روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۶۴۴

  فرستاده ویژه چین در امور خاورمیانه با ظریف دیدار کرد؛ مهر|

«جایی جون» فرستاده ویژه چین در امور خاورمیانه که به منظور رایزنی در مورد تحولات منطقه به ایران سفر کرده است، با وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار، گفت: ایران روابط با چین را راهبردی دانسته و با اشاره به طرح حسن روحانی رییس‌جمهوری با عنوان «تلاش برای صلح هرمز» از ایفای نقش موثر چین در جهت کمک به صلح و ثبات منطقه استقبال کرد.

فرستاده ویژه چین در امور خاورمیانه نیز با تأکید بر ماهیت راهبردی روابط دو کشور اظهار داشت: چین اهمیت زیادی برای صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه قائل است و تمایل دارد در این زمینه به رایزنی‌های خود با جمهوری اسلامی ایران ادامه دهد.

 واکنش پرویز اسماعیلی به برخی شایعه‌ها؛تعادل|

مشاور رییس دفتر رییس‌جمهور طی یادداشتی در توییتر به برخی شایعه‌ها واکنش نشان داد.

در یادداشت پرویز اسماعیلی که در توئیتر منتشر شده آمده است: قال رسول‌الله (ص): «لم یبْق مِن امْثالِ الانْبیاءِ علیهم‌السلام إلا قولُ الناسِ؛ إذا لم تسْتحی فاصْنعْ ما شِئْت» رسول خدا(ص) فرمود: از مثل‌های پیامبران، جز این سخن بر جای نمانده است که؛ «هرگاه #شرم و #حیا نداشتی، هر چه خواستی، بکن.»

 افزایش قیمت بنزین تا پایان سال منتفی است؛ برنا|

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم گفت: برای افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی باید زیرساخت‌ها و شرایط جامعه را در نظر گرفت که در فضای فعلی کشور، افزایش قیمت بنزین محال است.

بهروز نعمتی درباره احتمال افزایش قیمت بنزین، اظهار داشت: با توجه به شرایط جامعه قطعا بحث افزایش قیمت بنزین تا پایان سال منتفی است. وی با بیان اینکه باید برای افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی زیرساخت‌ها و شرایط جامعه را در نظر گرفت، ادامه داد: در فضای فعلی کشور، افزایش قیمت بنزین امری محال است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه جامعه شرایط پذیرش چنین تصمیمی را ندارد، تصریح کرد: تورم و گرانی از دلایل بسیار مهمی است که بحث افزایش قیمت بنزین را منتفی می‌کند. شرایط برای افزایش قیمت بنزین فراهم نیست و بر این اساس بعید است که اتفاقی در زمینه افزایش قیمت بنزین صورت گیرد.

 کارگاه مشترک هسته‌ای ایران و اتحادیه اروپا برگزار شد؛ خبرآنلاین|

کارگاه مشترک ایران و اتحادیه اروپا با عنوان «آمادگی و پاسخ به شرایط اضطراری هسته‌ای و رادیولوژیکی» امروز در مقر اتحادیه اروپا در شهر لوکزامبورگ آغاز به کار کرد.

در کارگاه مشترک ایران و اتحادیه اروپا که با عنوان «آمادگی و پاسخ به شرایط اضطراری هسته‌ای و رادیولوژیکی» برگزار شد، مدیران ارشد بخش‌های مختلف سازمان انرژی اتمی ایران، مدیریت بحران، هلال احمر و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران در کنار همتایان اروپایی حضور یافتند.«پاتریک مایروس» وزیر بهداشت لوکزامبورگ، از سخنرانان این نشست بود که با ابراز خوشحالی از همکاری‌های مشترک ایران و اتحادیه اروپا، مروری گذرا بر عناوین برنامه دو روزه کارگاه یاد شده داشت و برگزاری آن را در این مقطع بسیار مهم ارزیابی کرد.

 کنفرانس امنیتی منامه به پایان رژیم آل‌خلیفه منجر می‌شود؛ تعادل|

دستیار ویژه رییس مجلس برگزاری کنفرانس امنیتی منامه را موجب کمک به پایان رژیم آل‌خلیفه دانست.حسین امیرعبداللهیان در حساب توئیتر خود با اشاره به دعوت از رژیم صهیونیستی برای حضور در کنفرانس امنیتی منامه نوشت: برگزاری کنفرانس امنیتی منامه با حضور نماینده رژیم نامشروع اسراییل، به پایان رژیم آل خلیفه کمک می‌کند.وی با بیان اینکه آل‌خلیفه -بحرین- باید تاریخ کوتاه گذشته خود را مرور کند و به آینده منطقه عاقلانه بیندیشد، آورده است: قطعا رژیم صهیونیستی آل خلیفه جایی در آینده منطقه نخواهد داشت.

 هزینه مقابله با ایران تلفات سنگین و انهدام تجهیزات است؛ باشگاه خبرنگاران|

رییس ستادکل نیرو‌های مسلح گفت: دشمن بداند اگر به مرز‌های ایران تجاوز کند، این مواجهه حتما با تلفات سنگین، انهدام تجهیزات و آبروریزی همراه خواهد بود.

سردار سرلشکر «محمد باقری» در بازدید از تیپ ۶۵ نیروی ویژه هوابرد ارتش (نوهد) با اشاره به نقش نیرو‌های مسلح در برابر دشمنی‌ها و تهدیدات اظهار کرد: نیرو‌های مسلح ایران در برابر این همه دشمنی و توطئه، تحریم و فشار و تهدیدات علیه کشور، مسوولیت بسیار سنگین برقراری امنیت پایدار، ایجاد و ارتقای بازدارندگی کارآمد و موثر را بر عهده دارند. اگر کشور دارای امنیت است، به خاطر همین بازدارندگی است.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه بازدارندگی، مانع تهاجم دشمن به ایران است گفت: اگر اتفاقی نمی‌افتد و تهاجمی صورت نمی‌گیرد، صرفا به خاطر بازدارندگی کارآمدی است که در برابر این تهدید‌ها وجود دارد.

 

ارسال نظر