روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۱۹۵

   حذف یارانه انرژی دهک‌های بالا ؛ تسنیم|

سخنگوی دولت گفت: هر تصمیمی برای قیمت‌های حامل‌های انرژی گرفته شود روی دهک‌های پایین جامعه استوار خواهد بود و دهک‌های بالای جامعه دیگر مشمول نخواهند شد. علی ربیعی در حاشیه همایش صندوق‌های خرد محلی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه افراد و دهک‌هایی از دریافت یارانه حذف می‌شوند آیا شاخص دولت تنها ماشین 200میلیون تومانی به بالاست، اظهار داشت: شاخص ماشین 200میلیون تومانی تنها یکی از شاخص‌های دولت برای حذف یارانه‌بگیران است و موارد دیگری شامل قیمت مسکن، درآمد افراد و... را نیز شامل می‌شود. وی افزود: در جامعه افرادی داشتیم که ماهانه یک میلیارد تومان درآمد داشتند و ما به‌دنبال حذف یارانه افراد ثروتمند هستیم. سخنگوی دولت گفت: کار حذف یارانه افراد ثروتمند در حال انجام است و هرماهه یارانه تعدادی از افراد قطع می‌شود اما به‌طور قطع به‌دنبال قطع یارانه دهک‌های متوسط جامعه نیستیم.

  روح‌الله زم از دو سال پیش در تور اطلاعاتی سپاه قرار داشت؛ سپاه نیوز|

مسوول اشراف دفتر فرماندهی کل سپاه خاطرنشان کرد: نیروهای اطلاعاتی، مدت‌های مدیدی بود که روح‌الله زم و تحرکات وی را زیرنظر داشتند و تقریبا از دو سال پیش در تور اطلاعاتی سپاه پاسداران قرار داشت. سردار محمد تولایی با بیان اینکه روح‌الله زم یکی از مهره‌های کلیدی سرویس اطلاعاتی برای ایجاد فتنه در داخل کشور بود، گفت: این فرد شدیدا مورد حمایت سرویس‌های اطلاعاتی قرار داشت اما در یک عملیات بسیار پیچیده اطلاعاتی توانستند زم را در تور اطلاعاتی خودشان بیندازند و دستگیر کنند. وی درباره سایت آمد نیوز بیان کرد: این سایت تلاش می‌کرد علیه نظام و مسوولان نظام یک نوع افشاگری داشته باشد تا از این طریق فتنه و اختلاف بین صفوف متحد ایران ایجاد کند. مسوول اشراف دفتر فرماندهی کل سپاه در مصاحبه با برنامه بدون خط‌خوردگی رادیو گفت‌وگو خاطرنشان کرد: نیروهای اطلاعاتی، مدت‌های مدیدی بود که روح‌الله زم و تحرکات وی را زیرنظر داشتند و تقریبا از دو سال پیش در تور اطلاعاتی سپاه پاسداران قرار داشت و در نهایتا با همکاری سرویس‌های اطلاعاتی دیگر توانستیم وی را دستگیر کنیم. وی بیان کرد: همه فریب‌خوردگانی که در دامان سیستم‌های اطلاعاتی افتادند و ضدانقلاب در حال سوءاستفاده از آنها است باید بدانند، سرویس‌های اطلاعاتی این کشورها به محض اینکه فشاری به آنها بیاید یا تهدیدی علیه آنها ایجاد شود همه داده‌های خودشان را فدا می‌کنند. نمونه این موضوع را در کردهای شمال سوریه مشاهد کردید که امریکایی‌ها به محض اینکه متوجه شدند ترکیه قرار است به این منطقه حمله کند، آنجا را ترک کردند با وجود حمایت‌هایی که قول داده بودند اما مواضع خود را ترک کردند و ارتش ترکیه نیز به این منطقه حمله کرد. تولایی بیان کرد: نیروهای فریب خورده‌ای که برای ضد انقلاب کار می‌کنند هیچگاه روی نیروهای اطلاعاتی دشمن حساب باز نکنند و بهتر است خودشان به آغوش ملت ایران باز گردند و قبل از اینکه به دام نهادهای امنیتی ایران مانند اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات بیفتند، خودشان اظهار پشیمانی کنند تا ان شاء‌الله مسیر رشد و تکاملشان در آغوش ملت ایران تداوم پیدا کند.

  سوءتفاهم‌ها میان ایران و عربستان باید رفع شود؛ ایسنا|

وزیر امور خارجه پاکستان در گفت‌وگویی بر ادامه تلاش اسلام‌آباد برای کاهش تنش در روابط ایران و عربستان تاکید کرد. به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی آج نیوز، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان گفت که سفر اخیر عمران خان، نخست‌وزیر این کشور به ایران و مذاکرات میان سران این دو کشور در فضایی خوشایند انجام گرفت. وی در پاسخ به سوالی درباره روابط عربستان سعودی و ایران گفت که سوءتفاهم‌های میان این دو کشور باید رفع شود.

  اختلافی میان شورای نگهبان

با رییس‌جمهور نیست؛ ایسنا|

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره اختلاف شورای نگهبان با رییس‌جمهور گفت: اختلاف هیچگاه وجود نداشته و تنها بیان نظرات است. عباسعلی کدخدایی در حاشیه کنفرانس تخصصی کنوانسیون سازمان ملل درباره موافقتنامه‌های حل‌و‌فصل بین‌المللی ناشی از میانجیگری (کنوانسیون سنگاپور) در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دلیل مخالفت شورای نگهبان با تاسیس وزارت بازرگانی چه بوده است؟ گفت: به‌دلیل اینکه وزارت بازرگانی در تبصره یک ماده واحده بحث را به صورت کلی به وزارتخانه‌ها برای تفکیک وظایف آنها تفویض کرده بودند و به استناد اصول ۱۳۳ و ۸۵ قانون اساسی، این موضوع مغایر قانون اساسی تشخیص داده شد و امیدوار هستیم مجلس بتواند این موضوع را اصلاح کرده و سریع‌تر روند کار پیش برود.

  آیت‌الله امینی در بیمارستان بستری شد؛ حوزه نیوز|

آیت‌الله ابراهیم امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به‌علت بیماری گوارشی در بیمارستان بستری شده‌  و حال عمومی ایشان خوب است. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به‌دلیل بیماری گوارشی از روز جمعه در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری شده  و مراحل درمانی در حال انجام است و حال عمومی ایشان خوب و رضایت‌بخش است. آیت‌الله ابراهیم امینی متولد 9 تیرماه سال 1304 در نجف‌آباد اصفهان است، ایشان از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام است و در دوره‌های اول تا سوم مجلس خبرگان رهبری نمایندگی استان چهارمحال و بختیاری را به‌عهده داشت.

 

 

ارسال نظر