روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۹/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۴۴۴

  تماس تلفنی جهانگیری با استانداران خوزستان و سیستان و بلوچستان

معاون اول رییس‌جمهور در تماس‌های تلفنی جداگانه با استانداران خوزستان و سیستان و بلوچستان، بر لزوم پیگیری مجدانه برای رفع آبگرفتگی معابر و جلوگیری از ورود آب به منازل مردم تاکید کرد. به دنبال بارش‌های شدید و آبگرفتگی در معابر در استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان، اسحاق جهانگیری دیروز ضمن دریافت گزارش آخرین وضعیت استان خوزستان از استاندار این استان، از ستاد بحران و نیروهای امدادی خواست، از هیچ تلاشی برای رفع آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها و کمک به مردم فروگذار نکنند و منازل و ساختمان‌هایی که دچار آبگرفتگی شده‌اند را به سرعت رفع آبگرفتگی کنند. معاون اول رییس‌جمهور همچنین در تماس تلفنی با استاندار سیستان و بلوچستان، ضمن تاکید بر تلاش برای رفع آبگرفتگی از معابر و اقدامات پیشگیرانه برای عدم ورود آب به منازل مردم، با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر کمبود کپسول گاز در استان و انتظار طولانی مدت مردم در صف برای پر کردن سیلندرهای گاز خانگی، بر ضرورت حل این مساله در اسرع وقت و توزیع مناسب کپسول‌های گاز به خانوارهای استان تاکید کرد. انتظار این است مدیریت استان روند اجرای طرح‌های گازرسانی در سیستان و بلوچستان را به‌طور جدی پیگیری کند و تدابیر لازم را برای سرعت بخشیدن به روند گازرسانی به مناطق مختلف استان بیندیشد.

  برگزاری دومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای؛ تسنیم|

دومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای با حضور دبیران و مشاوران امنیت ملی و مقامات عالی امنیتی کشورهای ایران، روسیه، چین، هند، افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان روز چهارشنبه 27 آذر ماه در تهران برگزار می‌شود. نشست یک روزه امسال که با ابتکار و میزبانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود؛ بر موضوع افغانستان و مبارزه همه‌جانبه با اشکال مختلف تروریسم در این کشور تمرکز دارد.در حاشیه این نشست دیدار و گفت‌وگوی دوجانبه دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای حاضر در نشست نیز برگزار خواهد شد. در نشست سال جاری کشورهای تاجیکستان و ازبکستان نیز که همسایه افغانستان هستند حضور خواهند داشت.

  طرح ساماندهی بازار خودرو

 اصلاح شد؛ ایلنا |

نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو را اصلاح کردند. نمایندگان در نشست علنی دیروز مجلس در جریان بررسی طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو اعاده شده از شورای نگهبان با اصلاحات صورت گرفته در ماده ۲ این طرح با ۱۲۰ رأی موافق، ۴۰ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از ۱۹۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. ماده ۲ به این شرح اصلاح شد: دولت موظف است طی مدت سه‌سال از لازم‌الاجراءشدن این قانون با اجرای صحیح سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی و سیاست‌های کلی تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی با اقدامات سیاست‌گذاری، نظارتی و تنظیم‌گری (رگولاتوری) و رعایت قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی مصوب ۲۵/ ۳/ ۱۳۸۷ و اصلاحات بعدی آن زمینه رقابت‌پذیری در صنعت خودرو را فراهم نماید.

  اطلاعیه شورای نگهبان درباره آزمون علمی انتخابات مجلس خبرگان؛ میزان |

شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای زمان و مکان آزمون علمی، انتخابات اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد. متن اطلاعیه شورای نگهبان به شرح زیر است؛ «بسمه تعالی

به اطلاع داوطلبان محترم اولین انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان (دوره پنجم) می‌رساند آزمون علمی در روز پنجشنبه ۲۸ آذرماه ۹۸ در ساعت 30: 7 صبح در مصلای قدس شهرستان قم واقع در بلوار نیایش، میدان جانبازان برگزار می‌شود. ضمن اینکه همراه داشتن کارت ملی الزامی است.»

   مشکلات اقتصادی حاصل عملکرد لیبرال‌ها است؛ فارس |

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه‌الله (عج) گفت: شهدای امنیت از جایگاه ویژه‌ای در بین دیگر شهدایی که برای اقتدار و استحکام نظام اسلامی فداکاری کرده‌اند برخوردار هستند. سرلشکر محمدعلی جعفری افزود: مشکلاتی هم که در اقتصاد ما وجود دارد، بر اثر ایجاد انحرافاتی است که برخی انقلابی‌نماهای غربگرا و لیبرال ایجاد کردند و اقتصاد ما را با مبانی غربی پایه گذاشتند که این روند سال‌ها ادامه داشت، اما تغییر آن مبانی گرچه سخت است اما آغاز شده است و نوید تغییر این شرایط را با روندی که آغاز شده به زودی خواهیم دید.

  دستگیری عوامل تیراندازی افسریه تهران؛ خبرآنلاین |

رییس پلیس پایتخت از دستگیری عوامل تیراندازی افسریه خبر داد. سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه طرح «کاشف 5» در جمع خبرنگاران، سردار رحیمی از دستگیری سارقانی خبر داد که در اغتشاشات اخیر نقش داشتند؛ این باند سه نفره در تخریب تعدادی فروشگاه در اعتراضات اخیر در اسلامشهر نقش داشتند. فرمانده انتظامی پایتخت از انهدام باند 9 نفره سارقانی خبر داد که با استفاده از «بابکت» در یک شرکت را از جا کنده و با ورود مسلحانه به شرکت و بستن دست و پای نگهبانان اقدام به سرقت اموال کرده بودند.

 

ارسال نظر