپ علیه ایران؛ تسنیم|

سفیر سوییس در تهران به عنوان حافظ منافع دولت امریکا توسط معاون سیاسی وزیر امور خارجه احضار شد و اعتراض شدید ایران نسبت به اظهارات تهدیدآمیز و ناقض قوانین و هنجارهای بنیادین بین‌المللی به وی ابلاغ شد. سفیر سوییس در تهران به عنوان حافظ منافع دولت امریکا توسط سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه احضار شد و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اظهارات تهدیدآمیز و ناقض قوانین و هنجارهای بنیادین بین‌المللی به وی ابلاغ شد. معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: اظهارات خصمانه، تهدیدآمیز و غیرهنجاری رییس‌جمهور امریکا به هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست و در نقض کامل قوانین بین‌الملل قرار دارد. وی با اشاره به تهدید رییس‌جمهور امریکا به حمله به مراکز فرهنگی گفت چنین تهدیدی یادآور هجوم قوم مغول یا اقدامات گروه‌های تروریستی و جنایتکار در تخریب اماکن فرهنگی و تاریخی است که طبق قواعد و قوانین بین‌المللی مصداق بارز «جنایت جنگی» محسوب می‌شود.

 دولت‌های منطقه یکصدا اقدام جنایتکارانه امریکا را محکوم کنند؛ پاد|

رییس‌جمهور با بیان اینکه امریکایی‌ها همواره خوی تجاوزگری خود را حفظ کرده‌اند، گفت: ما از دولت‌های دوست و همسایگان خود انتظار داریم این اقدام جنایتکارانه و شرورانه را یکصدا محکوم کنند. روحانی دیروز در تماس تلفنی «اشرف غنی» رییس‌جمهور افغانستان با وی، شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را حادثه‌ای جانکاه و غمی بزرگ برای ملت ایران و جنایتی بی‌سابقه از سوی دولتمردان امریکایی برشمرد و اظهار داشت: ما از دولت‌های دوست و همسایگان خود انتظار داریم این اقدام جنایتکارانه و شرورانه را یکصدا محکوم کنند. رییس‌جمهور با تاکید بر غیرقابل اعتماد بودن امریکا، افزود: ایران هیچگاه آغازگر هیچ تجاوز و تنشی حتی نسبت به امریکا نبوده و همواره اقدامات ایران پاسخی به تجاوز امریکا بوده است. اشرف غنی رییس‌جمهور افغانستان نیز در این تماس تلفنی ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابراز همدردی دولت و ملت افغانستان با مردم ایران، اظهار داشت: در غم و اندوه ملت برادر و مسلمان ایران شریک هستیم.

 روز شهادت سردار سلیمانی آغاز تاریخ جدید خاورمیانه است؛ ایرنا |

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان دیروز در مجمع سیدالشهدا در ضاحیه جنوبی بیروت گفت: دوم ژانویه 2020 میلادی (سیزدهم دی 98) روز شهادت سردار «قاسم سلیمانی» سرآغاز تاریخ جدید خاورمیانه محسوب می‌شود. وی این مطلب را در آیین باشکوه یادبود و بزرگداشت فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران و در جمع هزاران هوادار او و همچنین رهبران مذهبی، شخصیت‌های سیاسی، حزبی، رسانه‌ای و نمایندگان پارلمان و وزیران دولت موقت لبنان در جنوب بیروت مطرح کرد. وی با محکوم کردن اقدام تروریستی امریکا تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی به بزرگ‌ترین هدف خود که شهادت باشد دست یافت زیرا شهادت آرزوی وی از روزهای جوانی بود.

 طرح دوفوریتی مجلس برای تروریست خواندن ارتش امریکا در کل دنیا؛ خانه ملت |

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تهیه طرح دو فوریتی خبر داد که به موجب آن نیروهای نظامی امریکا در کل دنیا به عنوان تروریست شناخته می‌شود. ابوالفضل

حسن بیگی اظهار کرد: با توجه به اقدام جنایتکارانه امریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی تعدادی از نمایندگان در حال تهیه طرحی هستند که به موجب آن ارتش امریکا در کل دنیا به عنوان تروریست شناخته شود تا دست جمهوری اسلامی برای مقابله با آنها باز باشد. وی یادآور شد: پیش از این مجلس طرحی را تصویب کرده بود که به موجب آن نیروهای نظامی امریکا در خاورمیانه به عنوان تروریست شناخته می‌شدند. اکنون ما این موضوع را می‌خواهیم تعمیم دهیم تا ارتش امریکا در تمامی نقاط دنیا به عنوان تروریسم شناخته شود و کشورها بتوانند برای حفاظت از خود با آنها مقابله کنند.

 

ارسال نظر