روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۰۰:۳۸:۳۴
کد خبر: ۱۵۵۷۲۳

  مقام معظم رهبری هیچگونه اظهارنظری درباره پالرمو و CFT نداشته اند؛

روابط عمومی مجمع|

مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: فارغ از فشار و با در نظر گرفتن منافع ملی لوایح را بررسی خواهد کرد. روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارات معاون اول رییس‌جمهور اسحاق جهانگیری مبنی بر نظر موافق مقام معظم رهبری در خصوص لوایح پالرمو و CFT را رد کرد. در اطلاعیه روابط عمومی مجمع آمده است، رهبر معظم انقلاب، معظم له هیچگونه اظهارنظر یا مکتوبی دال بر موافقت با تصویب و اجرای لوایح پالرمو و CFT نداشته‌اند. لذا انتظار می‌رود مسوولان دولتی در نقل قول از مقام معظم رهبری جانب امانتداری را رعایت کنند. مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسات و بررسی‌های خود را در خصوص این لوایح فارغ از هر گونه فشار و اعمال نظر و با در نظر گرفتن منافع ملی پیگیری خواهد کرد.

  مشاور امنیت ملی افغانستان با ظریف دیدار کرد؛ وزارت خارجه|

حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه درباره‌آخرین تحولات افغانستان بحث و تبادل نظر کردند. در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان و مشاور امنیت ملی افغانستان آخرین تحولات در افغانستان را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار دادند. روحانی رییس‌جمهوری هم روز پنج شنبه به منظور شرکت در هجدمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد عازم باکو شد.

  تایید تشدید مجازات اسیدپاشی از سوی شورای نگهبان؛ تعادل|

سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن در جلسه دیروز این شورا خبر داد. کدخدایی در صفحه شخصی خود در توییتر از تایید طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن در جلسه امروز این شورا خبر داد و نوشت: طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن که در دستور کار امروز(چهارشنبه) شورای نگهبان قرار گرفته بود، پس از بحث و بررسی عدم مغایرت آن با شرع مقدس و قانون اساسی به مجلس اعلام شد..

  بخشنامه مستقلی درباره نحوه تعیین منشی صادر نشده است؛ وزارت کشور|

روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور با صدور اطلاعیه‌ای، در خصوص اخبار منتشره در مورد نحوه انتخاب مسوولان دفاتر مدیران توضیحاتی ارایه کرد. در این اطلاعیه ضمن تاکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی شفاف به این نکته اشاره شده که وازت کشور هرگز بخشنامه مستقلی درباره نحوه تعیین منشی از سوی وزارت کشور صادر نشده است.  در بخشی از این اطلاعیه امده است: «با توجه به ماموریت شورای اجتماعی کشور در عرصه صیانت از حقوق شهروندی و حجاب و عفاف، در اردیبهشت سال ۱۳۹۴، مجموعه مقررات و توصیه‌های موثری به منظور تحقق حقوق شهروندی و صیانت از ابعاد مختلف فرهنگ پر ارزش حجاب و عفاف در جامعه، از سوی وزارت کشور به دستگاه‌های عضو شورای اجتماعی کشور ابلاغ شده است.»

  درباره پالرمو منع قانونی وجود ندارد؛ ایلنا|

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پالرمو موضوع اختلافی نیست که بر سر آن رفراندوم برگزار شود و حتی درباره پالرمو، منع قانونی وجود ندارد. «حشمت‌الله فلاحت‌پیشه»، عضو در خصوص FATF و برگزاری رفراندوم در کشور گفت: به شخصه معتقدم، حوزه تصمیم‌گیری‌ در مسائل موجود مشخص است و ضرورتی برای برگزاری رفراندوم وجود ندارد. مثلا در موضوع FATF، محل و کانال‌های تصمیم‌گیری و مسوولیت‌های آن کاملا مشخص است. باید دید برای اینکه رییس‌جمهور بخواهد مساله‌ای را به رفراندوم بگذارد منعی وجود دارد یا خیر، که البته خیر، منعی وجود ندارد؛ رییس‌جمهور می‌تواند در خواست رفراندوم کند. او گفت: برخی می‌گویند در خصوص FATF، رفراندوم برگزار شود که نیازی نیست، ایران با FATF قطع ارتباط نکرده و با آن مرتبط است.

  سعی می‌کنیم کارهای گذشته را جبران کنیم؛ میزان|

قاضی مسعودی‌مقام در پنجمین و آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده، احمدرضا لشگری‌پور و شرکت توسعه دارویی رسا به شبنم نعمت‌زاده گفت: به گونه‌ای حجاب خود را رعایت کنید هم شما بتوانید صحبت کنید هم ما بتوانیم صدای شما را بشنویم و متوجه صحبت‌هایتان شویم. متهم نعمت‌زاده با بیان اینکه کار من با سوء‌نیت همراه نبوده است اظهار کرد با کمک خدا سعی می‌کنیم تا تمام کارهای گذشته را جبران کنیم البته بنده پس از مشکلات سال ۹۶ وارد کار شدم و سعی کردم تا از همان زمان تمام مشکلات را حل کنم اما به دلیل بالا بودن میزان بدهی تامین با مشکل برخورد.

  همدست «سلطان سکه» دستگیر شد؛ فارس|

رییس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از دستگیری یکی از دلالان سکه و ارز با گردش حساب بانکی 12تریلیون و 552 میلیارد ریالی خبر داد. سرهنگ نعمت‌الله علیپور در تشریح خبر فوق اظهار داشت: با دستگیری سلطان سکه، شناسایی همدستان وی نیز در دستور کار قرار گرفت و در این راستا شخصی به هویت (ج. ح) شناسایی شد. وی توضیح داد: این متهم با همکاری وحید مظلومی معروف به سلطان سکه، سکه و ارزها را از بازار جمع‌آوری کردند و بدین‌ترتیب موجب افزایش قیمت سکه می‌شدند.

 

ارسال نظر