روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۰۲۷

    محکومیت یک تاجر ایرانی در امریکا

به اتهام نقض تحریم‌ها؛ایسنا|

وزارت دادگستری امریکا یک تاجر ایرانی را با ادعای اینکه محصولات غیرقانونی به ایران صادر کرده است به حدود چهار سال حبس محکوم کرد. به گزارش شبکه فاکس‌نیوز، بهزاد پورقناد یک شهروند ایرانی است که در ماه ژوئیه برای گذراندن رویه‌های قانونی از آلمان به امریکا مسترد شد و سپس دادستانی نیویورک او را به نقض تحریم‌های امریکا علیه ایران متهم کرد. این تبعه ایرانی در ماه اوت نیز به دلیل آنچه صادرات الیاف کربن به ایران اعلام شده است، در دادگاه مجرم شناخته شد و اکنون به حدود چهار سال زندان محکوم شده است.

    مدیرانی که کارشکنی می‌کنند را معرفی کنید؛مهر|

رییس دیوان عالی کشور خطاب به سازمان بازرسی گفت: مدیرانی که در جهت احقاق حقوق مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کنند را حمایت کنید و آنهایی که کارشکنی می‌کنند معرفی کنید. به گزارش روابط عمومی دیوان عالی کشور سید احمد مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی کشور در جشن میلاد حضرت محمد(ص) در مسجد امام حسین(ع) بیرجند در جمع مردم اهل تسنن و تشیع با بیان اینکه اولین آفتی که قضا را تهدید می‌کند پیروی از هوای نفس است، گفت: پیروی از هوای نفس انسان را به ذلت می‌کشاند که باید مهار شود و از امتیازات قاضی شایسته این است که در مقابل هوای نفس مقاوم باشد در این صورت جهاد اکبر می‌کند.

    موافق تایید صلاحیت افراد دارای سوابق سوء نیستم؛فارس|

وزیر کشور گفت: بنده هم موافق نیستم کسی که به نظام اعتقاد ندارد یا سوابق اقتصادی یا اخلاقی‌اش به گونه‌ای است که در تراز انقلاب نیست، تایید شود. عبدالرضا رحمانی فضلی طی سخنانی در همایش سراسری هیات‌های نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی مردم در تعیین سرنوشت خودشان مشارکت دارند، گفت: تا مشروطیت مفهوم ملت در قاموس ادبیات سیاسی ایران نبود و اوج افتخار این ملت در کلام قدرتمندان کلمه رعیت بود، اما بعد از مشروطیت فرصتی پیش آمد تا مردم هرچند به صورت ظاهری در سرنوشت خود مشارکت کنند. وی ادامه داد: تجربه‌ای که ما در حوزه انتخابات به صورت واقعی داریم بعد از انقلاب است. پس از انقلاب به برکت حضور مردم و امام شاهد حضور واقعی مردم در عرصه‌های قدرت و تعیین سرنوشت هستیم.

    سوءاستفاده‌کنندگان از کارت بازرگانی یک بار مصرف شناسایی شدند؛برنا|

نماینده مردم تهران در مجلس درباره سوءاستفاده‌کنندگان از کارت بازرگانی یک بار مصرف، گفت: شنیدم که دوستان توانستند با پیگیری‌‌های خود افرادی را شناسایی کنند. سیدفرید موسوی در خصوص فرارهای مالیاتی اظهار کرد: دو مشکل وجود دارد؛ اول بحث نهادی است که یکی از علل، فرار مالیاتی محسوب می‌شود. موضوع بعدی بخش آثار اقتصادی قضیه است. او در ادامه بیان کرد: ساختار کشور، همان بحث نهادی است مانند عدم شفافیت که در اقتصاد بخش نهادی وجود دارد، بحث‌های اقتصادی هم مانند درآمد و تورم. تاکنون به علت وجود درآمدهای نفتی فرار مالیاتی و درآمدهای مالیاتی زیاد، مورد توجه نبود؛ هر وقت هم که صحبت شده در حد حرف باقی مانده است و آنقدر جدی با این موضوع، برخورد نکردیم.

    احساس فساد به احساس مبارزه با فساد تبدیل شده است؛پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان|

رییس سازمان اطلاعات سپاه گفت: جریان نفوذ به دنبال وارد کردن عناصر خود به مجلس است که البته شورای نگهبان و اطلاعات سپاه مراقب هستند و نمی‌گذارند چنین اتفاقی بیفتد. حجت‌الاسلام حسین طائب طی سخنانی در همایش سراسری هیات‌های نظارت بر انتخابات مجلس در مشهد در بخش دیگری از سخنانش به موضوع انتخابات اسفند ماه پرداخت و با بیان اینکه هجمه دشمن به شورای نگهبان در نظارت استصوابی و نظارت متمرکز شده است، گفت: امروز کشور ما در کانال امنیت کامل قرار دارد و احساس مردم نسبت به انقلاب احساس غرور است و احساس فساد به احساس مبارزه با فساد تبدیل شده است و دشمن این را نمی‌خواهد لذا قصد دارد که این فضا را از بین ببرد.

    اصلاح قیمت بنزین تصمیم و توافق همه مسوولان نظام است؛ایرنا|

رییس دفتر رییس‌جمهوری عملیاتی شدن مصوبه جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه درخصوص اصلاح قیمت بنزین را اقدام لازم و ضروری دانست و گفت: دولت پیش از این نیز درچند مقطع قصد داشت این تصمیم مهم را که مورد توافق همه مسوولان نظام است، اجرا کند که هربار به دلایلی با تاخیر مواجه شد. محمود واعظی با بیان اینکه بخش حمایت معیشتی از اقشار کم‌برخوردار و دهک‌های پایین از مزایا و اهداف طرح اصلاح قیمت بنزین است، افزود: بحث اصلاح قیمت بنزین در جای خود موضوع بسیار مهمی است که می‌تواند کشور را به تعادل منطقی در مصرف برساند، آثار زیست محیطی خوبی داشته باشد و از همه مهم‌تر از قاچاق گسترده بنزین جلوگیری کند.

 

ارسال نظر