روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۴۱۸

  واکنش به توافق ناقص نیروهای وابسته به اشغالگران و دولت مستعفی یمن؛ ایسنا|

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به امضای سند توافق ریاض میان بعضی از گروه‌های جنوب یمن با منصور هادی اظهار داشت: امضای چنین اسنادی هیچ کمکی به حل مشکلات یمن نخواهد کرد و این امر در جهت تثبیت اشغالگری عربستان سعودی و متحدانش در جنوب یمن به‌صورت مستقیم یا از طریق نیروهای نیابتی آنان خواهد بود. موسوی اظهار داشت: مردم هوشیار یمن که همیشه با اشغالگران مبارزه کرده‌اند به دشمنان و بدخواهان آنان اجازه نخواهند داد جنوب این کشور تحت کنترل و اشغال نیروهای خارجی درآید. موسوی به عربستان سعودی توصیه کرد چنانچه در ادعاهای خود برای حل مشکل یمن جدی هستند به جای تصمیم‌گیری برای گروه‌هایی که فاقد هر گونه اختیاری هستند به ابتکار ارایه شده از سوی «مهدی مشاط» رییس شورای عالی سیاسی یمن مبنی بر توقف حملات به دو کشور پاسخ مثبت دهد.

  وزیر جهاد کشاورزی از مجلس کارت زرد گرفت؛  ایرنا|

نمایندگان مجلس دهم از پاسخ‌های محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مورد اعطای مجوز صید به کشتی‌های چینی در آب‌های خلیج فارس قانع نشدند و حجتی از مجلس کارت زرد گرفت. حجتی برای پاسخ به سوال احمد مرادی نماینده بندرعباس در مورد علت اعطای مجوز صید به صورت صنعتی به کشتی‌هایی با مالکیت چین در آب‌های خلیج فارس در عمان در مجلس حضور یافت. وی افزود: فانوس ماهیان جایگاه مهمی در زنجیره غذایی دریاها دارند و دیگر آبزیان از آنها تغذیه می‌کنند کاهش جمعیت فانوس ماهیان تاثیر مخربی بر حیات آبزیان دریا می‌زند، صید این نوع ماهی در آب‌های ایران بیشتر از حد مجاز است. پس از پاسخ‌های وزیر جهاد کشاورزی، مرادی اعلام کرد که از پاسخ‌های وی قانع نشده است و آن را به رای مجلس گذاشت، نمایندگان با ۴۰ رای موافق، ۱۱۹ رای مخالف و ۳رای ممتنع از ۱۹۴ نماینده حاضر اعلام کردند از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند.

  جدول زمان‌بندی یازدهمین دوره انتخابات مجلس؛  وزارت کشور|

وزیر کشور بر اساس جدول زمان‌بندی یازدهمین دوره انتخابات مجلس دهم، در روز دهم آذر دستور شروع رسمی فرآیند انتخابات را صادر می‌کند. ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس از روز دهم تا شانزدهم آذر برگزار می‌شود. در فاصله 10 تا 16 خرداد، داوطلبان مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات فرصت داشتند تا استعفای خود را تقدیم مقام مافوق خود کنند. این انتخابات در روز دوم اسفند برگزار می‌شود.

  ضرورت ایجاد سامانه‌ای شفاف برای معرفی بدهکاران مالیاتی؛  ایرنا|

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس دهم با بیان اینکه وزارت اقتصاد سامانه‌ای شفاف برای معرفی بدهکاران بزرگ مالیاتی راه‌اندازی کند گفت: تمام سازمان‌ها و نهادها و بنیادها باید مالیات بدهند و نباید بی‌عدالتی در این زمینه باشد. بهرام پارسایی در نشست هم اندیشی فعالان بخش اقتصادی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی فارس افزود: بسیاری از ناکارایی‌‌ها به مجلس مربوط نمی‌شود چرا که برخی قوانین در مجلس تصویب می‌شود اما توسط شورای نگهبان رد می‌شود. وی یادآور شد: به عنوان مثال تایید نشدن FATF در شورای نگهبان و بلاتکلیفی آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام قطعا آثار مخربی بر بازار کسب و کار خواهد داشت. نماینده مردم شیراز در مجلس تاکید کرد: باید ناهماهنگی‌های داخلی حل و یک همت همگانی برای ارتقای رتبه فضای کسب و کار کشور ایجاد شود.

 

ارسال نظر