در ایران سوءتغذیه وجود ندارد

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۱۸۸
در ایران سوءتغذیه وجود ندارد

گروه ایران|

یک روز بعد از نشست رسانه‌ای با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی رییس‌جمهور در جمع وزرای بهداشت برخی کشورها با بیان اینکه از کشورهای دوست که در زبان به امریکا احترام می‌گذارند اما در عمل با ما کار می‌کنند، ممنونیم اعلام کرد: «بعد از ۱۸ ماه فشار مداوم امروز شاهد کاهش رشد نرخ تورم و رشد مثبت اقتصاد هستیم.»اظهاراتی که نشان می‌دهد ایران در مسیر پاسخگویی به مطالبات مردم حتی با وجود تحریم‌های گسترده اقتصادی امریکا نیز قادر است به تامین نیازهایش بپردازد.  روحانی در شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، گفت: طی انقلاب اسلامی امید به زندگی در بین ایرانیان از ۵۶ سال به ۷۶ سال ارتقاء یافته و این یکی از خدمات پزشکان و تلاشگران حوزه سلامت کشور است. روحانی با تأکید بر اینکه تمام تلاش و افتخار دولت یازدهم و دوازدهم از سال ۲۰۱۳ تاکنون و در طول ۶ سال این بوده است که به عنوان دولت سلامت و محیط زیست باشد، گفت: اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم برای ارتقای سلامت و بهبود محیط زیست قابل مقایسه با ادوار گذشته نیست. رییس‌جمهور نجات ۱۴ میلیون ایرانی از توفان نمک را به عنوان یکی از اقدامات دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: احیای دریاچه ارومیه به عنوان اولین تصمیم دولت در روز آغاز به‌کار تشکیل این دولت بود که امروز می‌توان به احیای این دریاچه مطمئن بود و اگر این گام برداشته نمی‌شد الان شهری به نام تبریز وجود نداشت و ۱۴ میلیون نفر در غرب ایران مهاجرت کرده و تمامی باغات و مزارع از بین رفته بود.

روحانی با بیان اینکه اگر تلاش دولت یازدهم و دوازدهم برای هوای پاک و سلامت مردم ایران نبود، بنزین‌های تولید شده از پتروشیمی میلیون‌ها بیمار را راهی بیمارستان‌ها می‌کرد، تأکید کرد: امروز در تمامی شهرهای بزرگ ایران از بنزین و گازوئیل یورو ۵ استفاده می‌شود که جلوگیری از آلودگی هوا به معنای تضمین سلامت مردم ایران است.

   رفتار غیرمسوولانه در قبال برجام

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به خروج غیرمسوولانه دولت ایالات متحده امریکا از برجام اشاره و اظهار کرد: امریکا بدون دلیل و بهانه و صرفا به خاطر افراطیون داخلی خود، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی سرتسلیم فرود آورد و از برجام خارج شد؛ این موضوع را هم یک مقام سعودی اعلام کرده که ما به امریکا فشار آوردیم و هم سردمدار رژیم اشغالگر قدس آن را به زبان آورده و هم افراطیون و اطرافیان سران کاخ سفید این موضوع را اعلام کردند. رییس‌جمهور اعلام کرد: خارج شدن از یک توافق برای یک کشور ننگ است اما این ننگ زمانی که آن توافق به تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد رسیده باشد بیشتر خواهد بود، چرا که با خروج از آن مقررات بین‌المللی نیز زیرپا گذاشته می‌شود. این ننگ همچنین زمانی بیشتر می‌شود که مواد غذایی و دارویی نیز جزو اقلام تحریمی باشند.

