مسیر شهدا ادامه دارد...

۱۳۹۸/۱۰/۱۴ - ۰۰:۲۶:۱۶
کد خبر: ۱۶۰۶۷۴
مسیر شهدا ادامه دارد...

بامداد دیروز جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای امریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند. بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع امریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود. در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه‌ای این اقدام تروریستی رژیم‌ امریکا را محکوم کرد و نشست فوق‌العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوییس در تهران به عنوان حافظ منافع امریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به امریکا به وی اعلام شد. سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هم با تسلیت شهادت غرورآفرین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی برای بررسی اقدام جنایتکارانه حمله به خودروی سردار سلیمانی در بغداد که منجر به شهادت ایشان شد، خبر داد.اما همزمان با انتشار خبر شهادت سپهبد سلیمانی شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز در کنار مقامات کشوری در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه به دست تروریست‌های ارتش امریکا در بغداد را تسلیت گفتند.

    بشار اسد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی را تسلیت گفت

رییس‌جمهوری عربی سوریه در پیامی به رهبر انقلاب اسلامی نوشت: اطمینان کامل داریم این جنایت بر عزم محور مقاومت برای ادامه مقابله با سیاست‌های ویرانگر امریکا در منطقه و نیز در برابر تمامی نیروهای ستمگر و متجاوز جهان، می‌افزاید. بشار اسد دیروز در پی شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی خطاب به حضرت آیت‌الله العظمی امام علی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی اظهار داشت: در نهایت اندوه و حزن فراوان خبر شهادت تعدادی از فرماندهان مقاومت و در راس آنان سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس که زندگی خود را در کار ملی و خدمت به کشور خود و محور مقاومت و آرمان‌های بر حق ملت‌ها در جنگ با تروریسم و حامیان آن سپری کرد، دریافت نمودیم.رییس‌جمهوری سوریه افزود: من به نام خود و به نام مردم عرب سوریه گرمترین مراتب تسلیت قلبی خود را خدمت حضرتعالی و ملت برادر ایران، ابراز می‌دارم و از درگاه خداوند با عزت و جلالت مسالت دارم که آن شهید فقید را در رحمت واسعه خود قرار داده و صبر جمیل و اجر جزیل به خانواده ایشان عطا فرماید. رییس‌جمهوری عربی سوریه تصریح کرد: یاد شهید سلیمانی در وجدان مردم سوریه که هرگز ایستادن وی را در کنار ارتش عربی سوریه و دفاع از سوریه علیه تروریسم و حامیان آن از یاد نخواهد برد، جاودان خواهد ماند و نقش‌آفرینی روشن وی در پیروزی‌های متعدد علیه تشکیلات تروریسم از یاد نخواهد رفت.اسد عنوان کرد: این اقدام جنایتکارانه که دولت امریکا مرتکب آن شد، تاکید مجددی بر سیاست‌های مستدام آن در حمایت و پشتیبانی از تروریسم و گستراندن بی‌نظمی و هرج و مرج و اشاعه قانون جنگل در خدمت به طرح‌های صهیونیستی و استعمار در منطقه و تمامی جهان است.وی خاطرنشان کرد: ما اطمینان کامل داریم این جنایت بر عزم محور مقاومت برای ادامه مقابله با سیاست‌های ویرانگر امریکا در منطقه و نیز در برابر تمامی نیروهای ستمگر و متجاوز جهان، می‌افزاید. رییس‌جمهوری عربی سوریه یادآور شد: شکی نداریم که راه شهید سلیمانی و همرزمان وی در اذهان جوانان مقاومت پس از شهادت وی بیشتر رسوخ خواهد کرد و بر اراده و عزم این جوانان جهت ادامه راهی که آن شهید و همرزمانش شروع کرده بودند، می‌افزاید و جهت افزایش و تحکیم بخشی نیرو و اقتدار مقاومت در برابر دشمنان منطقه ما و احقاق حق بر تثبیت حاکمیت اراده ملت‌ها در کل جهان پایه و مبنا خواهد شد. اسد اظهار داشت: خالصانه‌ترین مراتب تسلیت را به حضرتعالی و ملت ایران ابراز می‌دارم.

