روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۳۵۶

  گرفتاری‌های اقتصادی کشور در شأن انقلاب نیست؛ سپاه نیوز|

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، گرفتاری‌های اقتصادی کشور را در شأن انقلاب ندانست و گفت: نباید نگاه ما به خارج باشد که متأسفانه برخی به داشتن نگاه به خارج از کشور اعتقاد دارند. سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی دیروز در مراسم روز پژوهش اظهار داشت: سیستم اقتصادی و آموزشی کشور بر اساس مبانی غربی بوده و تغییری نکرده و در واقع سیستم ساز غیر انقلاب اسلامی بوده است و به همین دلیل امروز دچار مشکلاتی هستیم. ما چهل سال در خصوص همه موضوعات تجربه داریم و باید دید آیا روش فعلی پاسخگو بوده یا خیر که اگر این‌گونه نبوده باید روش تغییر کند..

  برای بازگشت ایران به میز مذاکره تلاش می‌کنیم؛ایلنا|

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا تاکید کرد سیاست‌های ایالات متحده در راستای کشاندن ایران به میز مذاکره است. به گزارش الجزیره، «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفت: ما آنچه انجام می‌دهیم برای این است که ایران به میز مذاکره بازگردد. رییس‌جمهور ما توافقی بهتر می‌خواهد ما به دنبال استفاده از دیپلماسی هستیم و جنگ نمی‌خواهیم. همان‌طور که برایان هوک گفت در مورد آزادی زندانیان اگر ایران در این موضوع جدی باشد آماده گفت‌وگوی کنسولی هستیم. سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در مورد اینکه اگر ایران به میز مذاکره بازنگردد، گفت: ما سیاست فشار بر ایران را ادامه می‌دهیم.

  تعهد کرده‌ایم ایران را در همه عرصه‌ها

 از بیگانه بی‌نیاز کنیم؛تسنیم |

فرمانده‌کل سپاه در حاشیه بازدید از نمایشگاه پیشگامان گام دوم انقلاب در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) با بیان اینکه “ما فقط در حوزه‌های اقتصادی تحریم نیستیم “، گفت: ما در عرصه‌هایی که تحت فشار جهانی قرار می‌گیریم بهتر پیشرفت می‌کنیم زیرا مجبور می‌شویم به ظرفیت‌های داخلی و جوانان خودمان رجوع و الگوی‌های پیشرفت را خودمان طراحی کنیم.  سرلشکر حسین سلامی تصریح کرد: ما تعهد کرده‌ایم این کشور را در همه زمینه‌ها از بیگانه بی‌نیاز کنیم و معتقدیم دانشگاه بقیه‌الله به عنوان نماد دانش پزشکی انقلاب اسلامی باید پیشران و لکوموتیو حرکت ما در مرزهای دانش پزشکی و فناوری‌های این حوزه باشد.

  انتخاب ۳ عضو کمیسیون اقتصادی

در کمیسیون تلفیق ؛خانه ملت|

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از انتخاب ۳ عضو کمیسیون متبوعش در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ خبر داد. سید حسن حسینی شاهرودی در تشریح دستورکار جلسه دیروز این کمیسیون اظهار داشت: انتخاب 3 نماینده از کمیسیون اقتصادی برای عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 در دستورکار کمیسیون قرار داشت. با رأی اعضای کمیسیون آقای محمد حسین حسین‌زاده بحرینی و غلام محمد زارعی نمایندگان مشهد و آباده و همچنین خانم سیده فاطمه حسینی نماینده تهران به عنوان 3 عضو کمیسیون اقتصادی در کمیسیون تلفیق انتخاب شدند.

   ایران سفیر کره جنوبی را به خاطر معوقات نفتی احضار کرده است؛فارس|

یک نشریه کره‌ای گزارش داده است که وزارت خارجه ایران ماه گذشته با احضار سفیر کره جنوبی، از سئول به دلیل عدم پرداخت بدهی نفتی‌اش به ایران، گلایه کرده است. روزنامه کره‌ای «کوریا تایمز» روز دوشنبه به نقل از منابع مطلع نوشته است که ایران کره جنوبی را برای پرداخت بدهی‌اش تحت فشار قرار داده است. به نوشته این روزنامه، منابع دیپلماتیک گفته‌اند که وزارت امور خارجه ایران ماه گذشته میلادی (نوامبر) «ریو جئونگ هیون» سفیر کره جنوبی در تهران را به دلیل تأخیر سئول در پرداخت پول نفت و کاندنسیت (میعانات گازی) خریداری‌شده از ایران، احضار کرده است.

  باید شورای همکاری خلیج فارس متحد شود تا گفت‌وگو با ایران نتیجه بدهد؛ایسنا|

وزیر خارجه قطر با اشاره به اینکه پیشرفت حقیقی در روابط کشورش با عربستان به وجود نیامده است گفت: شورای همکاری خلیج فارس باید بار دیگر اتحاد خود را به دست بیاورد و تفرقه را کنار بگذارد تا هرگونه گفت‌وگو با ایران نتیجه بخش باشد. محمد بن عبدالرحمن، وزیر خارجه قطر در گفت‌وگو با الجزیره گفت: زود است که بگوییم در گفت‌وگو با عربستان پیشرفت حقیقی حاصل و چیزی که محقق شده است تنها ایجاد کانال‌هایی میان ما است.

  امریکا مشتریان آب سنگین ایران را به تحریم تهدید کرد؛خبرآنلاین|

مقامات امریکایی خبر داده‌اند که امریکا ممکن است برای مشتری آب سنگین ایران که هویت آن مشخص نشده است، تحریم‌هایی در نظر بگیرد. مقامات دولتی امریکا به روزنامه واشنگتن فری بیکن گفته‌اند که دولت دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا، می‌خواهد برای یک خریدار بین‌المللی آب سنگین ایران که هنوز مشخص نیست، تحریم‌هایی را در نظر بگیرد. امریکا مدعی است که تهران آب سنگین تولیدی خود را حداقل چهار بار از ماه مه به یک خریدار اعلام‌نشده بین‌المللی فروخته است. امریکا می‌گوید نگران است ایران به یک فروشنده بین‌المللی آب سنگین تبدیل شود که می‌تواند میلیون‌ها دلار سود داشته باشد.

 

ارسال نظر