روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۲۳۴

 تحلیل مسائل عراق با حضور حسن دانایی‌فر در حزب اعتماد ملی؛ حزب اعتماد ملی|

جلسه تحلیل و بررسی مسائل منطقه و عراق با حضور حسن دانایی‌فر، سفیر سابق ایران در عراق، در دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی برگزار شد. در این جلسهدانایی‌فر پس از تشریح زوایای مختلف اعتراضات فعلی در عراق، به سوالات اعضا و کارشناسان دفتر سیاسی در رابطه با این موضوع پاسخ داد.  او در این نشست، بر لزوم حل مسائل عراق از طریق تفاهم و گفت‌وگو تاکید کرد و اعتراضات مسالمت‌آمیز و به دور از خشونت را با توجه به فساد و مشکلات مختلف، حق معترضان دانست. او معتقد به وجود امکان حل مسائل عراق از طریق تفاهم گروه‌های مختلف و پیشگیری از خونریزی‌های بیشتر است.

 واکنش وزارت اطلاعات به آزادی حسن عباسی؛ روابط عمومی وزارت اطلاعات|

مرکز روابط عمومی واطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات در واکنش به حواشی مطرح شده درباره آزادی حسن عباسی از زندان یادآورشد: وزارت اطلاعات صرفاً از دروغ پراکنی‌های وی علیه دستگاه اطلاعاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاکی بوده و تشخیص جرم و محکوم کردن این فرد به عهده مرجع محترم قضایی بوده است. در اطلاعیه روابط عمومی وزارت اطلاعات آمده است: چند روزی است عده‌ای، نمایشی را به راه انداخته‌اند تا یکی از محکومین دستگاه محترم قضایی را که به تازگی و به صورت مشروط از زندان آزاد شده است، از دروغ پراکنی‌ها و اتهامات و جرایم مرتکب شده تبرئه نمایند. این افراد قضا ستیز، وزارت اطلاعات را عامل زندانی شدن فرد مورد نظر معرفی می‌کنند؛ درحالی که وزارت اطلاعات صرفا از دروغ پراکنی‌های وی علیه دستگاه اطلاعاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاکی بوده و تشخیص جرم و محکوم کردن این فرد به عهده مرجع محترم قضایی بوده است. اقدامات این عده می‌تواند باعث وهن جایگاه دستگاه قضا شود که در دوره جدید مسوولیت در آن، امیدهای فراوانی را در دل مردم برای مبارزه با فساد به وجود آورده و امیدواریم قوه قضاییه با روشنگری مانع آن شود.

 نظریه کارشناسی به وکلای محمدعلی نجفی ابلاغ شد؛ میزان|

قاضی کشکولی از ابلاغ نظریه کارشناسی پرونده قتل میترا استاد به وکلای محمدعلی نجفی خبر داد و گفت: وکلا ۷ روز مهلت دارند که نظریه کتبی خود را به ما اعلام کنند. قاضی محمد کشکولی قاضی پرونده قتل میترا استاد در جمع خبرنگاران درباره با آخرین وضعیت این پرونده گفت: نظریه کارشناسی به وکلای محمدعلی نجفی ابلاغ شد و وکلا ۷ روز مهلت دارند که نظریه کتبی خود را به ما اعلام کنند. وی گفت: اگر وکلا به نظریه کارشناسی اعتراضی داشتند باید هیات قضایی بررسی کند که آیا این اعتراضات قابل اجابت هست یا نیست. قاضی کشکولی افزود: بعد از طی این مراحل وقت دادرسی تعیین و به پرونده رسیدگی می‌شود. وی گفت: دادگاه علنی خواهد بود.

  نظر رهبری درباره چندهمسری کاملا روشن است؛ ایلنا|

معاونت زنان و نهاد خانواده ریاست‌جمهوری تاکید کرد: به جای تبلیغ چندهمسری باید معضلات و مشکلات از سر راه ازدواج جوانان برداشته شود. معصومه ابتکار، در واکنش به تبلیغ چندهمسری در یکی از برنامه‌های صدا و سیما گفت: ما باید مشکلات و معضلاتی که بر سر راه ازدواج جوانان وجود دارد را برطرف کنیم تا آنان خانواده خود را تشکیل دهند. معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری یادآور شد: نظر صریح مقام معظم رهبری درباره چندهمسری کاملا مشخص است ایشان فرمودند که حتی شوخی آن نباید انجام شود و مردی که یک همسر رسمی و قانونی دارد و با آن زندگی می‌کند نباید چنین موضوعی را مطرح کند زیرا خانم را نسبت به ادامه زندگی دلسرد می‌کند.

  محل اختفای مفسدان اقتصادی فراری مشخص شد؛ باشگاه خبرنگاران|

ششمین جلسه رسیدگی به پرونده اتهامات علی دیواندری و ۸ متهم دیگر مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی کشور دیروز در شعبه اول دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی و به ریاست قاضی موحد برگزار شد. متهمان پرونده از طریق تشکیل و سردستگی شبکه کلاهبرداری و خیانت در امانت نسبت به وجوه بانک‌های ملت و پارسیان خرید و فروش کشتی، پرداخت وجوه به مهدی فلاحتیان، واگذاری نفت خام به رحمت‌الله باختری، تحصیل مال نامشروع و موضوع سفر‌های محرمانه در کنار قاچاق حرفه‌ای ارز به ترکیه تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند. در ابتدای جلسه قاضی موحد با بیان اینکه همچنان 3 متهم این پرونده یعنی آقایان سعادتی، باختری و خانم سمانه حضرتی آشتیانی متواری هستند، گفت: حسب اطلاع، دوتن از متهمان متواری در لندن و یکی دیگر در کشور سوییس حضور دارند.

  ایران نقشی در تامین امنیت عراق ندارد-ایسنا|

وزیر کشور دولت دوازدهم می‌گوید: ایران برای تامین امنیت مراسم اربعین در خاک عراق هیچ نقشی نداشته است. عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه امنیت واقعی در مراسم اربعین در عراق وجود داشت، اظهار کرد: ما هیچ نقشی در تامین امنیت داخل عراق نداشتیم. خبرنگاران از من سوال پرسیدند که آیا برای تامین امنیت در عراق با دولت عراق به توافق رسیده‌اید که من گفتم نه دولت عراق چنین درخواستی از ما داشته است و نه ما چنین تقاضایی داشته‌ایم. وزیر کشور با اشاره به اینکه دولت عراق هیچ چیزی کم نداشت خاطرنشان کرد: البته کمبود وجود داشت ولی با همکاری‌ و هماهنگی‌های که بین دو دولت انجام شد این مراسم به خوبی برگزار شد.

 

ارسال نظر