    سردار سلیمانی الگوی جوانان بود

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پیام تسلیت خود نوشت: «سردار سلیمانی نماد عزت ایران و مالک اشتر رهبری بود. شهادتش سوزناک و اندوه فقدانش فراموش‌نشدنی است. ‌اما ذرات خون مطهر او جان تازه‌ای به انسجام ملی و مقاومت اسلامی خواهد داد. ‌امریکایی‌ها اکسیر شهادت را درک نکرده‌اند.» مسعود سلطانی فر نیز در پیام تسلیت به مناسبت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی نوشت:«شهید سلیمانی نمونه‌ای ارزشمند و بزرگ برای جوانان و ورزشکاران و قهرمانان از یاران رهبر و انقلاب بود که بر سر دفاع از ارزش‌های امام و نظام مقدس اسلامی جان خود را تقدیم انقلاب و مردم و رهبر عزیزمان کرد. قاسم سلیمانی قهرمان ملی مردم ایران و الگوی تمامی جوانان و عاشقان انقلاب و رهبر بوده و خواهد بود.»

    دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: انتقام سختی از امریکا خواهیم گرفت

«محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و از فرماندهان سابق سپاه هم در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «سپهبد قاسم سلیمانی به جمع برادران شهیدش پیوست ولی انتقام سختی از امریکا خواهیم گرفت.» «علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل نیز در پیام تسلیت خود گفت: «شهادت سردار قاسم سلیمانی که بسیاری از پیروزی‌های خود را مدیون رشادت‌های او هستیم، جان تازه‌ای را در جبهه مقاومت ایجاد خواهد کرد و امریکایی‌ها و ایادی آنان عواقب این جنایت تروریستی را پرداخت خواهند کرد.»

در ادامه این پیام آمده است: «جبهه مقاومت که توانست در تمام این سال‌ها با تدابیر مقام معظم رهبری، رشادت‌ها و مجاهدت‌های سردار سلیمانی و فرماندهان عالی جبهه مقاومت، مدافعان حرم و با پشتیبانی ملت بزرگ ایران و مردم مظلوم منطقه، توطئه شوم دشمنان در تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی را از بین ببرد، بار دیگر انتقام این جنایت را خواهند گرفت.»

    دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: سردار سلیمانی نماد مبارزه با نظام سلطه بود

سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی، شهادت سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و افزود: سردار سپهبد قاسم سلیمانی خود را سرباز ولایت می‌دانست و همواره نگاهش به افق نگاه رهبری الهی جمهوری اسلامی بود، ایشان نه یک روز و چند روز بلکه در دوره زمانی طولانی صداقت و سلامت، مجاهدت خستگی‌ناپذیر همراه با درایت و تدبیر مومنانه و مقاومت و پایداری در راه خدا را به ظهور رساند. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه این پیام تاکید کرد: سردار سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی بود که هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مسلمین و مظلومین جهان در سر نداشت و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی بود که زندگی را در مسیر مبارزه با ظالمان و دفاع از مظلومان اختصاص داده بود و الحق مصداق تمام عیار پیروی از اسلام ناب محمدی بود. سید عطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد در دولت سید محمد خاتمی در توییتر خود نوشت: «سردار قاسم سلیمانی، قهرمان ملی ایران و اسلام بوده و خواهد بود. در دفاع از تمامیت سرزمینی ایران، دفاع از نظام جمهوری اسلامی، در مبارزه علیه داعش، شخصیتی سرنوشت ساز بود. دو سال پیش گفت: «کاندیدا ی گلوله هستم» زندگی او و کارنامه او با شهادت امضاء شد.» همچنین محمدعلی باقری؛ عضو ارشد حزب توسعه ملی و از مدیران دولت سید محمد خاتمی در توییتر خود نوشت: «شهادت یادگار دفاع مقدس ملت ایران، شهید قاسم سلیمانی به دست نیروهای امریکایی تسلیت باد. ‌اتفاقات چند روز اخیر عراق، منطقه و ایران را در شرایط ناپایداری قرار داده است. وی تصریح کرد: آنچه مهم است حفظ اقتدار و سرفرازی و در عین حال منافع ملی ایران است‌ آقایان لطفا درست تصمیم بگیرید! حسام‌الدین آشنا مشاور رییس‌جمهوری هم در توییتی نوشت: «پس از او خطوط قرمز سیاسی و امنیتی و نظامی در منطقه جابه‌جا خواهد شد. ملت‌های عراق، لبنان و سوریه قدردان جانفشانی‌های او در مواجهه با داعش خواهند بود. بیابان‌ها و کوه‌ها و دره‌ها او را بهتر از خیابان‌ها و کاخ‌ها و برج‌ها می‌شناسند.» شکوری راد دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران هم در توییتر نوشت: «به شهادت رساندن سردار سرافراز قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی مهندس فرمانده حشدالشعبی عراق به دست نیروهای امریکایی جنایت‌پیشه، اقدام هولناکی است که منطقه را درمعرض تحولات غیرقابل پیش‌بینی قرار می‌دهد. این مصیبت را به عموم مسلمین تسلیت می‌گویم.»

