روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۰۸۵

  امریکایی‌ها آزادی واستقلال ملت‌ها

را رسما مورد توهین قرارمی‌دهند؛  فارس|

حساب کاربری توییتر سایت رهبر معظم انقلاب به سفر «دونالد ترامپ» به افغانستان واکنش نشان داد.  در این توییت به نقل از رهبر معظم انقلاب آمده است: «امریکایی‌ها بی‌اجازه بلند می‌شوند می‌آیند وارد یک کشوری می‌شوند مثل کشور عراق، نه به سراغ دولت آن کشور می‌روند، نه به سراغ پایتخت آن کشور می‌روند، آنجا پایگاه دارند، می‌روند داخل پایگاه خودشان! یعنی آزادی ملت‌ها و استقلال ملت‌ها را رسماً مورد توهین قرار می‌دهند.» دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا شامگاه پنج‌شنبه در سفری وارد افغانستان شد.

  آیات عظام درگذشت همشیره رییس‌جمهور را تسلیت گفتند؛پاد |

آیات عظام عبدالله جوادی‌آملی و سید محمد‌علی علوی‌گرگانی در تماس‌های تلفنی جداگانه با روحانی درگذشت مرحومه «صدیقه فریدون» همشیره رییس‌جمهور را به وی تسلیت گفتند. این مراجع تقلید در تماس‌های تلفنی خود با رییس‌جمهور از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومه علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت کردند. رییس‌جمهور نیز با تقدیر از ابراز محبت و همدردی مراجع عظام برای ایشان آرزوی سلامت و طول عمر با عزت کرد. حجت‌الاسلام سیدجواد شهرستانی نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی از مراجع عالیقدر شیعه نیز با صدور پیامی درگذشت مرحومه مغفوره فریدون، همشیره رییس‌جمهور را به وی تسلیت گفته و برای آن مرحومه از درگاه خداوند طلب رحمت و مغفرت کرد.

  ایران عضو شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی شد؛ خبرآنلاین |

ایران به عنوان عضو شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی انتخاب شد. بیست و چهارمین اجلاس کنفرانس سالانه کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی در جلسه بعدازظهر (پنجشنبه) عضویت ایران، فیلیپین، پاکستان و امارات متحده عربی از گروه آسیایی را برای دوره زمانی۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ با اجماع آراء تصویب کرد. کشورهای مذکور از سوی گروه آسیایی به کنفرانس دولت‌های عضو معرفی شده بودند و کنفرانس عضویت آنها را مورد تایید قرار داد. این در حالی است که در ماه‌های اخیر، امریکا و برخی کشورهای همسو تلاش داشتند تا با اعمال فشار بر کشورهای عضو گروه آسیایی مانع از عضویت کشورمان در شورای اجرایی سازمان شوند.  شورای اجرایی ۴۱ عضو از پنج گروه جغرافیایی دارد و رکن اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی محسوب می‌شود و از این رو عضویت در این شورا برای کشورهای عضو حایز اهمیت است.

   پیام رزمایش مشترک ایران با روسیه و چین به جهان؛ مهر |

روزنامه دیلی میل روز پنج شنبه نوشت: ایران، چین و روسیه قصد دارند نخستین رزمایش مشترک خود را برای نمایش قدرت در برابر غرب، برگزار کنند. به نوشته تارنمای این روزنامه چاپ لندن، دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ایران به مناسبت هفتم آذر ماه، روز نیروی دریایی ایران که یادآور پیروزی‌های این نیرو در طول جنگ هشت ساله با عراق در دهه 1980 است، به خبرگزاری   مهر گفت: این رزمایش‌ها در آینده نزدیک در شمال اقیانوس هند برگزار خواهد شد. به گفته دریادار خانزادی، این رزمایش حامل این پیام به جهان است که روابط این سه کشور به نقطه راهبردی معنی‌داری رسیده است. هرگونه امنیت در دریا باید دربرگیرنده منافع همه کشورهای مرتبط باشد.

  باید با ایران به عنوان شریکی برای همکاری رفتار کرد؛ ایرنا |

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از رویکرد شرکای برجام در برابر ایران انتقاد کرد. صفحه توییتر وزارت امور خارجه روسیه در پیامی توییتری به نقل از ماریا زاخارووا، سخنگوی این وزارتخانه روسیه، نوشت: «ما قویا بر این باوریم که شرکای ما باید این دیدگاه نسبت به ایران را که مسیر آن می‌تواند دستخوش دگرگونی شود، متوقف کنند. باید با ایران به عنوان شریکی برای همکاری در نوع خود و بر اساس برجام، رفتار کرد.»

  ابزار دشمن 700 کیلومتر دورتر از مرزهای ایران ایستاده‌ است؛ برنا |

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران به مناسبت روز نیروی دریایی ایران می‌گوید: مجموعه اقدامات ایران، دشمن را به دورایستایی از مرزهای ایران مجبور کرده است؛ به نحوی که امروز ناوگان و ابزار چشم‌پر کن دشمن، 700 کیلومتر دورتر از مرزهای ایران ایستاده‌ است. «امیر دریادار حسین خانزادی»دیروز در خطبه‌های نماز جمعه بیان داشت: نیروی دریایی پرچمدار احیای تمدن دریایی ایران است و در آینده نزدیک شاهد توسعه این تمدن خواهیم بود. در روزهای آینده شما مردم ایران شاهد خواهید بود که نسل جدیدی از تجهیزات بومی ایران به نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد.

  تشکیل وزارت بازرگانی مغایر با اقتصاد مقاومتی است؛ باشگاه خبرنگاران |

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: علت مخالفت‌ها با طرح تشکیل وزارت بازرگانی، مغایرت آن با اقتصاد مقاومتی است. آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در رابطه با علت مخالفت‌ها با تشکیل وزارت بازرگانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: علت مخالفت‌ها با این طرح، مغایرت آن با اقتصاد مقاومتی است، اما هنوز به‌طور کامل نتیجه بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی مشخص نشده است.

 

ارسال نظر