روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۷۷۱

 تاکید مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر اجرای کامل برجام؛ تعادل|

مسوول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا برجام را برای امنیت جهانی و عدم اشاعه هسته‌ای حیاتی برشمرد و تاکید کرد: ما دارای مسوولیت جمعی برای حفظ این توافق هستیم.  جوزپ بورل در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: برجام برای امنیت جهانی و عدم اشاعه هسته‌ای، حیاتی است. ما مسوولیت جمعی برای حفظ توافق با ایران داریم. پس از برگزاری نشست کمیسیون مشترک (برجام)، به عنوان هماهنگ‌کننده از اجرای کامل توافق و معکوس کردن روند منفی اخیر حمایت می‌کنم.

  بیانیه آژانس درباره دیدار عراقچی و رافائل گروسی؛ ایسنا|

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: معاون وزیر امورخارجه ایران و مدیرکل آژانس درباره فعالیت‌های پادمانی در ایران و نظارت بر اجرای برجام با یکدیگر رایزنی کردند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: رافائل گروسی، مدیرکل آژانس و عباس عراقچی، معاون وزیر امورخارجه ایران روز جمعه برای گفت‌وگو درباره فعالیت‌های پادمانی آژانس در ایران، شامل راستی‌آزمایی و نظارت بر تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران ذیل برجام و سایر موضوعات دیدار کردند. دو طرف در این دیدار که در وین انجام شد در خصوص روابط و همکاری‌های دو جانبه گفت‌وگو کردند.

   ارایه لایحه‌ بودجه در فضایی آرام؛ تعادل|

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور معتقد است: در آخرین سال مجلس دهم، لایحه‌ بودجه در موعد قانونی و در فضایی آرام، تقدیم شد. علیرضا معزی در توییتر نوشت: در آخرین سال مجلس دهم، لایحه‌ بودجه در موعد قانونی و در فضایی آرام، تقدیم شد. بی‌گمان، تدوین بودجه‌ در این سال‌های فشار حداکثری و کاهش درآمدها، حکایت‌های خود را دارد که در آینده‌ای نزدیک و با عبور از توفان، روایت خواهد شد.

  تشکر ترامپ از ایران به خاطر آزادی شهروند چینی-  امریکایی؛ ایسنا|

رییس‌جمهور امریکا پس از آزادی شهروند چینی- امریکایی، از ایران به خاطره «مذاکره منصفانه» در این زمینه تشکر کرد. دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توییتر به آزادی ژیو وانگ شهروند چینی- امریکایی که به جرم جاسوسی در ایران زندانی بود، واکنش نشان داد. ترامپ نوشت: او [ژیو وانگ] که در دوران دولت اوباما -به‌‌رغم هدیه 150 میلیارد دلاری- بازداشت شده بود، در دولت ترامپ بازگشت. از ایران به دلیل یک مذاکره بسیار منصفانه تشکر می‌کنم. دیدید، می‌توانیم با یکدیگر به توافق دست یابیم.»

  ظریف راهی ترکیه می‌شود؛ پاد|

وزیر امور خارجه به منظور شرکت در اجلاس «روند استانبول-قلب آسیا» راهی ترکیه خواهد شد. محمد جواد ظریف در هشتمین کنفرانس وزیران امور خارجه «روند استانبول - قلب آسیا» که دیروز     با عنوان «صلح، همکاری و رفاه» برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد. محور اصلی گفت‌وگوها، صلح، مشارکت و همکاری‌های منطقه‌ای برای آینده افغانستان است. نخستین نشست قلب آسیا در سال ۲۰۱۱ در استانبول و با شرکت وزیران امور خارجه ۱۴ کشور   برگزار شد.

  امیدواریم رایزنی‌ها موجب حل مشکل «شیخ زکزاکی» شود؛ مهر|

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: امیدواریم رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی که با دولت نیجریه در حال انجام است موجب حل مشکل «شیخ زکزاکی» شود. سید عباس موسوی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت شیخ زکزاکی و با توجه به دیدار اخیر معاون اقتصادی رییس‌جمهور با رییس‌جمهور نیجریه در حاشیه نشست سران مجمع صادرکنندگان گاز در گینه استوایی گفت: در ملاقات اخیر محمد نهاوندیان و آقای بوهاری رییس‌جمهور نیجریه، موضوعات مختلف در حوزه روابط اقتصادی، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین موضوع شیخ زکزاکی مطرح شد.

  چراغ‌سبز واشنگتن به توکیو درباره سفر روحانی به ژاپن؛ ایلنا|

واشنگتن به توکیو درباره سفر رییس‌جمهوری ایران به ژاپن چراغ سبز نشان داد. به گزارش ژاپن تایمز، امریکا با طرح ژاپن برای فراهم کردن مقدمات سفر حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران به توکیو موافقت کرده است. در ادامه این خبر آمده است که امریکا از ژاپن خواسته است تا نتیجه دیدار روحانی و شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن را به اطلاع واشنگتن برساند. شینزو آبه در ماه‌های گذشته در راستای کاهش تنش میان ایران و امریکا تلاش کرده است.  

  هدف آزمایش موشک هسته‌ای رژیم صهیونیستی، ایران بود؛ تعادل|

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امریکا و سه کشور اروپایی هیچ‌گاه از تنها زرادخانه هسته‌ای در آسیای غربی دم نمی‌زنند اما به سلاح‌های دفاعی و متعارف ما که می‌رسند، سکته می‌کنند. محمدجواد ظریف در صفحه شخصی خود در توییتر   نوشت: «اسراییل امروز یک موشک هسته‌ای را امتحان کرده که هدفش ایران بود.» وی ادامه داد: «امریکا و سه کشور اروپایی هیچ‌گاه از تنها زرادخانه هسته‌ای در آسیای غربی -که با موشک‌هایی مسلح شده است که برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده‌اند - دم نمی‌زنند اما به سلاح‌های دفاعی و متعارف ما که می‌رسند، سکته می‌کنند.»

 

 

ارسال نظر