    تاریخ مختارها را نخوانده‌اند

«محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «سوگواریم همه‌باهم، پیر و جوان، زن و مرد، بزرگ و کوچک.» وی نوشت: «عکس پیکر در خون سردار را با شادی منتشر کردند، در حالی‌که تاریخ مختارها را نخوانده‌ و نمی‌دانند. حاج قاسم عزیزم، محبوب قلبم، شهادتت مبارک»وزیر کشور نیز در پیامی جداگانه نوشت: «شهادت سردار پرافتخار لشگر اسلام؛ فرمانده محبوب امت اسلامی در مبارزه با استکبار و افراط و دفاع از مستضعفان عالم به کاروان شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی پیوست، به عموم آزادیخواهان جهان و مردم انقلابی و شهید پرور ایران و مقام معظم رهبری، تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.»«عبدالرضا رحمانی فضلی» افزود: «تردیدی نیست که خون مطهراین قهرمان شهید، نیرنگ امریکای جهانخوار را که منشأ اصلی تجاوزها و جنایت‌های چندین دهه اخیر در جهان اسلام است، رسوا خواهد کرد و ملت‌های اسلامی و مردم شریف ایران را در پیگیری آرمان‌های الهی و انسانی انقلاب اسلامی استوار خواهد ساخت.»

وی تصریح کرد: «به خواست پروردگار قادر متعال، عزم جزم ملت‌های اسلامی در پیگیری مسیر اخوت و اتحاد اسلامی در برابر زیاده خواهی نظام سلطه جهانی را استوار خواهد ساخت و اراده پولادین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از تمامیت ارضی ایران عزیز و صیانت از اهداف راهبردی انقلاب اسلامی، غنا خواهد بخشید.»

    زنگنه: سردار سلیمانی از تبار

شهیدان بی‌ادعا  بود

«بیژن زنگنه» وزیر نفت در پیامی ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی گفت: «این مردِ بزرگ از تبارِ شهیدان بی‌ادعای دوران دفاع مقدس و به حق از مصادیق مومنانی بود که به عهد خود با خدای شهیدان وفادار ماند.»

وی افزود: سردار سلمانی شهید جاودانه ملت ایران است که با سربلندی و نامی نیک به جمع یاران شهید خود پیوست.

«حسین علایی» از فرماندهان اسبق سپاه پاسداران گفت: ترور سردار سلیمانی به همراه حمله امریکا به پایگاه‌های حشدالشعبی در مرزهای عراق و سوریه نشان داد که امریکا از قدرت گرفتن مردم عراق در نزدیکی مرزهای اسراییل به‌شدت نگران است و نفوذ خود در عراق را با وجود سازمان‌هایی همچون حشدالشعبی خاتمه یافته تلقی می‌کند. وی افزود: گرچه با چنین ترور وحشتناکی به‌طور طبیعی تنش‌ها در منطقه بالا خواهد گرفت و در نهایت منجر به خروج ارتش امریکا از عراق خواهد شد ولی باید انتظار دیوانگی‌های بیشتری را از امریکا داشت. امریکا ممکن است ترورها و حملات بیشتری را در دستور کار خود داشته باشد که دولت عراق و مردم ایران و لبنانی‌ها و سایر ساکنین منطقه باید مراقب آنها باشند.

    بیانیه شورای راهبردی روابط خارجی

شورای راهبردی روابط خارجی با صدور بیانیه‌ای با تبریک و تسلیت شهادت فرمانده معزز سپاه قدس، تاکید کرد: «نام قاسم سلیمانی به عنوان یک چهره بی نظیر در تاریخ ایران باقی خواهد ماند. او در حیاتش نقش راهبردی در امنیت کشورمان داشت و ایران زمین و جبهه مقاومت مدیون فداکاری‌های اوست. او بدون شک با شهادتش نیز یک تحول راهبردی را در منطقه ما رقم خواهد زد.»

