روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۱۳۴

  مشکل انتخابات انجام ندادن وظایف نمایندگی در مجلس است؛ تعادل|

سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید: نظارت شورای نگهبان مشکل انتخابات نیست، مشکل انجام ندادن وظایف نمایندگی، از جمله عدم تصویب قانون جامع انتخابات است. عباسعلی کدخدایی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «نظارت شورای نگهبان مشکل انتخابات نیست، مشکل انجام ندادن وظایف نمایندگی، از جمله عدم تصویب قانون جامع انتخابات در طول ۴ سال گذشته است.» وی ادامه داد: «این سوال همچنان باقی است که چرا قانون انتخابات به تصویب نهایی نرسید و بعد از هر بار طرح در مجلس از دستور خارج می‌شد؟»

  کشف محموله اسلحه و مهمات جنگی در جوانرود؛ وزارت اطلاعات |

یک محموله اسلحه و مهمات جنگی با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) در جوانرود کشف شد. به دنبال سلسله اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات شهرستان جوانرود روز پنجشنبه ۵ دی یک محموله سلاح و مهمات جنگی که با اهداف ضد امنیتی از مرزهای غربی وارد کشور شده بود بلافاصله شناسایی و کشف شد.

  آسیب‌های حضور نیروهای خارجی  در منطقه؛  تعادل |

سفارت ایران در ژاپن اعلام کرد: طرح صلح هرمز ایران (HOPE) بستر بومی و موثر در کاهش تنش در منطقه است. سفارت کشورمان در توکیو در حساب کاربری خود در توییتر با اشاره به طرح صلح هرمز نوشته است: «انتظار می‌رود کشورهای دوست با حمایت به موقع و عملی از طرح هرمز به وظیفه بین‌المللی در حفاظت از کشتیرانی عمل کنند. حضور نیروهای خارجی در جهت صلح و ثبات و امنیت منطقه ارزیابی نمی‌شود.»

    ارتش شهادت سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی را تایید کرد؛  ارتش نیوز |

پس از گذشت دو روز از سانحه جنگنده میگ۲۹، دیروز شهادت خلبان این جنگنده تایید شد و ارتش شهادت سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی را تایید کرد. روز چهارشنبه مورخه ۴ دی‌ماه سال جاری یک فروند جنگنده میگ۲۹ ارتش درحین انجام ماموریت در ارتفاعات سبلان دچار سانحه شد. در این سانحه به دلیل شرایط بدجوی و با وجود اعزام تیم‌های مختلف جست‌وجوگر از تکاوران و یگان‌های هوانیروز ارتش و سپاه،

هلال‌احمر، کوهنوردان محلی و مردم منطقه، شناسایی محل سقوط جنگنده و یافتن اطلاعات از وضعیت خلبان به سختی انجام شد که سرانجام دیروز، شهادت سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی محرز شد. سرهنگ خلبان شهید محمد رضا رحمانی، یکی از خلبانان زبده و باتجربه نیروی هوایی ارتش بود که با روحیه جهادی و با انجام صدها مرحله پرواز در ماموریت‌های مختلف کارنامه درخشانی از خود به‌یادگار گذاشته است. از این شهید عزیز یک فرزند ذکور به یادگار مانده است.

   وزارت خارجه فرانسه سفیر ایران را احضار کرد؛  ایسنا |

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای از احضار سفیر ایران در این کشور خبر داد. به نقل از اسپوتنیک، بهرام قاسمی، سفیر جمهوری اسلامی ایران به دلیل آنچه که «بازداشت تحمل‌ناپذیر» شهروندان فرانسوی در ایران خوانده شد، به وزارت خارجه فرانسه احضار شده است. وزارت خارجه فرانسه خواستار آزادی هرچه سریع‌تر «فریبا عادل‌خواه و رولند مارشال» شده و از ایران خواسته است تا وضعیت این دو تن را شفاف‌سازی کند.

 

 

ارسال نظر