روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۶۰۰

   لایحه «مقابله با فساد و ارتقای سلامت نظام اداری-  مالی» به مجلس رفت؛ پاد|

رییس‌جمهور لایحه «مقابله با فساد و ارتقای سلامت نظام اداری-  مالی» را برای طی مراحل قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد. این لایحه با توجه به انقضای مدت اجرای آزمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و نیز نتایج حاصل از ارزیابی تأثیرات اجرای قانون مذکور در هشت سال گذشته و ضرورت اتخاذ تدابیر و اقدامات روزآمد برای تقویت شاخص‌های شفافیت، پایش، پاسخگویی و انضباط اداری و مالی، تدوین شده است. در این لایحه، فساد به مفهوم هر فعل یا ترک فعل عمدی که توسط هر شخص حقیقی یا حقوقی به صورت فردی، جمعی یا سازمان یافته صورت می‌گیرد و با نقض قوانین و مقررات یا سوء‌استفاده از اختیارات قانونی منجر به کسب هرگونه منفعت یا امتیاز مستقیم یا غیرمستقیم برای خود یا دیگری می‌گردد یا ضرر و زیانی را به اموال، منافع، منابع یا سلامت و امنیت عمومی یا جمعی از مردم وارد می‌نماید، است.

   اعزام به زندان تا زمان تامین وثیقه

و کفالت ممنوع شد؛ میزان|

رییس قوه قضاییه در حکمی هرگونه اعزام به زندان تا زمان تامین وثیقه و کفالت را ممنوع کرد. آیت‌الله رییسی، رییس قوه قضاییه در جمع قضات در اصفهان گفت: از سراسر کشور آماری در مورد کسانی که از یک ساعت تا دو روز در زندان بوده‌اند گرفتم؛ پرسیدم چرا یک ساعت زندان؟ عنوان شد: قرار صادر کردم تا برود و وثیقه بیاورد. چرا باید برای یک ساعت فرد به زندان برود؟ همان جایی که قرار را صادر می‌کنید فرد را نگه دارید تا سند یا کفالتش را بیاورد. وی گفت: نباید آسان باشد به زندان انداختن. من آمار سراسری دارم که نشان می‌دهد از یک ساعت تا یک یا دو روز فرد را نگه داشته‌اند در زندان تا برود وثیقه بیاورد. کسی به زندان رفت، آثار منفی خود را به همراه دارد.

  ظریف: قطعنامه۲۲۳۱ ایران را از آزمایش موشک‌های بالستیک منع نکرده است؛ تعادل|

وزیر امور خارجه کشورمان با بازنشر بخشی از اظهارات برایان هوک درباره برنامه موشکی کشورمان، به طرف‌های اروپایی یادآور شد که برنامه موشکی ایران بر اساس قوانین بین‌المللی است. محمد جواد ظریف در پیامی که در توییتر خود منتشر کرد، نوشت: «برایان هوک (نماینده ویژه امریکا در امور ایران) یک یادآوری به موقع برای سه کشور اروپایی شریک ما در برجام دارد و آشکارا اذعان کرده که در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد، آزمایش موشکی منع نشده است: یکی از نقایص توافق هسته‌ای ایران، این است که به منع آزمایش موشک‌های بالستیک ایران پایان داد.» سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان اخیرا در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل مدعی شده‌اند که توسعه برخی از موشک‌های ایران خلاف قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت است و از او خواستند تا در گزارش بعدی خود درباره برنامه موشکی جمهوری اسلامی اعلام کند که توسعه این موشک‌ها با این قطعنامه شورای امنیت ناهمخوان است.

   همه ما همچنان متاثر از حوادث اخیر هستیم؛ تعادل|

معاون اول رییس‌جمهور روز جمعه با تبریک روز دانشجو در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: همه ما همچنان متاثر از حوادث اخیر هستیم . اسحاق جهانگیری در پیامی که در توییتر منتشر شد، نوشت: « فردا روز دانشجو ست؛ روزی که یادآور مسوولیت تاریخی یک نسل آگاه و تاثیرگذار است. این روز که تعلق به همه دانشجویان عزیز کشورمان دارد، گرامی باد. امسال دانشجویان ما در شرایطی خاص به استقبال این روز می‌روند که کشور روزهای تلخی را سپری کرده است. همه ما همچنان متاثر از حوادث اخیر هستیم که خسارت‌های ناگوار مادی و معنوی به جا گذاشت و عمیقا متاسف از جان باختن جمعی از مردم و حافظین امنیت. همه ما مسوولان در قوای سه گانه و نخبگان کشور وظیفه داریم ضمن ترمیم و جبران رنج‌ها و خسارت‌ها، برای رفع نگرانی‌های جامعه و تقویت ‌سرمایه ‌اجتماعی و افق گشایی برای آینده‌ای بهتر بکوشیم و سازوکارهای لازم را برای اعمال حق اعتراض مردم تمهیدکنیم.»

   توضیح کدخدایی در مورد موانع ورود کاندیداها به مجلس؛ تعادل|

سخنگوی شورای نگهبان‌معتقد است:  محکومیت‌های کیفری تنها یکی از موانع قانون انتخابات مجلس است و موانع دیگری نیز در قانون برای حضور در انتخابات ذکر شده است. عباسعلی کدخدایی در پیامی توییتری در صفحه شخصی خود نوشت: سیاسیون برای ورود به مجلس صرفاً از برخی شرایط و گاه برخی موانع یاد می‌کنند مثل محکومیت کیفری. محکومیت‌های کیفری تنها یکی از موانع قانون انتخابات مجلس است و موانع دیگری نیز در قانون برای حضور در انتخابات ذکر شده است. هم وجود شرایط لازم است هم فقدان موانع ضروری!

   جزییات تیراندازی مردان نقاب‌دار

در خیابان خاتم‌الانبیا؛ تسنیم|

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ جزییات تیراندازی مرگبار را در خیابان خاتم‌الانبیا تشریح کرد. سردار حمید هداوند با اعلام خبر تیراندازی مرگبار در خیابان قصرفیروزه، اظهار کرد: ماموران با حضور در محل حادثه به تحقیقات از شاهدان عینی پرداختند که شاهدان اعلام کردند یک دستگاه پژو پارس با چهار نفر سرنشین در حالی که سر و صورت خود را پوشانده بودند و سلاح سرد و کلاشنیکف همراه داشتند، در محل حادثه اقدام به شلیک حدود 15 تیر کردند. وی تصریح کرد: بر اثر این تیراندازی مردی حدوداً 27 ساله از ناحیه شکم و کمر و پسری حدودا 13 ساله از ناحیه دست و پا مجروح شده بودند.

 

ارسال نظر