این بیانیه می‌افزاید: «سردار سلیمانی اعتماد به نفس را به مردم ایران، فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن، افغانستان و همه مبارزین بخشید تا از حقوق خود دربرابر تجاوز بیگانگان دفاع کنند. نام قاسم سلیمانی به عنوان یک چهره بی نظیر در تاریخ ایران باقی خواهد ماند. او در حیاتش نقش راهبردی در امنیت کشورمان داشت و

ایران زمین و جبهه مقاومت مدیون فداکاری‌های اوست. او بدون شک با شهادتش نیز یک تحول راهبردی را در منطقه ما رقم خواهد زد.»

    امریکا بزرگ‌ترین اشتباه استراتژیک

خود را مرتکب شد

«حسین موسویان» مذاکره کننده سابق هسته‌ای نوشت: ‌سردار سلیمانی به آرزوی خود که شهادت بود رسید اما ترامپ با صدور دستور ترور حاج قاسم، نه تنها بزرگ‌ترین اشتباه استراتژیک دوران ریاست‌جمهوری خود را مرتکب شد بلکه مراکز و نیروهای امریکا در سطح منطقه و جهان را در معرض تهدیدات درازمدتی قرار داد که خسارات آن غیر قابل جبران خواهد بود. «محمود صادقی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ‌شهید سرافراز سردار حاج قاسم سلیمانی فراتر از جناح‌ها، نام‌ها و طیف‌های سیاسی محبوب همه بود. ملت ایران با وحدت و همبستگی خود انتقام شهادت او را از متجاوزان امریکایی خواهد گرفت. «محمد مخبر» رییس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)

گفت: به‌طور قطع غیر از شهادت هیچ سرنوشتی سزاوار فرزندان امام خمینی نیست و حاج قاسم و ابومهدی المهندس عزیزِ ما به آرزوی خود رسیدند.

وی افزود: بی‌تردید انتقام سخت وعده داده شده محقق خواهد شد و آرمان این دو شهید عزیز به زودی محقق خواهد شد. محمدمهدی طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی در پیام تسلیت خود نوشت: شهادت این سردار پرافتخار اسلام که سال‌ها در میدان‌های مبارزه با تروریست‌ها مجاهدتی مخلصانه و شجاعانه داشت، جبهه مقاومت را در منطقه و جهان مقاوم‌تر خواهد کرد تا این مسیر را هموارتر طی کند و به فرموده رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای؛ «انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ دیشب آلودند.»

    دلنوشته دریابان شمخانی

در فراق سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

«نوشتن برایت سخت نیست، چون فقط باز کردن صندوقچه خاک گرفته‌ای است که در دل، نامه‌های یک یک مان را سال‌ها به ودیعت نگاه داشته برای یوم العهد.»

هوالمحبوب، سلام قاسم جان؛ جان برادر، نوشتن برایت سخت نیست، چون فقط باز کردن صندوقچه خاک گرفته‌ای است که در دل، نامه‌های یک یک مان را سال‌ها به ودیعت نگاه داشته برای یوم العهد. بالاخره طاقت نیاوردی و سبقت گرفتی و رفتی، پر کشیدنت گوارای وجود، رفیق. به رفتنت بی پا، به بال گشودنت بی‌دست، به سینه سوخته و شرحه شرحه ات حسرت بر سینه مانده شهادتمان، باز تازه شد . حسرت شهادت به دست اشقی الاشقیا را پشت سر گذاشتی و با زمزمه لبخند پر رمز و رازت همه نگفتنی‌ها را فریاد زدی. قاسم جان، شهادتت چقدر جگرسوز شد و انتظار دوباره دیدنت ابدی! عملیات به عملیات، میدان به میدان، از بیت المقدس و فتح المبین، از کربلا تا کربلا ۴ و ۵ و ۸، خیبر. تا فاو، تا قطع‌نامه، تا مرصاد، پای عهدی که با پیر و قائد این راه پر حماسه داشتیم ماندی و این راه بی پایان و ابدی را تا لبنان، فلسطین، عراق، سوریه، یمن و افغانستان و دور و نزدیک ره سپردی تا دستت به آسمان رسید و پرکشیدی. هر جا که ردی از عشق خمینی و خامنه‌ای بود و هرجا که کینه ورزی جنایتکاران و زور گویان بود تو بودی. قاسم جان، تو بردی! میدان، میدان تو بود و دشمن مقهور نگاه نافذت. این ره که گشوده‌ای بسته نخواهد شد.این سوز بر سینه نشسته خاموش نخواهد شد. این شور برانگیخته، طومار دشمن کورت را در هم خواهد پیچید، و آن گستره که زیر نفوذ قلب تو بر انقلاب و مستضعفان عالم گشوده شد، دیری نخواهد گذشت که برافروزد و عالم بگیرد، دوباره سلام جان برادر، سلام بر روح بلند و کبریاییت، سلام بر عزم آسمانی و بی فرودت، سلام بر عقیق پیشانیت، سلام، پیکر ارباً اربا، سلام بر دست عباس، سلام بر جسم صد پاره حسین، سلام...

