راهپیمایی گسترده ۱۳ آبان درسراسر ایران

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۳۲۳
راهپیمایی گسترده ۱۳ آبان  درسراسر ایران

مراسم راهپیمایی روز «دانش‌آموز» و روز «مبارزه با استکبار جهانی» دیروز در سراسر ایران با حضور گسترده مردم، مسوولان و دانشجویان  با شکوه خاصی برگزار شد.

41سال پیش در چنین روزی (سیزدهم آبان 1358هجری شمسی- چهارم نوامبر 1979) دانشجویان ایران در اعتراض به توطئه‌های متعدد امریکا ضد انقلاب اسلامی ایران، لانه جاسوسی (سفارت) امریکا را در تهران تسخیر کردند. حادثه‌ای که وقوع آن منشأ بسیاری از تحولات در ابعاد ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و الهام بخش بسیاری از تحرکات ضد‌استعماری شد. اما 41 سال پس از روزی که جوانان خط امامی با هدف اعتراض به دخالت‌های گاه و بی‌گاه ایالات متحده در روند کلی انقلاب و پذیرایی از شاه مخلوع راهی محل سفارت امریکا شدند، جوانان نسل چهارم و پنجم انقلاب اسلامی در کنار نسل‌های قبلی روزی را گرامی داشتند که در آن مطالبات ضد‌استکباری ایرانیان کشور را در مسیر تازه‌ای از استقلال و خودباوری قرار داد.

جوانان و مردان و زنانی که آمده بودند تا بگویند همان‌طور که نسل اول جوانان انقلابی کشور را در برابر حاشیه‌سازی‌ها و دخالت‌های امریکا حفظ کردند، آنها نیز کشور را در برابر تحریم‌های دامنه‌دار اقتصادی حمایت خواهند کرد تا با عبور از این پیچ حساس تاریخی دریچه‌ای به سمت توسعه پایدار و پیشرفت همه‌جانبه پیش روی نسل‌های مختلف ایرانی گشوده شود. مراسم راهپیمایی راس ساعت 9 و 30 دقیقه در مقابل لانه جاسوسی «سفارت سابق امریکا در تهران » و همچنین در سایر استان‌ها با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان آغاز شد.

مراسمی که با شعار «استکبار‌ستیزی و مقاومت اسلامی، سرآغاز افول و فروپاشی امریکا» در هزار شهر و شهرستان کشور برگزار شده است. حضور مسوولان اجرایی، تقنینی و قضایی از جمله نکات قابل توجه مراسم دیروز بود.

  بیانیه دانش‌آموزی یوم‌الله ۱۳ آبان

دانش‌آموزان شرکت‌کننده در راهپیمایی یوم‌الله سیزدهم آبان در بیانیه‌ای تاکید کردند: ۱۳ آبان نگینی درخشان در تاریخ استکبارستیزی ملت ایران است. روزی است که انقلاب اسلامی با نثار خون دانش‌آموزان و دانشجویان جاودانه شد.

بنا بر اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: ۱۳ آبان نگینی درخشان در تاریخ استکبارستیزی ملت ایران است. روزی است که انقلاب اسلامی با نثار خون دانش‌آموزان و دانشجویان جاودانه شد.

امروز روزی است که دانشجویان پیرو خط امام، آخرین لانه فساد و جاسوسی شیطان بزرگ امریکا را در ایران به تسخیر درآوردند. این حماسه به قدری شکوهمند بود که پیر مُرشِدمان آن را انقلاب دوم، و حتی مهم‌‌تر و بزرگ‌تر از انقلاب اول خواند و حالا ما دانش‌‌آموزان و سربازان کوچک این خاک با هم عهد می‌‌بندیم که هفت توصیه رهبر عزیزمان را در بیانیه گام دوم که خِطاب به جوانان بوده را اجرا کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما دانش‌آموزان عهد می‌‌بندیم که در مسیر علم و پژوهش، به حدی برسیم که هر کسی که بخواهد به علمی دست پیدا کند، مجبور شود زبان فارسی را فرا‌گیرد و در این مسیر علاوه بر علم و پژوهش، عهد می‌بندیم وظیفه خود را در مدرسه با فعالیت منسجم در تشکل‌‌های امین دانش‌آموزی ایفا نماییم. ما دانش‌آموزان عهد می‌بندیم که با وجود تهاجم‌های ضدمعنویت و ضداخلاق که از سوی غرب و شرق ما را تهدید می‌کند، با تقویت منش اخلاقی و رفتاری خود، بر اساس اسلام ناب محمدی‌(ص) آن را در جامعه نیز تقویت کنیم.

ما با مولایمان عهد می‌بندیم طبق آنچه فرمودید راه‌حل اقتصاد و مشکلات کشور را از طریق بوسه زدن بر پنجه‌های گرگ نمی‌بینیم و با شما عهد می‌بندیم این مشکلات را در کشور با مدیریت صحیح و جهادی حل کنیم و پنجه‌‌های استکبار رو به افول را در‌هم شکنیم.

در ادامه این بیانیه با مورد خطاب قرار دادن رهبر معظم انقلاب آمده است: ما دانش­ آموزان با شما رهبر فرزانه عهد می‌بندیم که برای مبارزه با هر نوع فساد که از طرف مسوولان و غیر مسوولان باشد، از تمام نیرویمان استفاده کنیم و تلاش می‌کنیم در راه عدالت که در صدر هدف‌های اولیه همه بعثت‌های الهی بوده و در جمهوری اسلامی نیز دارای همان شأن و جایگاه است شکاف‌های طبقاتی در جامعه از بین برود و همان‌طور که به ما امید دادید، امیدتان را ناامید نمی‌کنیم.

ما نوجوانان دانش‌آموز با شما عهد می‌بندیم که برای استقلال و آزادی کشور که بر اساس اخلاق و قانون باشد این دو را حفظ کنیم و در این راه کنار شما ایستاده‌ایم تا اوج افتخار و عزت را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به ارمغان آوریم.

این بیانیه می‌افزاید: ‌ای رهبر عزیرتر از جانمان؛ ما با شما عهد می‌بندیم که به فضل خدا در آینده‌ای نه‌چندان دور به عنوان مدیران جهادی این جامعه، عزت ملی کشورمان را حفظ کنیم و رفاه و معیشت شایسته مردم و مستضعفین کشور را فراهم آوریم.

ما جوانان با شما عهد می‌بندیم که در مواجهه با توطئه غرب برای ترویج سبک زندگی غربی با همتی جهادی و هوشمندانه به‌طور همه‌جانبه با آن مقابله کنیم و امروز همگام با سایر سربازان مهدی صاحب‌الزمان‌(عج) اینجا دور هم جمع شده‌ایم تا بگوییم ما نسل چهارم و پنجم انقلاب اسلامی بیداریم و قطعا کابوس سال‌های آینده استکباران عالم خواهیم بود.

 

 

ارسال نظر