روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۸/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۱۰۹

   تقدیر از رییس قوه قضاییه در پی عفو و تخفیف احکام جمعی از دانشجویان؛تسنیم|

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه درباره عفو و تخفیف احکام جمعی از دانشجویان تقدیر و تشکر کرد. در بخشی از این نامه آمده است: اقدام حضرتعالی در خصوص تلاش برای عفو و تخفیف حکم تعدادی از دانشجویان ــ که با اعتماد رهبر فرزانه انقلاب به پیشنهاد شما عملی شد ــ بار دیگر رأفت اسلامی و عقلانیت انقلابی نظام را به منصه ظهور گذارد.

   اقتصاد پویا با مناسبات شفاف و هدفمند تضمین می‌شود؛  ایرنا|

دبیر حزب اعتماد ملی در استان مرکزی گفت: ایران اسلامی افق بلندی را برای خود ترسیم کرده که دستیابی به آن با اقتصاد پویا و مبتنی بر مناسبات شفاف و هدفمند میسر می‌شود. حجت‌الاسلام «حجت‌الله هاشمی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تصویب لوایح مربوط به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) بستر روابط اقتصادی و تجاری ایران را تسهیل کرده و کشورها در فضایی شفاف می‌توانند ارتباطشان را با ایران تقویت کنند. وی اظهار داشت: دامنه شمول اجرای شاخص‌های FATF در کشورهای مختلف متفاوت است اما هرقدر این شاخص‌ها افزایش یابد گفتمان اقتصادی را همسوتر کرده و اعتمادسازی را در عرصه اقتصاد تقویت می‌کند. رییس مجمع مشورتی توسعه استان مرکزی بیان کرد: پذیرش FATF آینه تمام نمای صداقت ایران در حوزه روابط بانکی، توسعه تجاری و اقتصادی برای کشورهای جهان است و حقانیت ایران را به نمایش گذاشته و ارتباطات را با جهان محکم‌تر و عمیق‌تر می‌کند.

   سلاح پدافند هوایی لیزری در حال تولید انبوه است؛ مهر|

جانشین وزیر دفاع گفت: یک پروژه موشکی کروز زمینی در پیش داریم که برد و دقت این موشک‌ها با استفاده از سیستم نقشه‌برداری جدید و دیجیتال بیشتر می‌شود. سردار قاسم تقی‌زاده در خصوص پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه موشک‌های بالستیک زمین به زمین نیز گفت: عمده تلاش ما در این حوزه این است که تمامی موشک‌های زمین به زمین را نقطه‌زن کنیم که این کار تقریبا در حال اتمام است. همچنین در این پروژه‌ها از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌کنیم که از این حیث جزو ۵ کشور برتر دنیا در حوزه موشکی هستیم. جانشین وزیر دفاع در خصوص سلاح پدافند هوایی لیزری نیز گفت: در زمینه انهدام ریزپرنده‌ها و کوادکوپترها به تکنولوژی پدافند هوایی لیزری دست پیدا کرده‌ایم که آزمایشات تحقیقاتی این سلاح تمام شده و هم‌اکنون در خط تولید قرار دارد.

   ابلاغ آیین‌نامه اجرایی نحوه صدور تضمین‌نامه‌های عهده دولت؛پاد|

معاون اول رییس‌جمهوری آیین‌نامه اجرایی «نحوه صدور تضمین‌نامه‌های بر عهده دولت» را برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ کرد. بر این اساس، هیات وزیران در جلسه هشتم آبان ۱۳۹۸ با هدف مدیریت تضامین دولت و تسویه به ‌موقع آنها و پیگیری وصول مبالغ پرداختی توسط دولت، آیین‌نامه اجرایی «نحوه صدور تضمین‌نامه‌های عهده دولت جمهوری اسلامی ایران» را تصویب کرد. براساس این آیین‌نامه، سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است سامانه جامع مدیریت تضامین دولت را به گونه‌ای تهیه، اجرا و بهره‌برداری ‌نماید که کلیه فرآیند‌های مرتبط با تضمین‌‌نامه‌های مربوط، اعم از ارسال درخواست، صدور، اصلاح، تمدید، مطالبه و پرداخت وجه، ابطال، تأیید و همچنین مبادله الکترونیکی تضمین‌‌نامه‌‌ها را دربرگرفته و پس از بررسی و کنترل ضوابط و مقررات، نسبت به تخصیص شناسه یکتای تضمین، اقدام کنند.

   منتظر شیوه انجام حق پخش هستیم؛ برنا|

یکی از نمایندگان مجلس دهم می‌گوید: از صداوسیما انتظار داریم با تعاملی سازنده با وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌ها موضوع حق پخش تلویزیونی را حل کند. احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس، پیرامون موضوع حق پخش تلویزیونی گفت: ما در فراکسیون ورزش منتظر هستیم یک ساز و کار عملی برای این موضوع طراحی شود و البته قانون فصل‌الخطاب است و باید اجرا شود. او گفت: اینکه راهکار قانونی بحث بودجه باشد، باید در زمان خودش به آن پرداخت اما بازهم امیدواریم دوستان مساعدت کنند و هرچه زودتر این مشکل حل شود.

   تنقیح قوانین تعزیرات در حال بررسی است؛ میزان|

معاونت قوانین قوه قضاییه گفت: تلاش داریم تا با تنقیح قوانین کیفری و حقوقی، قوانین دست و پاگیر را توسط مجلس اصلاح یا حذف کنیم. حجت‌الاسلام مصدق در نشست دیروز آیین آغاز به کارگروه‌های تخصصی بر اساس تفاهم‌نامه ملی سه قوه در زمینه تنقیح قوانین و مقررات گفت: تفاهم‌نامه میان سه قوه در ۱۱ تیر امضا و در تاریخ ۹ مهر آیین‌نامه کارگروه‌های آن تدوین و شیوه اجرای آیین‌نامه آن هم در روز ۲۰ آبان امضا شد و با مدیریت خوب آقای میرمحمدصادقی کار در حال پیشرفت است.

 

ارسال نظر