    سردار سلیمانی مصداق بارز شجاعت و ایمان بود

«مجید انصاری»سخنگوی مجمع روحانیون مبارز گفت: اگر مصداقی در دوران ما برای مالک اشتر بخواهیم پیدا بکنیم سردارسلیمانی بودند و ایشان مصداق بارز پایداری، شجاعت، ایمان و حرکت در رکاب ولی امر بود.

«مجید انصاری»، در گفت‌وگو با ایرنا با تسلیت شهادت سردار بزرگ اسلام سپهبد قاسم سلیمانی اظهارداشت: بدون اغراق عرض می‌کنم که اگر مصداقی در دوران ما برای مالک اشتر بخواهیم پیدا بکنیم سردارسلیمانی بودند و ایشان مصداق بارز پایداری، شجاعت، ایمان و حرکت در رکاب ولی امر بود. وی با بیان اینکه سردار سلیمانی عاشق امام خمینی (ره) بود و بعد از رحلت امام هم تا دیشب که به آسمان‌ها پرکشید، در خدمت رهبر انقلاب و ملت ایران با داعش و دیگر شیاطین جهان مبارزه کرد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امریکا را مظهر و نماد عهدشکنی و قانون شکنی دانست و گفت: امریکایی‌ها یک طرفه از پیمان برجام که خودشان پیشگام آن بودند، خارج شدند و نه تنها از برجام بلکه از پیمان‌های بین‌المللی زیادی خارج شدند. سخنگوی مجمع روحانیون مبارز گفت: دیشب هم امریکایی‌ها در اقدامی تروریستی، با زیر پا گذاشتن همه موازین بین المللی، به قلمرو یک کشور تجاوز کردند و رسماً تعدادی از شهروندان ومسوولان نیروهای رسمی عراق و سردار قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند. انصاری با بیان اینکه سردار سلیمانی‌ به دعوت دولت عراق و با هدف کمک مستشاری در مبارزه با تروریسم در این کشور حضور داشته، تاکید کرد: این اقدام، از هر زاویه‌ای که مورد ارزیابی قرار گیرد، برخلاف موازین بین الملل، کنوانسیون‌های جهانی و اصول سازمان ملل متحد است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه این اقدامات، موجب بیداری بیشتر ملت‌های منطقه و همبستگی مسلمانان خواهد شد، گفت: من مطمئن هستم شهادت سردار سلیمانی، خون جدیدی در پیکر مقاومت در جهان اسلام به جریان خواهد انداخت. انصاری افزود: گرچه مردم ایران داغدار از دست دادن سردار وطن هستند اما در نتیجه این اقدام تروریستی، جوان‌ها و رزمندگان ما و آحاد مردم، متحدتر و آشناتر به چهره پلید امریکا خواهند بود و برای دفاع از انقلاب و دفاع از کشور و برای ادامه دادن راه امام و شهیدان با همبستگی بیشتری حرکت خواهند کرد. وی تاکید کرد: مطمئن هستم امریکایی‌ها از این اقدام وحشیانه پشیمان خواهند شد و در میان‌مدت و درازمدت، بازنده این وحشی‌گری‌ها خواهند بود کما اینکه امروز هم، انزوا و تنفر روز افزون امریکا را در عرصه منطقه و جهان شاهد هستیم.


  پیام تسلیت رییس‌جمهور به مناسبت شهادت سردار سپهبد سلیمانی

رییس‌جمهوری با تسلیت شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، سردار سپهبد قاسم سلیمانی به دست امریکای متجاوز و جنایت‌پیشه گفت: یقین دارم پرچم عزت و پایداری این شهید والامقام به دست خیل عظیم سربازان اسلام برافراشته خواهد ماند و مسیر پرافتخار ایثار و مقاومت با قوت بیشتر تداوم خواهد یافت.

