روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۸/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۴۹۴

    سفیر سوییس در تهران به وزارت خارجه احضار شد؛ ایسنا|

در واکنش به دخالت‌های امریکا در امور داخلی ایران، سفیر سوییس در ایران- به عنوان حافظ منافع ایالات متحده امریکا- به وزارت امور خارجه احضار شد. مارکوس لایتنر- به عنوان حافظ منافع ایالات متحده امریکا- امروز به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض ایران نسبت به دخالت‌های امریکا در امور داخلی ایران به وی ابلاغ شد. اخیرا کاخ سفید و مقامات مختلف امریکایی از جمله، وزیر خارجه، سخنگوی وزارت خارجه و نماینده ویژه کاخ سفید در امور ایران با استقبال از ایجاد برخی خشونت‌ها در چند روز اخیر در ایران با صدور بیانیه‌های مجزا رسما از این آشوب‌ها اعلام حمایت کرده بودند.

    حضور شمخانی در مراسم تشییع پیکر شهید مدافع امنیت در شهریار

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در مراسم تشییع پیکر شهید مدافع امنیت در شهریار حضور یافت. دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح دیروز (چهارشنبه) با حضور در شهرستان شهریار در مراسم تشییع پیکر پاک شهید مدافع امنیت مرتضی ابراهیمی شرکت کرد.

    مردم آگاه ایران اجازه موج سواری

 به دشمن ندادند؛ حوزه نیوز|

یکی از مراجع تقلید شیعیان ضمن انتقاد از آتش زدن اموال عمومی طی روزهای گذشته، اظهار داشت: خوشبختانه مردم آگاه ایران، صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند و اجازه موج سواری به دشمن ندادند. آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در درس خارج فقه خود مشکل مردم را اقتصاد و معیشت دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که مسوولان مشکل مردم را حل کنند، ما هم از مسوولان می‌خواهیم که مشکل معیشت مردم حل شود و به سخنان چند روز قبل رهبری در جهت حل مشکل معیشتی عمل کنند. وی گفت: ملت ایران مردمی بصیر، آگاه و هوشیار هستند که به خوبی بدی را از خوبی تشخیص می‌دهند.

    نباید فشار جدیدی به اقشار ضعیف وارد شود؛ خبرآنلاین|

دبیر شورای نگهبان گفت: همه آنهایی که اعتراض کردند و به خیابان‌ها آمدند از اشرار نبودند و دغدغه‌های مردم باید درک شود. آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در جلسه این شورا به حوادث اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: جلب نظر مردم و اقناع آنها و حمایت نخبگان، مقدمه اجرای طرح افزایش قیمت بنزین بود که مغفول واقع شد. وی افزود: مسوولان باید برای چنین جراحی مهمی از مدت‌ها پیش اذهان و افکار عمومی را آماده می‌کردند و از فواید چنین طرحی همچون واریز بسته حمایتی که برای خود مردم مفید بود، سخن می‌گفتند و در مقابل به مضرات ارزانی بنزین همچون قاچاق گسترده سوخت اشاره می‌کردند که متأسفانه این اقدام به خوبی صورت نگرفت.

    صداوسیما درباره حق پخش تعامل داشته باشد؛ برنا|

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: بهتر است موضوع حق پخش تلویزیونی از طریق تعامل بین وزارت ورزش و صداوسیما حل و فصل شود. مهرداد بائوج لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم پیرامون موضوع حق پخش تلویزیونی گفت: وزارت ورزش و جوانان و سازمان صداوسیما هر دو نهادهایی هستند که در مقوله مهم فرهنگی کشور کار می‌کنند. معتقدم بهتر است موضوع حق پخش تلویزیونی از طریق تعامل حل و فصل شود. بنده در جریان مشکلات مالی موجود هستم و صداوسیما هم از این قاعده مستثنی نیست.

    دستور جهانگیری بر تامین اعتبار پروژه رصدخانه ملی ایران؛ پاد|

 معاون اول رییس‌جمهور در نامه‌ای به رییس سازمان برنامه و بودجه بر تامین اعتبار مورد نیاز به منظور اتمام پروژه «رصد خانه ملی ایران» تاکید کرد. در پی درخواست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از جهانگیری مبنی بر «تخصیص اعتبار مورد نیاز در ردیف بودجه سال 1399 به منظور اتمام پروژه رصد خانه ملی ایران»، معاون اول رییس‌جمهور از نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه خواست نسبت به تامین اعتبار رصد خانه مذکور در سال 99 اقدام لازم را انجام دهند.

    ثبت احوال آماده ارایه استعلام هویتی نامزدهای انتخابات مجلس است؛ ایرنا |

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: همه سازوکارهای مورد نیاز شامل همه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای گرفتن استعلام‌های مورد نیاز نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فراهم شده است. سیف‌الله ابوترابی دیروز افزود: سازمان ثبت احوال جزو مراجع چهارگانه در انتخابات است و در این زمینه آمادگی کامل دارد که به همه استعلام‌های هویتی موردنظر برای نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس پاسخگوی شورای نگهبان و وزارت کشور باشد و آخرین اطلاعات هویتی این افراد را در اختیار این نهادها قرار دهد. وی ادامه داد: همچنین در زمان برگزاری انتخابات مجلس در اسفند ماه امسال پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال جوابگو استعلام‌های هویتی رای‌دهندگان برای جلوگیری از تخلفات انتخاباتی در روز انتخابات خواهد بود.

 

ارسال نظر