رقابت 105 نفر برای هر صندلی تهران در مجلس

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۷۶۹
رقابت 105 نفر برای هر صندلی تهران در مجلس

رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در مدت زمان ثبت‌نام یک هفته‌ای انتخابات مجلس ۳ هزار و ۶۸۰ نفر در کل استان ثبت‌نام کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شکرالله حسن بیگی در نشست خبری اعلام نتایج ثبت‌نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس این اظهار کرد: در روز گذشته دو فرایند مهم در روند انتخابات یعنی تشکیل هیات‌های اجرایی و ثبت‌نام از داوطلب‌ها به اتمام رسید و در مجموع ۶ حوزه انتخابیه استان تهران ۳۷ حوزه اجرایی تشکیل شد.

رییس ستاد انتخابات استان تهران درباره تعداد داوطلب‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: در مدت زمان ثبت‌نام یک هفته‌ای ۳ هزار و ۶۸۰ نفر در کل استان ثبت‌نام کردند که اگر بر تعداد کرسی‌های استان تهران تقسیم شود، برای هر صندلی ۱۰۵داوطلب وجود دارد. از این میزان ۸۳درصد  آقایان و ۱۷درصد را بانوان تشکیل می‌دهند. او ادامه داد: نکته مهم این است که در انتخابات مجلس دهم ۲ هزار و ۷۵۳ نفر ثبت‌نام کردند که میزان امسال نشان از رشد حدود ۲۵ درصد دارد. معاون سیاسی استانداری تهران در ادامه این نشست خبری به ارایه آمار انتخاباتی پرداخت و او یادآور شد: از حیث تفکیک تحصیلی در انتخابات یازدهمین دور مجلس شورای اسلامی ۲۷۵۷ نفر فوق لیسانس، ۵۸۵ نفر دکتری، ۱۶۸ نفر حوزوی و ۱۶۶ نفر لیسانس دارند.

 

ارسال نظر