روحانی دیروزدر پیام تسلیتی به مناسبت شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه وی اظهار داشت: شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، فرمانده شجاع سپاه قدس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهان وی به‌ویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس، به دست امریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، قلوب همه ملت ایران و ملت‌های منطقه را جریحه‌دار کرد و عزم ملت بزرگ ایران و سایر ملت‌های آزاده را برای ایستادگی و مقابله در برابر زیاده‌خواهی‌های امریکا و دفاع از ارزش‌های اسلامی، دوچندان کرد.

وی افزود: بی‌تردید این اقدام خباثت‌بار و بزدلانه، نشانه دیگری از سرخوردگی و عجز و ناتوانی امریکا در منطقه و احساس انزجار از سوی ملت‌های منطقه نسبت به این رژیم متجاوز است که با زیر پا گذاشتن تمام اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل با غیرانسانی‌ترین سبُعیت، لکه ننگ دیگری را بر صفحات نکبت‌بار این کشور، ثبت کرد.روحانی با محکوم کردن این اقدام ددمنشانه و پاسداشت خدمات درخشان، کم‌نظیر و ماندگار این دلاور سرافراز تاریخ ایران در دفاع از تمامیت ارضی کشور و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرای در منطقه، این فاجعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری، فرمانده کل قوا، آحاد ملت ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هم‌رزمان و دوستداران، و به‌ویژه خانواده گرامی وی تبریک و تسلیت گفت و علو درجات این شهید گرانقدر و همراهانش را از درگاه خداوند منان مسألت کرد.

 

پیام الیاس حضرتی قائم‌مقام حزب اعتماد ملی در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی

در پیام الیاس حضرتی به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی آمده است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین،مِن الْمُومِنِین رِجالٌ صدقُوا ما عاهدُوا‌الله علیهِ فمِنْهُمْ منْ قضى نحْبهُ ومِنْهُمْ منْ ینْتظِرُ وما بدلُوا تبْدِیلًا

سردار از جان گذشته دفاع مقدس و جهاد حاج قاسم سلیمانی به آرزویش رسید و شاهد شهادت را در آغوش گرفت. او که از خودگذشتگی و فداکاری را در جریان جنگ هشت‌ساله به اثبات رسانده بود، در یک دهه گذشته به نماد مقاومت اسلامی در منطقه مبدل شد. حاج‌قاسم شهید ضمن مبارزه با تروریسم داعشی و دیگر جریانهای تکفیری، مورد غضب و خشم امریکای جنایتکار و رژیم اشغالگر قدس قرار داشت و سرانجام در یک حمله تروریستی به دست شقی‌ترین دولت ضدبشری به دیدار معبودش شتافت.

اقدام امریکا علیه فرمانده فداکار سپاه قدس بخشی از تمهیداتی است که این کشور برای سلطه بر منطقه و تشدید دشمنی با ملت‌های مسلمان تدارک دیده است. برای امریکا، خاورمیانه‌ای مطلوب است که همه دولت‌های آن تابع سیاست سلطه‌جویانه واشنگتن باشند و هژمونی اسراییل را بپذیرند و منافع سرمایه‌داران امریکایی را تامین کنند و هیچ مقاومتی در مقابل زیاده‌خواهی این کشور از خود نشان ندهند. ترامپ بیش از همه روسای جمهوری امریکا سرنوشت این کشور را به تل‌آویو گره زده است و برای تمکین ملت‌ها و دولت‌های مسلمان به سیطره امریکا و اسراییل تلاش می‌کند.ترور ناجوانمردانه سردار حاج‌قاسم سلیمانی تکمیل زنجیره اقداماتی است که امریکا برای تضعیف جریان اصیل ضدتروریستی در خاورمیانه در دستور کار خود دارد.شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی را به محضر آقا امام زمان(عج)، رهبری معظم انقلاب، ملت ایران و امت اسلامی، فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و خانواده شهدا و ایثارگران و به خصوص به خانواده و بازماندگان و یاران آن شهید بزرگوار تسلیت عرض می‌کنم .خداوند روح آن شهید بزرگوار را در مراتب عالیه قربش با شهدا و صالحین و صدیقین محشور کند و به خانواده و بازماندگانش صبوری دهد.

 

ارسال نظر