روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۰/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۵۵۷

  ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای مبارزه با آفت زنجره خرما اختصاص یافت؛پاد|

هیات وزیران مبلغ ۳۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت هزینه‌ای به منظور مبارزه با آفت زنجره خرما در استان کرمان اختصاص دادند. خسارات ناشی از تغییرات آب و هوایی (خشکسالی) و پدیده گرد و خاک (ریزگردها) در استان کرمان علاوه بر کاهش میزان برداشت و کیفیت خرما، باعث هجوم انواع آفات و بیماری‌ها، به ویژه آفت زنجره خرما در سطح وسیعی از باغات شهرستان‌های استان شده که با تصویب دولت این اعتبار برای مبارزه با آفت یادشده اختصاص می‌یابد. هیات وزیران همچنین به منظور تامین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، مصوبات مربوط به واگذاری حق استفاده از اماکن ورزشی واقع در برخی استان‌ها را اصلاح کرد. براساس این مصوبات حق استفاده از اماکن ورزشی واقع در استان‌های هرمزگان، قم، تهران، مرکزی، قزوین، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، زنجان، اصفهان، خراسان جنوبی، البرز، لرستان، ایلام، کردستان و اردبیل به هیات‌های ورزشی واگذار شده که در اصلاحیه حق استفاده به «فدراسیون ورزشی (هیات‌های ورزشی)» واگذار می‌شود.

    هدف اتهامات علیه ایران انحراف افکارعمومی از خشم ملت عراق از امریکا  است؛ ایرنا|

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: هدف اتهامات واهی امریکا علیه ایران، انحراف افکار عمومی از خشم آحاد ملت عراق از کشتار سبعانه اخیر عراقی‌ها و فراتر از آن اشغال ١٧ ساله این کشور توسط امریکا است که منجر به قتل بیش از سیصدهزار نفر از مردم بی‌گناه این کشور شده است. به گزارش ایسنا، مجید تخت روانچی، گفت: بسیج مردمی عراق (و شاخه‌های آن) گروهی کاملا عراقی است که تحت نظارت دولت قانونی، مشروع، منتخب و دارای حق حاکمیت عراق و قوانین آن عمل می‌کند. این گروه نقش اساسی در مبارزه با گروه تروریستی داعش و شکست دادن آن داشته و امروز اصلی‌ترین ضامن جلوگیری از احیای مجدد این گروه تروریستی است.

  آزادی ۵۰۰ زندانی با بررسی مجدد پرونده‌شان؛ ایسنا|

رییس سازمان زندان‌ها می‌گوید که تاکنون ۵۰۰زندانی بعد از بررسی مجدد پرونده‌شان از زندان آزاد شده‌اند. اصغر جهانگیر در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه بودجه سازمان زندان‌ها کم است آیا درخواست متمم بودجه کرده‌اید؟ گفت: در این رابطه ما موضوعی را به صورت جداگانه در حال پیگیری هستیم. وی در رابطه با بررسی پرونده تمام زندانیان نیز گفت: این کار استان به استان انجام می‌شود، پرونده زندانیان استان اصفهان به پایان رسیده است و پرونده زندانیان استان فارس نیز به صورت خاص رسیدگی می‌شود و به همین منظور هیاتی به استان فارس شنبه اعزام می‌شود و به زودی نتایج بررسی‌های استان‌ها را اعلام می‌کنیم. جهانگیر افزود: تاکنون بیش از ۵۰۰ زندانی بعد از بررسی مجدد پرونده‌شان از زندان آزاد شده‌اند.

  ترامپ: به دنبال جنگ با ایران نیستم؛ خبرآنلاین|

دونالد ترامپ صبح دیروز (به وقت تهران) در مصاحبه با خبرنگاران در مورد حوادث روز گذشته بغداد و حمله مردم خشمگین عراق به سفارت امریکا در بغداد گفت: به دنبال جنگ با ایران نیستم و چنین جنگی را هم پیش‌بینی نمی‌کنم. به گزارش دیلی‌میل، ترامپ در زمان ترک فلوریدا در پاسخ به سوال خبرنگاران و در خصوص احتمال هرگونه درگیری نظامی میان امریکا و ایران گفت: فکر نمی‌کنم این ایده خوبی باشد. من صلح را دوست دارم. توقع ندارم این اتفاق [جنگ با ایران] بیفتد. وی همچنین مدعی شد، در صورتی هم که جنگی بین ایران و امریکا رخ دهد، خیلی طول نخواهد کشید. این سخنان ترامپ ساعاتی پس از توییت روز گذشته او درباره حوادث روز گذشته عراق مطرح شد. ترامپ در آن توییت، مدعی دست داشتن ایران در حمله روز گذشته به سفارت امریکا در عراق شده بود.

  چرا فرمانده کل سپاه دیروز به ‌بندرماهشهر رفت؟؛ تسنیم|

فرمانده کل سپاه پاسداران دیروز وارد شهرستان بندرماهشهر شد. سردار سرلشکر حسین سلامی گفت: برنامه سپاه در ‌بندرماهشهر ساخت مسکن برای افراد بی‌سرپناه، توزیع جهیزیه برای زوج‌های جوان و ایجاد کارگاه‌های اشتغال‌زایی و درمانگاه برای مردم این شهرستان بوده است. فرمانده کل سپاه در ابتدا ضمن بازدید از مناطق محروم و گفت‌وگو با مردم‌، کلنگ‌ یک مدرسه 6 کلاسه در شهر چمران را به زمین زد و در مراسم اهدای 110 جهیزیه به زوج‌های جوان در مناطق محروم شهرستان بندرماهشهر شرکت کرد. فرمانده کل سپاه با اشاره به بازدید از شهرستان بندرماهشهر بیان کرد: برنامه سپاه در شهرستان بندرماهشهر ساخت مسکن برای افراد بی‌سرپناه، توزیع جهیزیه برای زوج‌های جوان و ایجاد کارگاه‌های اشتغال‌زایی و درمانگاه برای مردم این شهرستان بوده است.

  نتایج مرحله اول آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه منتشر شد؛ میزان|

نتایج مرحله اول آزمون وکالت ۹۸ مرکز وکلای قوه قضاییه از طریق «سایت مرکز آزمون دانشگاه پیام نور» منتشر شد. نتایج مرحله اول آزمون وکالت ۹۸ مرکز وکلای قوه قضاییه کمتر از دو هفته پس از برگزاری آزمون، هم‌اکنون از طریق «سایت مرکز آزمون دانشگاه پیام نور» منتشر شد. داوطلبان می‌توانند جهت مشاهده نتایج به سایت sanjesh.pnu.ac.ir مراجعه کنند.

 

 

ارسال نظر