روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۰۶۱

   نماینده ولی فقیه در مازندران استعفا داد؛ تسنیم|

آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری دیروز با انتشار نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری از مسوولیتش رسما استعفا داد. متن استعفای وی که به‌ علت بیماری قادر به اقامه نماز جمعه نبود توسط حجت‌الاسلام محمد قاسمی امام‌ جمعه موقت ساری قرائت شد. آیت‌الله نورالله طبرسی متولد سال 1319 که بعد از رحلت آیت‌الله هادی روحانی در سال 78 به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران منصوب شده‌ بود استعفا داد. وی از سال 59 و با حکم امام خمینی به عنوان امام جمعه ساری منصوب شده بود.

   امدادرسانی تیپ 38 زرهی نیروی زمینی ارتش به مردم؛ ارتش نیوز|

فرمانده تیپ 38 زرهی تربت‌جام گفت: همزمان با بارش شدید باران و ایجاد مشکلاتی برای مردم نیروهای ارتش در تربت جام به کمک مردم شتافتند. امیر خدا‌رحمی با اعلام خبر فوق بیان کرد: به دنبال ایجاد مشکلاتی برای مردم تربت‌جام در پی بارش شدید باران، تعدادی از خودرو‌ها شامل لودر، تویوتا و سایر خودرو‌های نظامی همراه با تعدادی از کارکنان پایور و وظیفه در شب گذشته به یاری مردم غیور این شهر شتافتند.  وی تصریح کرد: شب گذشته تعدادی از نفربر‌ها و خودرو‌های نظامی نیز در پادگان ارتش در حالت آماده‌باش بودند تا در صورت لزوم به اماکن مورد نیاز اعزام شوند.

   پیکر اعظم طالقانی در تهران تشییع شد؛ فارس|

پیکر اعظم طالقانی دیروز (جمعه 10 آبان) از محل موسسه اسلامی زنان در تهران تشییع شد.

این تشییع از محل موسسه اسلامی زنان واقع در خیابان سعدی شمالی، خیابان برادران قائدی (هدایت) انجام شد. در این مراسم چهره‌هایی چون سید محمود دعایی مدیرمسوول روزنامه اطلاعات، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس‌جمهور، علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران، احمد منتظری، ولی‌الله شجاع‌پوریان مشاور شهردار تهران، غلامعلی رجایی مشاور مرحوم حجت‌الاسلام هاشمی‌رفسنجانی، مصطفی کواکبیان نماینده تهران در مجلس، هادی خانیکی استاد اصلاح‌طلب دانشگاه علامه طباطبایی، محمدجواد حق‌شناس عضو شورای شهر تهران، سعید لیلاز تحلیلگر اصلاح‌طلب، محمدرضا خاتمی و محسن صفایی‌فراهانی فعالان اصلاح‌طلب حضور داشتند.  اعظم طالقانی فعال سیاسی، دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی، نماینده دوره اول مجلس و فرزند آیت‌الله سید محمود طالقانی نخستین امام جمعه تهران بود.

   شیعه انگلیسی در بین مردم عراق نفوذ کرده است؛ تسنیم|

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: برخی گروه‌های منحرف که ما آنها را شیعه انگلیسی می‌‌دانیم در بین صفوف مردم عراق نفوذ کرده‌اند که مردم این کشور باید هوشیار باشند. آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی یکی از عوامل اصلی مشکلات اقتصادی مردم عراق را امریکا قلمداد کرد و گفت: مردم عراق تحت زعامت مرجعیت و در چارچوب قوانین و دولت قانونی خود، راه اصلاح واقعی را می‌شناسند و توان حل مسائل را دارند، کما‌ اینکه در سال‌های گذشته هم توانستند بحران امنیت را حل کنند.

   تلاش برای گسترش انتخابات حزبی؛ ایلنا|

یک نماینده مجلس گفت: قانون انتخابات ما دارای ایراداتی که نمایندگان مجلس سعی داشتند آن را برطرف کنند اما متاسفانه نشد. بهرام پارسایی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه به هنگام انتخابات ما شاهد فعالیت افرادی هستیم که در قالب نامزد در آن شرکت می‌کنند و بعضا ریخت و پاش‌هایی را انجام می‌دهند که شایعه حضور پول‌های کثیف را در انتخابات تقویت می‌کند، آیا قانون مشخصی وجود دارد که تخلفات را نشان دهد، گفت: قطعا اگر انتخابات ما حزبی می‌شد و افراد از طریق احزاب معرفی می‌شدند علاوه بر اینکه انتخابات توسعه یافته‌ای داشتیم انگیزه‌های مالی افراد هم شفاف‌تر می‌شد. پارسایی در خاتمه تاکید کرد: قطعا اگر انتخابات استانی برگزار می‌شد ما می‌توانستیم مقابل بسیاری از هزینه‌ها را بگیریم و نظارت‌ها بیشتر کنیم که در این‌صورت هر کسی نمی‌توانست به مجلس راه پیدا کند.

    حدنصاب ارجاع به مجمع تشخیص با دو‌سوم آرای نمایندگان ممکن می‌شود؛ خانه ملت|

رییس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس در تشریح نشست‌های متعدد کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس که در جریان سفر دو روزه اعضای این کمیسیون به مشهد مقدس برگزار شد با اشاره به برخی موضوعات مهمی که به واسطه سیاست‌های ابلاغی، آیین نامه مجلس را مورد اصلاح قرار داده، عنوان کرد: برای مثال مقرر شد سازوکارهایی را طراحی کنیم که طرح‌ها پیش از اعلام وصول از نظر اصل 75 قانون اساسی مورد بررسی قرار گیرند و در صورت وجود این ایراد، اعلام وصول نشوند که همین امر تا حدود زیادی قانونگذاری را تسریع می‌کند. غلامرضا کاتب، همچنین با اشاره به بند 12 سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری پیرامون ضابطه مند کردن ارجاع طرح‌ها و لوایح به مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطرنشان کرد: بر این اساس مقرر شد حد نصاب ارجاع به این مجمع تغییر کرده و به دو سوم آرای نمایندگان افزایش یابد.

 

ارسال نظر