روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۰۲۴

  خداحافظی اسماعیلی از معاونت ارتباطات دفتر رییس‌جمهوری؛ تعادل|

پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات دفتر رییس‌جمهور با انتشار توییتی از این سمت خداحافظی کرد.  اسماعیلی در توییت خود آورده است: «۲ هزار روز مسوولیت سنگین معاونت ارتباطات دفتر رییس‌جمهور سر آمد. سعی کردم امانتدار خوبی برای نظام، ایران و اعتمادِ منتخبِ ملت، به یک عضو جامعه روزنامه‌نگاری باشم. ضمن تشکر از دکتر روحانی والبته دکتر واعظی و دکتر نهاوندیان؛ برای دوست گرامی، جناب آقای معزی آرزوی موفقیت دارم.» دقایقی بعد از توییت اسماعیلی؛ محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور نیز در حکمی معزی را به سمت «معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور» منصوب کرد. واعظی همچنین در پیوست این حکم، از تلاش‌ها و مساعی پرویز اسماعیلی در طول مدت تصدی معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور تشکر کرد.

  تکذیب اظهارات منتسب به «لاریجانی» درباره قانون رسیدگی به دارایی مسوولان؛ خانه ملت|

اداره کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس با صدور بیانیه‌ای، اظهارات منتسب به لاریجانی رییس مجلس درباره نحوه اجرای قانون رسیدگی به دارایی مسوولان را تکذیب کرد. متن بیانیه اداره کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس به شرح زیر است: «در پی انتساب خلاف واقع مطالبی در روز گذشته به علی لاریجانی مبنی بر اظهارنظر ایشان پیرامون نحوه اجرای قانون رسیدگی به دارایی مقامات و مسوولان از سوی برخی رسانه‌ها اعلام می‌شود که رییس مجلس تاکنون هیچ گونه اظهارنظری درباره نحوه اجرای قانون رسیدگی به دارایی مقامات و مسوولان نداشته و صرفا بر اجرای مر قانون یادشده تاکید کرده‌اند.» روز شنبه خبری به نقل از سخنگوی هیات رییسه مجلس در فضای مجازی منتشر شده بود که علی لاریجانی، خواستار آن شده که اطلاعات مالی نمایندگان مجلس «محرمانه»  باشد.

  استقرار شعبه ثبت اموال مسوولان

در مجلس ظرف ۳ هفته آینده؛ ایسنا|

جلسه علنی دیروز مجلس به ریاست مسعود پزشکیان برگزار شد و طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در دستورکار نمایندگان قرار گرفت. سخنگوی هیات رییسه مجلس هم در حاشیه جلسه علنی با اشاره به اینکه ظرف ۳ هفته آینده شعبه‌ای از سامانه ثبت اموال و اسناد مسوولان در مجلس مستقر می‌شود، تاکید کرد که هیچ یک از نمایندگان مخالف ثبت اموال و اسناد خود نبوده و هر یک از نمایندگان می‌توانند داوطلبانه اطلاعات خود را به‌طور شفاف در اختیار مردم قرار دهند.

  ایراد شورای نگهبان به طرح تشدید مجازات اسیدپاشی رفع شد؛ مهر|

نمایندگان مجلس، ایراد شورای نگهبان به طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن را رفع کردند. نمایندگان با اصلاح ماده یک مقرر کردند هر کس عمدا با پاشیدن اسید یا هر نوع ترکیبات شیمیایی دیگر، با هر نوع میزان غلظت موجب جنایت بر نفس یا عضو یا منفعت شود در صورت مطالبه از ناحیه «مجنی علیه» یا ولی دم حسب مورد و رعایت شرایط مقرر در کتاب قصاص، به قصاص نفس یا عضو محکوم می‌شود. مجلس برای رفع ایراد شورای نگهبان تبصره ۲ ماده ۲ این طرح را نیز حذف کرد.

  مشکلات منطقه به خاطر تفرقه بین کشورهای اسلامی است؛ مهر|

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: بخشی از مشکلات کنونی منطقه، به‌خاطر تفرقه و دشمنی غیرضروری میان کشورهای اسلامی است. محمدجواد ظریف با تشکر از دعوت رییس دانشگاه ادامه داد: در نظام جهانی در حال گذار، دولت‌ها به‌دنبال تغییر جایگاه با هدف تبدیل خواست، اراده و نگرانی خود به خواست، اراده و نگرانی جمعی هستند. وی تصریح کرد: هدف تمام دولت‌ها، تغییر و ارتقای جایگاه‌شان در نظام جهانی است. تحقق چنین هدف کلانی، بدون برخورداری از دیپلماسی کارآمد، خلاق و مبتکر و استفاده بهینه، منسجم و هدفمند از اشکال مختلف دیپلماسی که در گذر زمان تکامل یافته است، امکان‌پذیر نخواهد بود.

  اگر FATF تصویب نشود کشورهای دیگر با ما کار نمی‌کنند؛ برنا|

عضو فراکسیون امید در مجلس گفت: شرکت‌های بزرگ چین به خاطر تحریم‌های امریکا با ما کار نمی‌کنند ولی اگر FATF تصویب نشود، دیگر تقریبا کره زمین با ما کار نمی‌کند. عبدالرضا هاشم‌زایی، در خصوص «طولانی شدن روند تصویب FATF در مجمع تشخیص» گفت: با توجه به مسائل به وجود آمده پس از تحریم‌ها و خروج امریکا‌یی‌ از برجام و بدعهدی آنها و مشکلاتی که در تحریم برای ایران به وجود آورد، در این بحبوحه FATF تحت‌الشعاع این مسائل قرار گرفت. دلیل تحریم‌های امریکا مشخص است، امریکا اقتصاد غالب دارد و به سیستم‌‌های مالی دنیا فشار می‌آورد و آن سیستم‌ها، به خاطر منافع‌شان با سیستم مالی-   بانکی ایران کار نمی‌کنند.

  هیچ گزارشی مبنی بر ناامنی در مرزها دریافت نکردیم؛ باشگاه خبرنگاران|

فرمانده مرزبانی کشور گفت: تاکنون هیچ گزارشی مینی بر ناامنی در مرز‌ها دریافت نکردیم و تمامی مرز‌ها کاملا تحت مدیریت هستند. سردار قاسم رضایی بیان کرد: اقدامات بسیار خوبی در مرز‌های شمال، شرق، مرز‌های بازرگان، بیله سوار، آستارا، دوغارون و میرجاوه در حوزه نیروی انتظامی در سطح کشور انجام شده است؛ همچنین تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر ناامنی در مرزها دریافت نکردیم و تمامی مرز‌ها کاملا تحت مدیریت هستند.

 

ارسال نظر