روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۸۳۶

  واکنش جهانگیری به حضور زنان در ورزشگاه؛ تعادل‌|

معاون اول رییس‌جمهوری به حضور تماشاگران زن در بازی تیم ملی فوتبال ایران و کامبوج در ورزشگاه آزادی تهران واکنش نشان داد. اسحاق جهانگیری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ‌امروز یکی از خواسته‌های بخش مهمی از زنان، جوانان و فعالان مدنی به خوبی تحقق یافت و ‎زنان برای تماشای ‎مسابقات فوتبال به ‎ورزشگاه آزادی رفتند. آگاهی و رشد مدنی زنان و مردان در ورزشگاه نشانه‌ای بود از احترام به حساسیت‌های بخش‌های دیگری از جامعه و رفع نگرانی برای تداوم اقداماتی از این دست.»

  بهانه دست نیروهای خارجی، برای حضور در منطقه ندهیم؛  برنا|

رییس دفتر رییس‌جمهور درباره ارسال پیام از سوی عربستان به ایران گفت: بگذارید مقداری پیش برود و کار به جایی برسد در دنیای امروز کانال‌ها برای اینکه مطالب منتقل شوند الی ماشاءالله است، هم کشورها هستند و هم کانال‌های دیگر. «محمود واعظی» در ادامه بیان کرد: مهم برای ما این است که مسلمان‌‌کشی در یمن خاتمه پیدا کند. منطقه‌ ما امن باشد و بهانه دست نیروهای خارجی، برای حضور در منطقه ندهیم، به همین دلیل ما از هر گامی که برای صلح و امنیت در منطقه برداشته شود، استقبال می‌کنیم.

  سفر معاون اقتصادی وزارت خارجه

به سلیمانیه؛  برنا|

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان به استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق، به منظور دیدار با مقامات، سفر کرد. «غلامرضا انصاری»، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، به منظور دیدار با مقامات استان سلیمانیه و بازدید از گذرگاه‌های مرزی مشترک وارد استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق شد. وی در این سفر ضمن بازدید از گذرگاه‌های مرزی و گمرکات با هفال ابوبکر استاندار سلیمانیه، سیروان محمود رییس اتاق بازرگانی سلیمانیه و شیخ مصطفی رییس اتحادیه صادر‌کنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان دیدار و در خصوص زمینه‌های همکاری مشترک و راه‌های تقویت تبادلات بازرگانی گفت‌وگو کرد.

  امضای توافقنامه همکاری‌های نظامی کشورهای حوزه خزر؛  ارتش نیوز|

توافقنامه همکاری‌های نظامی پنج کشور حوزه خزر با حضور امیردریادار خانزادی و دیگر فرماندهان نیروی دریایی حوزه خزر در سنت پترزبورگ روسیه امضا شد. همکاری‌های امنیتی، آموزشی، فنی و امداد و نجات دریایی از مهم‌ترین بندهای این موافقتنامه است. نشست فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حوزه دریای خزر از 16 تا 18 مهر ماه در شهر سنت پتربورگ روسیه برگزار شد. امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی کشورمان ضمن حضور در این نشست بطور جداگانه نیز با فرماندهان نیروی دریایی کشورهای ساحلی خزر دیدار و گفت‌وگو کرد.

  افزایش همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای درباره تغییر اقلیم ؛  ایرنا|

معاون وزیر امور خارجه با تاکید بر همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در زمینه تغییر اقلیم گفت: اقدام در این زمینه بدون همکاری با بقیه کشورها انجام شدنی نیست. سیدعباس عراقچی در نشست اعضای هیات رییسه ششمین کنفرانس بین‌المللی - منطقه‌ای تغییر اقلیم افزود: هدف اصلی کنفرانس بر محور ضرورت مقابله با خشکسالی، مدیریت منابع آب و سازگاری و تاب‌آوری در سطح مردم، مسوولان، تصمیم‌گیران قرار گیرد. وظیفه اول و اصلی ما مدیریت منابع آبی کشور و حرکت به سمت تاب‌آوری است .

  حمله به نفتکش ایرانی بسیار مشکوک است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به حادثه رخ داده در خصوص نفتکش ایرانی گفت: این اقدام بسیار مشکوک است و می‌تواند عوامل مختلفی اعم از رژیم صهیونسیتی و جنگ‌طلبان امریکایی که بعضاً رفتارشان با سیاسیون این کشور متفاوت است، را در برگیرد.حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در واکنش به حادثه رخ داده در خصوص نفتکش ایرانی در آب‌های جده گفت: در شرایطی که دو کشور ایران و عربستان بر حسب نوع مواضع مقام‌های مختلف‌شان بطور مستقیم یا تلویحی برای تنش زدایی مواضع‌شان را اعلام کردند انفجار نفتکش ایرانی کاملا مشکوک است. فلاحت‌پیشه با اشاره به سفر فردای عمران خان به ایران برای میانجی‌گری میان تهران و ریاض، ادامه داد: این اقدام (حمله به نفتکش ایرانی در آب‌های عربستان) بسیار مشکوک است که می‌تواند عوامل مختلفی اعم از رژیم صهیونیستی و ... نقش داشته باشند.

  واکنش چین و روسیه به حمله به نفتکش ایرانی؛پانا|

وزارت امور خارجه روسیه و جمهوری خلق چین به حمله صورت گرفته به نفتکش ایرانی در دریای سرخ در نزدیکی بندر جده واکنش نشان دادند. صبح دیروز بود که نفتکش سابیتی متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران در دریای سرخ در نزدیکی بندر جده در عربستان سعودی دچار سانحه شد. چندی بعد اعلام شد که این حریق و انفجارهای رخ داده ناشی از دو حمله از مقصدی نامعلوم بوده است. در همین زمینه، وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به هدف قرار گرفتن نفتکش ایرانی سابیتی در دریای سرخ اعلام کرد که هنوز برای تعیین مقصر این انفجار زود است. براساس آنچه که رویترز منتشر کرد، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز در اظهاراتی جداگانه در واکنش به هدف قرار گرفتن نفتکش ایرانی سابیتی بدون نام بردن از ایران و عربستان، از طرف‌های درگیر خواست تا به وسیله همکاری با یکدیگر صلح و ثبات را در منطقه حفظ کنند.

 

ارسال نظر