روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۵۵۸

  تاکید «لاریجانی» بر حمایت‌ ایران از حفظ تمامیت ارضی سوریه؛ ایسنا|

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خدشه به تمامیت ارضی سوریه، مشکلات مردم سوریه را افزایش می‌دهد، گفت: ایران از امنیت و ثبات سوریه حمایت خواهد کرد. علی لاریجانی در دیدار با عدنان محمود، سفیر سوریه در تهران با بیان اینکه خدشه به تمامیت ارضی سوریه، مشکلات مردم سوریه را افزایش می‌دهد، افزود: جمهوری اسلامی ایران از امنیت و ثبات سوریه حمایت خواهد کرد. عدنان محمود سفیر سوریه در تهران نیز در این دیدار با اشاره به تجاوز ترکیه به خاک سوریه اظهار کرد: با وجود توافق ترکیه با امریکا مبنی بر توقف جنگ، تجاوز ترکیه به سوریه همچنان ادامه دارد و ارتش ترکیه نیروهایی را به مرز و داخل خاک سوریه اعزام کرده است. حتی روز گذشته اردوغان تأکید کرد منطقه امنی که ترکیه به دنبال ایجاد آن در سوریه است، ۴۴۴ کیلومتر طول و ۳۲ کیلومتر عمق خواهد داشت.

  وزیر ارشاد از سوی برخی نمایندگان تحت فشار قرار گرفته است؛ ایرنا|

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با بیان اینکه وزیر ارشاد از طرف نمایندگان بسیار تحت فشار قرار می‌گیرد، گفت: سینماگران، کارگردانان و هنرمندان جزو بخش خصوصی بوده و در مجموعه دولت نیستند و به نظر می‌رسد تذکر به نوع پوشش آنان در حیطه اختیارات و وظایف وزارت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نباشد. پروانه سلحشوری با بیان اینکه خود بازیگران ما باید عرف جامعه را رعایت کنند و به موازین موجود احترام بگذارند، افزود: فشارهایی که به دلایل و بهانه‌های مختلف از طرف هردو جریان سیاسی کشور به وزیر ارشاد وارد می‌شود به گونه‌ای است که حتی استقلال وزیر از او گرفته می‌شود، در حالی که وزیر ارشاد تلاش خود را می‌کند و به دنبال پیشبرد امور در چارچوب قانون و عرف و موازین جامعه به بهترین صورت ممکن است .

  ملاقات فرستاده ویژه چین به تهران

با ظریف؛ باشگاه خبرنگاران|

جای جون فرستاده ویژه چین در امور خاورمیانه سه‌شنبه در سفر به تهران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان رایزنی خواهد کرد. جای جون فرستاده ویژه چین در امور خاورمیانه سه‌شنبه در سفر به تهران با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان رایزنی خواهد کرد. گفتنی است دوشنبه سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه کشور در نشست خبری از این سفر خبر داده بود و تاکید کرد تهران در هفته‌های اخیر میزبان دیپلمات‌های بسیاری بوده است.

  تند شدن FATF نشان‌دهنده فشارهای سنگین سیاسی است؛ ایسنا|

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بیانیه اخیر FATF و تند شدن لحن این سازمان نسبت به ایران گفت: بیانیه اخیر FATF نشان‌دهنده فشارهای سنگین سیاسی در گروه اقدام ویژه مالی علیه ایران است که به دلیل نبود ایران در این گروه سیاست‌های خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با اشاره به تمدید مهلت چهارماهه گروه اقدام ویژه مالی (FATF) به ایران برای لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) و الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) گفت: شاید تند شدن لحن بیانیه اخیر FATF در مقابل ایران بیشتر از آنکه براساس داده‌های موجود در قبال رفتارهای مرتبط با جمهوری اسلامی ایران با FATF باشد ناشی از ایجاد یک فضای تند سیاسی است.

  آخرین جلسه دادگاه پرهام آزادشهر برگزار شد؛ ایلنا|

پنجمین و آخرین جلسه دادگاه پرهام با ریاست قاضی مزیدی برگزار و به وکلای متهمان برای ارایه آخرین دفاع در قالب لایحه مهلت یک هفته‌ای داده شد. در این جلسه دادگاه با درخواست وکلای متهمان مبنی بر مهلت یک هفته‌ای برای ارایه آخرین دفاع در قالب لایحه موافقت کرد.  در جلسه قبل، ۴۸ نفر دیگر به آمار شاکیان اضافه شدند و به این ترتیب با اضافه شدن مبلغ جدید، میزان وجه مالباختگان در استان گلستان به بیش از ۱۱۲ میلیارد و ۱۸ میلیون تومان و در استان سیستان و بلوچستان هم به ۱۶۹ میلیارد و ۹۴۱ میلیون تومان رسید و تعداد شاکیان هم به ۲ هزار و ۸۵۲ نفر افزایش یافت.

   حمله سایبری امریکا به ایران کذب است. ایسنا

رییس سازمان پدافند غیر عامل اعلام کرد: افزایش تحریم‌ها اقدامات پدافند غیرعامل را جدی‌تر کرده است. به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی طی سخنانی در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به ادعای امریکا مبنی بر حمله سایبری به زیرساخت‌های کشور پس از سرنگونی پهپادشان در مرزهای کشور، اظهار کرد: وقتی که ما این ادعا را کنترل کردیم هیچ آسیبی از حمله سایبری ندیدیم و چنین موضوعی کاملاً رد شد. ما درگیر یک مدل تهدید هیبریدی هستیم که محور آنها اقتصادی است. ما تلاش کردیم که راهبردها را در حوزه دفاع ترکیبی در استان‌ها اجرایی کنیم. راهبرد ما در حوزه اقتصاد اول ثبات نرخ ارز است که بانک مرکزی در این حوزه خوب عمل کرد و با ثبات در حوزه ارزی در حال گذار به مرحله تبدیل تهدید به فرصت هستیم. وی درباره تهدیدات بیوتروریسم گفت: تهدیدات بیوتروریسم حوزه خاصی است. برای اینکه بتوان اثبات کرد که شخصی مورد بیوتروریسم قرار گرفته باید پرونده پزشکی او بررسی دقیقی بشود که در این زمینه دو سه مورد به ما ارجاع شد که ما پرونده آنها را بررسی کردیم اما چیزی درباره بیوتروریسم اثبات نشد.

 

ارسال نظر