روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۳۰۹

  روحانی در فرصت قانونی وزیر جهاد کشاورزی را تعیین می‌کند؛ پاد|

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: طبق قانون وزارتخانه بدون وزیر تا ۳ ماه می‌تواند با سرپرست اداره شود، بنابرای رییس‌جمهور در فرصت قانونی وزیر جهاد کشاورزی را مشخص می‌کند.  . امیری درباره آخرین برنامه‌ریزی دولت برای انتخابات مجلس، بیان کرد: انتخابات سه رکن دارد؛ مردم، دستگاه ناظر و‌ دستگاه اجرایی نقش تاثیرگذاری بر عهده دارد؛ دولت نقش بی‌طرفانه‌ای در انتخابات ایفا می‌کند و معتقد است هیچ کدام از نامزد‌ها در انتخابات مجلس نباید احساس شکست کنند، امیدواریم که شاهد یک انتخابات پرشور در اسفند باشیم.

  برگزاری ۵ دوره تربیت مربیان انتخابات در پنج استان کشور؛  وزارت کشور |

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: از شنبه هفته آینده، پنج دوره دو روزه برای تربیت مربیان انتخابات در پنج نقطه از کشور برگزار می‌شود. سید اسماعیل موسوی با اشاره به روند برگزاری انتخابات مجلس گفت: اکنون مرحله بررسی و رسیدگی صلاحیت‌های داوطلبان در هیات‌های نظارت است. او افزود: کسانی که صلاحیتشان در هیات‌های اجرایی رد شده بود، می‌توانستند به هیات‌های نظارت مراجعه و شکایت خود را مطرح کنند. هیات‌های نظارت ۲۰ روز فرصت دارند که به شکایات رسیدگی کنند و در این مدت مراتب تایید یا رد صلاحیت تمام داوطلبان را با استناد قانونی به فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه اعلام کنند. سخنگوی ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: از شنبه هفته آینده، پنج دوره دو روزه برای تربیت مربیان انتخابات در پنج نقطه از کشور اعم از مازندران، اصفهان، کرمانشاه، بوشهر و مشهد مقدس برگزار خواهد شد، همچنین این دوره‌ها در سوم بهمن خاتمه خواهد یافت.

  موفقیت تمام مراحل رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین؛ ایرنا |

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه تمام مراحل رزمایش دریایی ایران روسیه و چین تاکنون با موفقیت اجرا شده است، ‌گفت: از همه کشورهای منطقه دعوت می‌کنیم تا برای نوبت‌های بعدی به این هم‌گرایی و این ائتلاف منطقه‌ای بپیوندند. دریادار حسین خانزادی در حاشیه رزمایش مرکب دریایی ایران، روسیه و چین و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراحل مختلف تمرینات تاکتیکی در این رزمایش که برای اولین‌بار بین سه قدرت دریایی مهم جهان طرح‌ریزی شده بود، اجرا شد و تا امروز تمام مراحل با موفقیت به سرانجام خود رسیده است. فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه جلوه جدیدی از توسعه روابط و همکاری بین سه کشور ایران، روسیه و چین در بالاترین سطح خود در حال به نمایش گذاشته شدن است، عنوان کرد: وقتی نیروهای نظامی رزمایشی را برگزار می‌کنند به معنای این است که در سایر ابعاد سیاسی، اقتصادی و ... اقدامات به خوبی انجام گرفته و امروز ما شاهد این رزمایش مهم و بزرگ هستیم که هدف آن برقراری امنیت در منطقه است.

  آخرین وضعیت مرزهای ایران و ترکیه

 از زبان فرمانده مرزبانی؛ ارتش نیوز |

سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کشورمان آخرین وضعیت مدیریت مرزهای مشترک بین ایران و ترکیه گفت: در اجلاس مرزی با همتای ترکیه‌ای آخرین وضعیت مرزهای مشترک مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. روابط دوجانبه مرزبانان دو کشور روبه افزایش است و برای حل مشکلات مرزی تلاش می‌شود که می‌توان از آن جمله به برق‌رسانی ترکیه در مرزها اشاره کرد. او مهم‌ترین دغدغه در حوزه مرزهای مشترک را مبارزه جدی با قاچاق سلاح و مهمات ذکر و اظهار کرد: مرزبانی کشور ترکیه در خصوص برخورد با قاچاق سلاح و مهمات اقدامات خوبی انجام داده است که جا دارد از آنان تشکر کنیم و انتظار می‌رود از این پس نیز در سایه تعاملات مرزی، با مخلان نظم و امنیت در مرزها برخورد قاطع شکل بگیرد.

  تایید صلاحیت ۳۵۹۳ داوطلب انتخابات مجلس در استان تهران؛ ایلنا |

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران از تایید صلاحیت ۳ هزار و۵۹۳ داوطلب انتخابات مجلس در استان تهران خبر داد. شکرالله حسن‌بیگی با بیان اینکه بی‌طرفی مجریان در ستاد انتخابات استان تهران به معنای انفعال در برابر تخلفات نیست و نمی‌توانیم نسبت به تخلفات انتخاباتی بی‌تفاوت باشیم، اظهار کرد: از مجموع ۳۸۷۹ نفر داوطلب ثبت نام شده در استان تهران، تعداد ۳۵۹۳ نفر تایید، ۴۵ نفر انصراف و ۲۲۳ نفر هم رد صلاحیت شدند.  وی ادامه داد: بی‌طرفی در انتخابات در گرو اشراف عوامل اجرایی برگزاری انتخابات است و آموزش‌های لازم در این خصوص را در دستور کار داریم. هیات‌های اجرایی، هیات‌های نظارت و بازرسین ۳ رکن دخیل در برگزاری انتخابات هستند. طبق قانون نیروی انتظامی وظیفه تامین امنیت در روز انتخابات را برعهده دارد.

  واکنش به شایعه سفر روحانی و اعضای دولت به شمال؛ تعادل |

مشاور رییس‌جمهور به انتشار شایعه‌ای مبنی بر سفر رییس‌جمهور و ۱۴ نفر از وزرای دولت به شمال کشور از سوی برخی رسانه‌ها واکنش نشان داد. حسام الدین آشنا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «‌وقتی رفیق‌تان در دنیای واقعی به ورامین می‌رود، باید رقیب خیالی‌تان را در دنیای مجازی به محمودآباد بفرستید و چهارده عضو دولت را هم همراهش کنید تا مردم در دوقطبی‌های خودساخته غرق شوند.»

 

 

ارسال نظر