طرح حمایت اقتصادی از 18میلیون ایرانی

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۷۶۹
طرح حمایت اقتصادی از 18میلیون ایرانی

روزهای آینده طرحی برای خانواده‌های تحت فشار اقتصادی اعلام می‌کنیم

 

گروه ایران|

رییس‌جمهوری دیروز بعد از پایان سفر به استان یزد به منظور سفری ۲ روزه وارد استان کرمان شد. روحانی در بدو ورود در جمع مردم شهرستان رفسنجان سخنرانی کرد. او در نخستین روز از سفر خود به استان کرمان به شهرستان‌های رفسنجان، بافت، سیرجان و کرمان هم سفر و از چندین طرح بهره‌برداری کرد.  رییس‌جمهور در رفسنجان با اشاره به برنامه‌های حمایتی دولت دوازدهم از اقشار آسیب پذیر جامعه از پرداخت کمک جدید به خانوارها خبر داد.

روحانی در همین خصوص گفت: «طبق محاسبات ما تقریباً در کشور ما حدود ۷ میلیون خانوار وضع زندگی‌شان خوب است و ۱۸ میلیون خانوار نیاز به مساعدت و کمک دارند. ما ان‌شاء‌الله به هر خانوار یک حمایتی را ماهانه می‌کنیم که ان‌شاء‌الله از ماه آینده آغاز کنیم و بتوانیم به این ۱۸ میلیون خانوار کمک کنیم و به هر خانواده مساعدتی پرداخت شود.»

روحانی در ادامه توضیح داده است: «این طرح مهم دولت در سال ۹۸ است که در روزهای آینده و هفته‌های آینده مشخصات آن برای مردم اعلام می‌شود به عنوان یک قدم دولت برای حمایت مردم در زندگی روزمره آنها است.»

بعد از حضور در جمع مردم رفسنجان، روحانی در سیرجان از پروژه‌های صنعتی، معدنی بازدید کرد و در شهرستان بافت هم طرح فولاد این شهرستان را به بهره‌برداری رسمی رساند. رییس‌جمهوری در حاشیه افتتاح کارخانه فولاد در شهرستان بافت با اشاره به اینکه دولت به دنبال تنش‌زدایی است، گفت: «تعامل نکردن با دنیا به منزله منزوی شدن ایران است لذا با تمامی دنیا سخن می‌گوییم و با افتخار پای میز مذاکره‌ای که به نفع‌مان است، می‌نشینیم.»

 تندروها مشکل ایجاد می‌کنند

رییس‌جمهور با بیان اینکه در یک جمعیت هشتاد و خرده‌ای میلیونی اختلاف نظر وجود دارد، تصریح کرد: در این میان تندروها ما را با مشکل رو به رو می‌کنند.

روحانی در جمع مردم رفسنجان با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی یک مدیر بزرگ بود، گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی یک درس مهمی را در مسیر سیاسی کشور به همه یاد داد و آن میانه روی و اعتدال بود. در جامعه ما افکار و سلیقه‌های مختلف وجود دارد، این طور نیست که همه مثل هم بیندیشیم. در اینکه چه راهی را انتخاب کنیم و کدام راه ما را به مقصد می‌رساند اختلاف نظر هست. در یک جمعیت هشتاد و خرده‌ای میلیونی اختلاف نظر وجود دارد. در این میان تندروها ما را با مشکل رو به رو می‌کنند. آن راه میانه‌ای که قرآن به ما دستور می‌دهد این است که ما شما را امت میانه رو قرار داده‌ایم. اعتدال‌گرایی معتدل بودن در عین اهمیت به آرمان‌ها باید در نظر گرفته شود.روحانی با اشاره به خروج امریکا از برجام اظهار کرد: در این شرایط عده‌ای گفتند شما هم بلافاصله از برجام خارج شوید عده‌ای گفتند در هر شرایطی در توافق بمانید و عده‌ای هم گفتند راه بینابین انتخاب کنید که ما همین راه بینابین را انتخاب کردیم. ما با ادامه برجام سال آینده به یک هدف بسیار بزرگ سیاسی، امنیتی ودفاعی می‌رسیم. سال‌هاست خرید سلاح از طرف ایران طبق قطعنامه سازمان ملل ممنوع است و ما نمی‌توانیم سلاح خود را بفروشیم اما اگر برجام را نگه داریم سال آینده تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می‌شود و ما می‌توانیم به راحتی هم سلاح بخریم و هم بفروشیم.وی ادامه داد: امروز می‌توانیم از توافق خارج شویم اما قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران باز می‌گردد، منافع ما در ماندن در برجام است. ما برجام را حفظ می‌کنیم اما در عین حال

پله پله تعهدات خود را کاهش می‌دهیم. نمی‌شود ما 100 درصد تعهدات خود را اجرا کنیم ولی طرف مقابل آن را اجرا نکند.وی با بیان اینکه امروز شرایط ما در توان هسته‌ای نسبت به هر زمانی بهتر است گفت: ما در این سال‌ها تحقیقات خود را ادامه دادیم و تعداد سانتریفیوژهای کشور از 5 نوع به 15 نوع رسیده است. ما توافق را حفظ می‌کنیم و حقوق مردم را پاس داشته و تسلیم فشار دشمن نمی‌شویم این مسیر یک مسیر تعامل است.

