تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در دولت تصو‌یب نشد

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۱۳۹
تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در دولت تصو‌یب نشد

بعد از تلاش برخی نمایندگان برای افزایش دامنه تعطیلی‌های هفتگی، معاون پارلمانی رییس‌جمهور درخصوص دیدگاه دولت در این زمینه می‌گوید: با توجه به بار مالی زیادی که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها به کشور هزینه می‌کند، دولت از این طرح حمایت نکرد و تصویب نشد.

به گزارش تسنیم، حسینعلی امیری که برای بازدید از طرح‌های عمرانی و خدماتی زنجان راهی این استان شده است، دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در کشور طرحی بود که نمایندگان مطرح کرده بودند و در دولت به بحث گذاشته شد و با توجه به اینکه در تقویم کشور تعداد روزهای تعطیل بسیار است و این امر در کل استان‌ها موجب تعطیلی ادارات، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی می‌شود لذا بار مالی خیلی زیادی را بر کشور تحمیل می‌کند و دولت با این طرح مخالفت کرد. معاون پارلمانی رییس‌جمهور با اشاره به انتخابات پیشِ‌رو گفت: انتخابات یکی از مهم‌ترین اتفاقات و رویدادهای کشور است که اواخر امسال اتفاق می‌افتد و دولت در انتخابات یک مجری بی‌طرف است. وی در ادامه تصریح کرد: انتخابات سه رخ دارد، یک رخ مردم، یک رخ مجری، یک رخ ناظر و دولت به عنوان مجری در انتخابات کاملاً بی‌طرف عمل می‌کند.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور تأکید کرد: آنچه برای دولت مهم است برگزاری یک انتخابات پرشور و پرشکوه بر اساس قانون است که همه سلایق و جریان‌های سیاسی داخل نظام در آن نامزد و مشارکت جدی داشته باشند. او درخصوص اجرای انتخابات به‌صورت الکترونیکی نیز گفت: وزارت کشور با شورای نگهبان به عنوان ناظر انتخابات در حال تعامل است و با توجه به اینکه دولت از برگزاری انتخابات الکترونیکی استقبال می‌کند باید ببینیم چگونه و تا چه‌حد با شورای نگهبان به توافق می‌رسیم که نتیجه این موضوع را وزیر محترم کشور اعلام می‌کند.

 برای سرمایه‌گذار و کارآفرین فرش قرمز پهن کنید

معاون پارلمانی رییس‌جمهور همچنین با اشاره به اهمیت تثبیت گفتمان کار و کارآفرینی در کشور گفت: باید برای سرمایه‌گذار و کارآفرین فرش قرمز پهن کرد.

حسینعلی امیری در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی زنجان، اظهار کرد: تصمیم درست نیازمند اطلاعات صحیح است، اگر تصمیم درست نداشته باشیم، نمی‌توانیم مدیران شایسته‌ای در حوزه خود باشیم؛ همچنین باید در تصمیم‌گیری و قضاوت، شرایط گذشته کشور موردنظر قرار گیرد. برای مثال در مقایسه باید وضعیت شاخص‌ها در سال ۹۲ در نظر گرفته و پس از آن تحلیل‌ها انجام شود. امیری تصریح کرد: پیش از سال ۹۲، رشد اقتصاد منفی ۶.۴ درصد بوده و مسائل مربوط به سال ۸۸ در کشور سایه انداخته بود و نیروهای نظام در وضعیت شقاق قرار داشتند و تفرقه در حد روسای قوا مشهود بود. ایران‌هراسی در جهان طنین‌افکن شده ولی پس از آن شاهد بهبود شرایط بودیم. وی با بیان اینکه حل موضوع هسته‌ای با یک قطعنامه، کار ساده‌ای نیست و از بین بردن آثار پرونده‌های پیشین نیز با حل قطعنامه به وجود آمد، عنوان کرد: تاکنون مشاهده نشده که کشوری ذیل فصل ۷ منشور سازمان ملل قرار گیرد و بدون جنگ رهایی یابد، ولی ایران اسلامی با حمایت رهبر و مدیریت رییس‌جمهور و توانمندی تیم مذاکره‌کننده توانست با یک قطعنامه آثار دیگر قطعنامه‌ها را از بین ببرد. در حال حاضر صبر و مقاومت ملت ایران نتیجه خود را نشان داده و حتی امریکایی‌ها دیگر قصد تغییر نظام را ندارد و نگاه‌ها به نظام تغییر کرده است. این مسوول با اشاره به اینکه تحریم‌های سازمان ملل از لحاظ حقوقی نسبت به تحریم‌های امریکا متفاوت است و این موضوع جایگاه ایران را عوض کرد، در حالی که آن موقع دنیا علیه ما بود، گفت: امروز شرایط برعکس شده و دنیا می‌داند که ملت ایران منسجم و معتقد است و رهبری آگاه دارد و این رژیم صهیونیستی و امریکا است که به دنبال ظلم است. امروز هیچ کشوری جز عربستان و رژیم صهیونیستی با امریکا همراهی نمی‌کند و مواضع علیه ایران تغییر کرده است. معاون پارلمانی رییس‌جمهور با بیان اینکه در حال حاضر در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم، یادآور شد: دشمن به دنبال نفوذ در اقتصاد و فروپاشی نظام از طریق اقتصاد است؛ برای همین باید به اقتصاد و اقتصادمقاومتی توجه بسیاری شود.  وی افزود: باید برای سرمایه‌گذار و کارآفرین فرش قرمز پهن کرد و با این افراد با اخلاق اسلامی رفتار کرد. در گذشته جنگ اقتصادی وجود داشت ولی حال جنگ اقتصادی در کشور وجود دارد که بسیار پیچیده‌تر است و آثار مخربی دارد. در حوزه قانون‌گذاری و اجرا نیاز به تغییرات و همکاری داریم. امیری با بیان اینکه مدیران نیاز دارند تا در اطمینان تصمیم‌گیری کنند، عنوان کرد: اگر مدیران ریسک‌پذیر نباشند در سیستم، نوآوری و خلاقیت اتفاق نمی‌افتد و این مهم چیزی است که علاوه ‌بر اقتصاد باید به آن توجه جدی شود. باید احساس آرامش و اعتماد در بین مدیران به‌خصوص مدیران اقتصادی اتفاق بیفتد؛ چراکه در گذشته اگر به فرماندهان جنگی اعتماد نمی‌شد، جنگ به نتیجه نمی‌رسید و امروز نیز همان‌گونه است.

 

 

ارسال نظر