16 هزار ایرانی داوطلب نمایندگی مجلس شدند

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۷۶۶
16 هزار ایرانی داوطلب نمایندگی مجلس شدند

یک روز پس از پایان موعد رسمی ثبت‌نام‌های انتخاباتی رییس ستاد انتخابات کشور گفت: نام‌نویسی ۱۵هزار و ۶۱۸ داوطلب نمایندگی مجلس نهایی شده که با درنظرگرفتن افرادی که دستی ثبت‌نام کردند این آمار به ۱۶ هزار و ۱۴۵ داوطلب افزایش می‌یابد. به‌گزارش ایرنا، «جمال عرف» دیروز در نشست خبری درباره میانگین سنی داوطلبان اظهار داشت: ۳هزار و ۲۰۹ نفر بین ۳۶ تا ۴۰ سال، ۲ هزار و ۸۳۷ نفر ۴۲ تا ۴۵ سال هستند.

به گفته وی، ۸۸ درصد ثبت‌نام‌کنندگان مرد و ۱۲ درصد زن هستند و ۲۴۸ نفر از نمایندگان فعلی یعنی ۲ درصد و ۶۳۳ نفر از نمایندگان ادوار یا ۴ درصد در انتخابات ثبت‌نام کردند. برمبنای میانگین سنی، کمترین شرکت‌کننده‌ها از سنین ۷۱ تا ۷۵ سال به تعداد ۶۱ نفر ثبت‌نام‌کننده است.

عرف گفت: کارمندان با ۵ هزار و ۴۶۴ نفر بیشترین گروه شغلی و کمترین تعداد هم به افراد نظامی با ۹۰ نفر تعلق دارد و ۴هزار و ۱۰۱ نفر یعنی ۲۶درصد ایثارگر هستند.

رییس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به ایرنا مبنی بر انتقادات به نام‌نویسی خارج از نوبت یکی از داوطلبان نمایندگی مجلس، تصریح کرد: این داوطلب از قبل شخصی را برای انجام مقدمات ثبت‌نام فرستاده و بخشی از روند ثبت‌نام هم طی شده بود. این امر برای یک نفر اتفاق افتاد که مورد سوال قرار گرفت.

 

ارسال نظر