 طرح‌های جدید حمایتی

رییس‌جمهوری ادامه داد: امریکا بداند با تحریم‌ها این ملت بزرگ را نمی‌تواند به زانو در بیاورد. ما با همه توان در برابر دشمنان‌مان می‌ایستیم. ما کار خلافی نکردیم. حاضر نیستیم در برابر دستورات شما سر فرود بیاوریم. به ما اعتراض می‌کنید چرا فوردو را افتتاح کردیم؟ چرا آب سنگین اراک را راه انداخیتم؟ هر روزی که شما به همه تعهدات‌تان عمل کردید، ما هم به تعهدات‌مان عمل می‌کنیم، تعهد یک جانبه که نمی‌شود.رییس‌جمهور گفت: آن آقا در کاخ سفید می‌گوید در برجام سر ما کلاه رفت مگر دولت نداشتید؟ مگر وزیر خارجه و حقوقدان نداشتید؟ این چه جور سری است؟ یک فکری به حال سرتان بکنید. تقصیر ما چیست؟ دو سال مذاکره کردیم، چانه زدیم، حالا می‌گویید سر ما کلاه رفته است؟ خوشبختانه همه، اروپایی‌ها، حتی دوستان‌شان، ژاپنی‌ها، کشورهای همسایه‌شان از ما حمایت کردند.روحانی گفت: ما شکست نخوردیم و نخواهیم خورد؛ راه‌مان را ادامه می‌دهیم. ما می‌دانیم که مردم از لحاظ زندگی در سال ۱۳۹۷ و امسال در فشار هستند، ما می‌دانیم درآمد و مخارج مردم مخصوصا درآمدهای ثابت سخت شده است.رییس‌جمهور اعلام کرد: ما در روزهای آینده طرحی اعلام می‌کنیم برای خانواده‌هایی که درفشار اقتصادی هستند. حدود ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار در ایران داریم. وضع زندگی عده‌ای مناسب است که می‌توانند روی پای خود بایستند. اکثریتی هستند که باید به آنها کمک کرد. در کشور ما حدود ۷ میلیون خانوار وضع‌شان خوب است. حدود ۱۸ میلیون خانوار وضع‌شان طوری است که نیازمند کمک هستند. به هر خانواری یک حمایتی خواهیم کرد. تلاش می‌کنیم از ماه آینده بتوانیم به این ۱۸ میلیون کمک کنیم. این طرح مهم دولت در سال ۱۳۹۸ است که طی روزهای آینده مشخصات آن برای مردم روشن خواهد شد. طرح حمایتی دولت برای کمک به زندگی مردم است تا باهم از تحریم عبور کنیم تا راه بزرگان خود مثل مقام معظم رهبری، آیت‌الله هاشمی و شهیدان باهنر و بهشتی را ادامه دهیم.

وی در پایان گفت: هاشمی نمرده است، هاشمی برای همیشه زنده است. نام و راه و سیاست و خدماتش برای همیشه در تاریخ کشورمان جاودان خواهد ماند.

  پای هر مذاکره‌ای که به نفع‌مان باشد، می‌نشینیم

رییس‌جمهوری گفت: تعامل نکردن با دنیا به منزله منزوی شدن ایران است لذا با تمامی دنیا سخن می‌گوییم و با افتخار پای میز مذاکره‌ای که به نفع‌مان است باافتخار می‌نشینیم.

روحانی در حاشیه افتتاح کارخانه فولاد در شهرستان بافت با بیان اینکه ایستادگی، مقاومت، صبر و تحمل و سخت‌کوشی منافاتی با تعامل با دنیا ندارد، خاطرنشان کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند اگر با دنیا حرف بزنیم دست‌های ما از توان می‌افتد؛ مگر می‌شود یک کشوری در مسیر پیشرفت قرار بگیرد و منزوی باشد؟ اگر تعامل نکنیم یعنی منزوی شویم.

رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه شعار ما را به جایی نخواهد رساند، گفت: حفظ عزت و اقتدار ملی ما تنها در گرو کار و تلاش عملی امکانپذیر است.وی با اشاره به اینکه زمانی تلاش صنعتگران نمود پیدا می‌کند خوشحالی ما هم مضاعف می‌شود، افزود: این کارخانه سالانه ۸۰۰ هزار تن فولاد اسفنجی تولید می‌کند و هر یک از این طرح‌های بزرگ یک ضربه کاری به بدخواهان نظام است.وی تصریح کرد: ایران مقتدر، توانمند و جوانان غیور، دانشمند و پرتلاش هر روز قدم جدیدی را بر می‌دارد و اینکه یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش کار و مجموعه سرمایه‌گذاری در فاز اول این کارخانه بوده است و اجرای فاز دوم آغاز شده، به معنای آن است ما با همه تلاش و توان‌مان راه توسعه و پیشرفت کشور را ادامه می‌دهیم.روحانی با بیان اینکه ما می‌توانیم نیازمندی‌های کشور را در بسیاری از زمینه‌های مختلف تامین و صادر کنیم گفت: باید اشتغال در خور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را ایجاد کنیم زیرا امنیت در سایه اشتغال نسل جوان ایجاد می‌شود.او تصریح کرد: صدها جوان در ساخت قطعات توربین‌ها کمک می‌کنند که کار بسیار ارزشمندی است.رییس‌جمهوری ایران با اشاره به اینکه ما خطوط قرمزی داریم گفت: خط قرمز ما این است حقوق و عزت ملی ما در مسیری که حرکت می‌کنیم؛ محفوظ بماند و اینکه بنشینیم و برای منافع ملی در چارچوب عزت ملی حرف بزنیم، چیزی است که خداوند به ما امر کرده و راه ما بوده و پیامبر ما با همه حرف می‌زد و پیمان می‌بست و با کفار پیمان می‌بست و پیمان را می‌شکستند، دوباره پیمان می‌بست؛ راه این است و کسی که پیمان می‌شکند، ضرر می‌کند.

 

ارسال نظر