روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۹۳۱

    هشدار وزارت خارجه به شهروندان ایرانی مسافر فرانسه؛وزارت خارجه|

وزارت امورخارجه ایران به شهروندان ایرانی توصیه کرد به منظور حفظ امنیت و سلامت خود، برنامه سفرشان به کشور فرانسه را به زمان دیگری موکول کنند . وزارت امورخارجه ایران در اطلاعیه اعلام کرد: با توجه به اعتراضات مستمر مردمی در جمهوری فرانسه طی یکسال اخیر و نظر به اعتصابات عمومی دو روز گذشته و به خشونت کشیده شدن این اعتراضات در شهرهای مختلف آن کشور به ویژه پاریس، به مسافرین و جهانگردان ایرانی به‌طور جدی توصیه می‌گردد به منظور حفظ امنیت و سلامت خود، برنامه سفر به کشور جمهوری فرانسه را به زمان دیگری موکول نمایند.

    حکم دادگاه برای «نجفی» در مرحله انشاء است؛فارس|

وکیل محمدعلی نجفی با اشاره به اینکه دادگاه در حال انشای حکم صادره برای موکلش است، گفت: هنوز حکم، صادر و ابلاغ نشده است. حمیدرضا گودرزی گفت: دادگاه در حال حاضر مشغول انشای حکم موکلم است. دادگاه هنوز به مرحله نهایی نرسیده است. او گفت: دادگاه در حال صدور رأی است تا وضعیت موکلم از نظر جنبه عمومی قتل میترا استاد، روشن شود. 7 خرداد امسال میترا استاد به دست محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران به قتل رسید و کیفرخواست پرونده اتهامی محمدعلی نجفی شامل قتل عمد میترا استاد، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز، ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیرفوتی) با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص نام‌ برده تعریف شد اما با بخشش اولیای دم، شهردار اسبق از قصاص رهایی یافت و دادگاه در دو روز ۶ و ۹ آذر به دلیل بررسی جنبه عمومی قتل برگزار شد.

    حوادث اخیر کشور در کمیسیون شورا‌ها بررسی شد؛خبرآنلاین|

در شرایطی که بسیاری از کارشناسان از ضرورت بررسی دقیق و موشکافانه ابعاد مختلف حوادث آبان ماه 98 تاکید دارند، کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس دهم نیز با دعوت از وزیر کشور تلاش کرد تا موضوع را از منظر اجتماعی و معیشتی نیز مورد بررسی قرار دهد.  عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در حاشیه جلسه دیروز کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درباره حوادث اخیر در کشور بحث و بررسی‌هایی صورت گرفت و نمایندگان سوالاتی را طرح کردند که بنده تا جایی که وقت بود به آنها پاسخ دادم که بحث ما به پایان نرسید و قرار شد تا در جلسه دیگری پیرامون آن بحث و بررسی صورت دهیم. رحمانی‌فضلی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت بررسی صلاحیت نامزد‌های انتخابات مجلس در هیات‌های اجرایی گفت: هیات‌های اجرایی از ۲ روز قبل که ثبت‌نام به پایان رسید کار خود را شروع کرده‌اند و تنها در ۱ تا ۲ شهرستان هیات‌های اجرایی صورت نگرفته، اما در سایر حوزه‌ها این کار به اتمام رسیده و به محض آنکه اطلاعات از مراجع چهارگانه به دست هیات‌های اجرایی برسد بررسی‌ها آغاز خواهد شد.

    تاکید سفیر ایران بر افزایش حجم مبادلات اقتصادی تهران و دوشنبه؛پاد|

سفیر ایران در دوشنبه در دیدار با وزیر مالیه تاجیکستان بر ضرورت افزایش حجم مبادلات اقتصادی دو کشور تاکید کرد.«محمدتقی صابری» سفیر فوق‌العاده و نماینده تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران با «فیض‌الدین قهارزاده» وزیر مالیه (دارایی) جمهوری تاجیکستان دیدار و در خصوص راه‌های گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و مالی تبادل نظر کرد.  وزیر مالیه تاجیکستان در این دیدار با قدردانی و اظهار رضایت از کیفیت فعالیت شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های بزرگی چون سد و نیروگاه راغون و نیروگاه سنگتوده ۲، خواستار افزایش سرمایه‌گذاری تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی در کشورش شد و گفت: با توجه به توانمندی فنی و صادراتی شرکت‌های ایرانی در بسیاری از حوزه‌ها، آماده همکاری برای ساخت کارخانه‌های مشترک هستیم. صابری سفیر ایران در دوشنبه نیز در این دیدار، با اشاره به ظرفیت‌های بالا و ماهیت مکمل بودن اقتصاد ایران و تاجیکستان، بر ضرورت افزایش حجم مبادلات اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

    ثبت‌نام ۱۳۵ نفر تاکنون در انتخابات مجلس خبرگان؛وزارت کشور|

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور، گزارش آخرین وضعیت ثبت‌نام انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد. سید اسماعیل موسوی، با اعلام ثبت نام ۱۳۵ نفر تاکنون در این انتخابات، وضعیت تفکیک استانی ثبت نام در این انتخابات را بدین شرح برشمرد:  استان قم ۶۱ نفر، استان تهران ۵۵ نفر، استان خراسان رضوی ۹ نفر، استان خراسان شمالی ۷ نفر، استان فارس ۳ نفر. بر اساس این گزارش، ثبت نام انتخابات اولین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، که در ۵ استان برگزار می‌شود، تا ۲۱ آذر ماه ادامه دارد.

    نشست توسعه روابط تجاری ایران و ژاپن با حضور «عراقچی» برگزار می‌شود؛ایلنا|

نشست توسعه روابط تجاری ایران و ژاپن به مناسبت نودمین سال روابط دو کشور در روزهای ۲۵ و ۲۶ آذر ۱۳۹۸ در دانشکده مطالعات جهانِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود. این نشست با سخنرانی «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امورخارجه، آغاز خواهد شد و طی دو روز با برگزاری نشست‌های تخصصی مختلف، با حضور نمایندگان شرکت‌های تجاری و متخصصان حوزه انرژی ادامه خواهد یافت. «میتسوگو سایتو» سفیر ژاپن در ایران و «نیلی احمدآبادی» رییس دانشگاه تهران از دیگر سخنرانان مراسم افتتاحیه خواهند بود.

 

ارسال نظر