وی ادامه داد: بی‌تردید دولت امریکا مرتکب جنایتی ضدبشری شده و اقدام آنها یک تروریسم اقتصادی است. البته این به معنای به زانو درآمدن ملت ایران نیست، چراکه متخصصین، شرکت‌های دانش‌بنیان و داروسازان و کارآفرینان ما تلاش خود را مضاعف کرده‌اند و امروز به سمت خودکفایی کامل در حرکت هستیم. وی با بیان اینکه امروز می‌توانیم بیش از ۹۵ درصد داروی خود را در داخل تولید کنیم، خاطرنشان کرد: این به معنای فراموش کردن ما از سوی دوستان و کشورهای دوست منطقه نیست، چرا که آنها به زبان به امریکا احترام می‌گذارند اما در عمل با ما کار می‌کنند. ما از دوستان و کشورهای همسایه و بزرگ که در این شرایط در کنار ما بودند ولو اینکه با زبان گرم به خاطر تحریم شرکت‌هایشان با کاخ‌سفید حرف زدند ممنونیم. رییس‌جمهور با اشاره به شکست سیاست‌های خصمانه امریکا علیه اقتصاد ایران ادامه داد: گرچه در بخش اقتصاد فشارهایی به مردم و دولت ما وارد شد اما بعد از ۱۸ ماه فشار مداوم امروز شاهد کاهش رشد نرخ تورم و رشد مثبت اقتصاد هستیم. در 6 ماهه اول سال بازار سرمایه در بورس ۷۱ درصد و در فرابورس ۷۲درصد رشد داشته است.

   اقدامات دولت برای بهبود شاخص‌های درمانی

رییس‌جمهور با اشاره به اقدامات دولت برای کاهش هزینه بیماران و پول پرداختی بیمار در بیمارستان‌ها در شهرها حداکثر ۱۰ درصد و در روستاها ۵ درصد، تصریح کرد: این کار در تاریخ ایران، قبل و بعد از انقلاب بی‌نظیر بوده است. روحانی به اجرای طرح تحول سلامت در دولت تدبیر و امید اشاره و تأکید کرد: سال‌ها در کشور افراد از بیماری رنج می‌بردند، اما به دلیل نداشتن هزینه درمان به پزشک و بیمارستان مراجعه نمی‌کردند، اما بعد از اعلام این طرح و بازدید از چندین بیمارستان متوجه شدم که افراد بستری درد ۶ تا ۷ سال قبل را تحمل می‌کردند ولی به دلیل نداشتن هزینه درمان با این درد می‌ساختند. رییس‌جمهور تأکید کرد: این آرامش و کاهش درد مردم افتخاری برای نظام سلامت، پزشکان، پرستاران و همه کادرهای درمانی جمهوری اسلامی ایران است. روحانی ادامه داد: اینکه در ایران روزانه ۱۰ روستا تحت پوشش لوله کشی گاز قرار می‌گیرد، به معنای بهداشت جامعه است و اینکه بوته‌های بیابان و شاخه‌های درختان بی‌جهت کنده نمی‌شود به معنای محیط زیست است که سوخت‌های آلوده‌کننده وارد محیط اطراف نمی‌شود. وی با اشاره به اقدامات دولت برای احیای دریاچه ارومیه گفت: احیای دریاچه ارومیه به عنوان اولین تصمیم دولت یازدهم در روز نخست تشکیل انجام شد و امروز می‌توانیم به احیای دریاچه ارومیه مطمئن باشیم. اگر این گام برداشته نمی‌شد، امروز شهری به نام تبریز وجود نداشت و ۱۴ میلیون نفر از غرب کشور مهاجرت کرده بودند و تمام باغات و مراتع از بین رفته بود.

   در ایران سوءتغذیه وجود ندارد

رییس‌جمهور در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور خاطرنشان کرد: در کاری که طی این مدت انجام شده، هزینه بیمار و پول پرداختی او به بیمارستان‌ها در مناطق شهری حداکثر ۱۰ درصد و در مناطق روستایی حداکثر پنج درصد هزینه خدماتی بوده که بیماران دریافت کرده‌اند؛ این کار در تاریخ پیش و پس از انقلاب اسلامی در ایران بی‌نظیر بوده است. روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه در ایران سوء‌تغذیه وجود ندارد، گفت: پیش از انقلاب با وجود اینکه جمعیت کشور حدود ۳۰میلیون نفر بود، به‌طور متوسط مردم روزانه ۲۱۰۰ کیلو کالری مصرف می‌کردند که این میزان امروز به ۲۵۰۰ کیلو کالری رسیده‌اند؛ این شرایط به معنای آن است که در کشور ما سوء‌تغذیه وجود ندارد و با یک تلاش بیشتر می‌توانیم اعتماد و اطمینان بیشتری به مردم عرضه کنیم. رییس‌جمهور اضافه کرد: با وجود همه مشکلات موجود و تحریم‌هایی که امروز کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته ۸۴۳ هزار اشتغال خالص در کشور ایجاد شد که این افتخاری برای ایران است.

 

 

ارسال نظر