روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۹/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۶۱۸

  استیضاح ترامپ دعوا بر سر تصاحب قدرت در امریکاست؛ تعادل|

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل با بیان اینکه استیضاح ترامپ دعوا بر سر تصاحب قدرت در امریکاست، گفت: نتیجه مذاکرات ما با هر دو حزب امریکا، بدعهدی آنها بود. امیرعبداللهیان در پیامی که در صفحه شخصی خود در توییتر منتشر کرد، درباره استیضاح ترامپ، نوشت: «در تاریخ ایران، رفتار کاخ سفید نشان داده که راهبرد جمهوری‌خواهان و دموکراتها در قبال مردم بزرگ ایران و منطقه، متمرکز بر منافع یک جانبه امریکاست و نه منافع مشترک. استیضاح ترامپ هم دعوا بر سر تصاحب قدرت در امریکاست. نتیجه مذاکرات ما با هر دو حزب امریکا، «بدعهدی» آنها بود.»

  نامه و پیامک صرفا برای داوطلبان رد صلاحیت شده ارسال شده است؛ وزارت کشور |

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: صلاحیت داوطلبانی که نامه، پیامک یا تماس تلفنی دریافت نکرده‌اند، تایید است. سید اسماعیل موسوی اظهار کرد: مراتب رد صلاحیت، به افرادی که صلاحیت آنها به تایید هیات‌های اجرایی نرسیده است، از طریق ارسال نامه از سوی فرمانداری به آدرسی که در هنگام ثبت نام معرفی کرده‌اند، ابلاغ شده است. علاوه بر نامه، از طریق تماس تلفنی یا پیامک نیز به داوطلبانی که صلاحیتشان رد شده اطلاع‌رسانی شده است. وی همچنین خاطرنشان کرد: پیامک یا نامه فرمانداری، صرفا برای افرادی که صلاحیتشان تایید نشده ارسال می‌شود و طبعا، بیش از ۹۱ درصد داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس که صلاحیت آنان در هیات‌های اجرایی بررسی و تایید شده است، این پیامک یا نامه را دریافت نکرده‌اند. به عبارت دیگر کسانی که نامه، پیامک یا تماس تلفنی دریافت نکرده‌اند صلاحیتشان تایید است و مراتب تاییدشان به هیات‌های نظارت اعلام گردیده است. موسوی در پایان یادآوری کرد: به موجب قانون، داوطلبان رد صلاحیت شده، می‌توانند تا اول دی‌ماه شکایات خود را به هیات نظارت استان تحویل دهند.

  سازمان ملل خواستار لغو محدودیت‌های دیپلمات‌های ایرانی در امریکا شد؛ خبرآنلاین |

مجمع عمومی سازمان ملل از امریکا خواست تا محدودیت‌های ورود دیپلمات‌های ایرانی به این کشور را لغو کند. از تابستان گذشته تاکنون دیپلمات‌ها و وزیران ایرانی در امریکا تحت محدودیت‌هایی قرار گرفته‌اند. آنها مادامی که در امریکا هستند، برای تردد محدود به محوطه مقر سازمان ملل در نیویورک و محل اقامت سفیر و هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل هستند. این قطعنامه که ازسوی نمایندگانی از کشورهای قبرس، بلغارستان، کانادا، کاستاریکا و ساحل عاج پیشنهاد شده بود بدون اینکه به رأی گذاشته شود، با اجماع تصویب شد. قطعنامه‌های سازمان ملل، برخلاف شورای امنیت لازم الاجرا نیستند اما وزن سیاسی دارند.

  حوزه و دانشگاه‌ برای رفع مشکلات اقتصادی جامعه راهکار ارایه کنند؛ فارس |

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه باید دولت اسلامی تشکیل دهیم، گفت: نیازمند دولتی هستیم که تمام قواعد کارگزاران، ساختارها و فرهنگ حکمرانی آن مبتنی بر اسلام بوده و با مفاسد مقابله کند که با تشکیل آن دولت فاصله داریم. حجت‌الاسلام مصطفی رستمی‌ها در سخنانی پیش از خطبه نمازجمعه تهران با تأکید بر اینکه جنگ اصلی جامعه فعلی ما اقتصاد است گفت: امروزه دشمن تمام برنامه‌های خود را برای تأثیرگذاری بر اقتصاد ملت ایران قرار داده است اما نشان دادیم که اقدامات دشمن در این حوزه را هم شکست خواهیم داد.به شرطی که مدیران با راهکارهای علمی برآمده از حوزه و دانشگاه ایده‌های نو داشته باشند. وی تصریح کرد: اختلاط فضای مجازی و حقیقی و پیدا کردن مسیر صحیح برای این راه و تبیین شاخص‌های سبک زندگی ایرانی و اسلامی از دیگر راهکارهای حوزه و دانشگاه باید باشد.

 

 

ارسال نظر