روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۵۸۳

   پاسخ روابط عمومی نهاد ریاست‌جمهوری به ادعای یک سایت؛ پاد|

سایت مشرق مدعی شده بود که نهاد ریاست‌جمهوری قرارداد هزار و چهارصد میلیارد تومانی با محمدجواد مباشری با موضوع «تولید و تامین محتواهای هنری تلویزیونی به منظور تحقق دیدگاه ریاست‌جمهوری در زمینه شفافیت و پاسخگویی دولت نسبت به مطالبات مردم» برای یک سال بسته است که این خبر از سوی روابط عمومی نهاد ریاست‌جمهوری، تکذیب شد. در بخشی از متن جوابیه روابط عمومی نهاد ریاست‌جمهوری آمده است: «مطلب منتشره توسط آن سایت خبری مبنی بر انعقاد قرارداد به مبلغ هزار و چهارصد و چهل میلیارد تومان کذب محض و خلاف واقع است. به اطلاع می‌رساند در سال ۱۳۹۷ قراردادی با موضوع تولید و تأمین محتواهای هنری - تلویزیونی در قالب تولید چهار مجموعه ۱۲۰ دقیقه‌ای جمعاً به مبلغ (یک میلیارد و چهارصد و چهل میلیون تومان) منعقد گردیده که متعاقبا با توجه به کاهش حجم خدمات، مبلغ کل قرارداد به میزان ۵۰ درصد مبلغ اولیه معادل (۷، ۲۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰) ریال (هفتصد و بیست میلیون تومان) کاهش یافت.»

   ترور بیولوژیک روانچی را تکذیب می‌کنم؛ خانه ملت|

وزیر امور خارجه ضمن توضیح درباره آخرین وضعیت مجید تخت‌روانچی تاکید کرد: ترور بیولوژیک آقای تخت روانچی را تکذیب می‌کنم. محمدجواد ظریف در توضیح آخرین وضعیت بیماری «مجید تخت‌روانچی» سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل متحد، گفت: بعد از رفتن آقای تخت‌روانچی به نیویورک بیماری سرطان تشخیص داده شد، وی در ایران از بیماری خود خبر نداشت. ظریف افزود: در صورتی که از بیماری ایشان قبل از عزیمت به نیویورک مطلع می‌شدیم، حتما درمان را در ایران شروع می‌کردیم اما در امریکا بیماری وی تشخیص داده شد. دکتر ایشان نیز تاکید داشتند که فوری باید عمل شود. با توجه به نظر دکتر وی، جراحی در نیویورک انجام گرفت. آقای تخت‌روانچی در حال حاضر مراحل شیمی درمانی را پشت سر می‌گذارد.

   نامه به روحانی درباره قانون تابعیت فرزندان؛ تسنیم|

در نامه‌ای به رییس‌جمهور قانون اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی برای اجرا ابلاغ شد.

براساس ماده واحده این لایحه؛ فرزندان حاصل از ازدواج شرعی زنان ایرانی با مردان غیرایرانی که قبل یا بعد از تصویب این قانون متولد شده یا می‌شوند قبل از رسیدن به سن 18 سال تمام شمسی به‌ درخواست مادر ایرانی در صورت نداشتن مشکل امنیتی (به‌تشخیص وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه) به تابعیت ایران درمی‌آیند. فرزندان مذکور پس از رسیدن به سن 18 سال تمام شمسی در صورت عدم تقاضای مادر ایرانی می‌توانند تابعیت ایرانی را تقاضا کنند که در صورت نداشتن مشکل امنیتی به تابعیت ایران پذیرفته می‌شوند.

   منابع ما ابراز نگرانی بابت امنیت عراق نداشته‌اند؛ ایسنا|

رییس ستاد مرکزی اربعین درباره وضعیت امنیت عراق می‌گوید: دولت عراق، ستاد اربعین ما در عراق و ستاد کل نیروهای مسلح منبع ما برای ارزیابی وضعیت امنیت عراق هستند که هیچ‌کدام از این مراجع ابراز نگرانی بابت امنیت عراق نداشته‌اند. حسین ذوالفقاری در نشست دیروز با بیان اینکه هر چهار مرز باز است و مرز خسروی هم فعالیت خود را آغاز کرده، اظهار کرد: تاکنون ۴۷۹ هزار زائر از مرزها خارج شده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته ۳۳۹ درصد رشد داشته است. بیشترین زائران از مرز مهران خارج شده‌اند. امسال تعداد زائران به دلیل لغو روادید افزایش می‌یابد؛ بنابراین اگر زوار با ما همکاری نکنند ارایه خدمات در مقاطعی با خلل مواجه می‌شود.

   معاونت حقوقی سپاه شکایت خود را پس گرفت ؛ باشگاه خبرنگاران|

معاونت حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکایت این نهاد از سایت‌های خبری «الف» و «عصر ایران» را پس گرفت. این شکایت در پی مصاحبه سایت خبری «الف» با بهزاد نبوی و اظهارات خلاف واقع وی مبنی بر دستگیری دو جاسوس اسراییلی در دفتر سردار نقدی و نیز اعلام اعدادی غیر‌واقعی و اغراق‌آمیز درخصوص سهم قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا‌(ص) از دارایی‌های کل کشور صورت گرفته بود. پس از انتشار این گفت‌وگو، سایت خبری الف با ارایه توضیحاتی، از سردار نقدی بابت اشتباه صورت گرفته عذر‌خواهی کرد. بنا بر این گزارش، شکایت معاونت حقوقی سپاه از بهزاد نبوی به دلیل اظهارات خلاف واقع و کذب همچنان به قوت خود باقی و در حال پیگیری است.

   کرملین خواهان آزادی روزنامه‌نگار روس زندانی در ایران شد؛ ایلنا|

سخنگوی کرملین ابراز امیدواری کرد که روزنامه‌نگار روس بازداشت شده در ایران به زودی آزاد شود. به گزارش تودی آنلاین، دیمیتری پسکوف ابراز امیدواری کرد که روزنامه‌نگار روسی که هفته گذشته در تهران بازداشت شده به زودی توسط ایران آزاد شود. پسکوف به خبرنگاران گفت: ما بازداشت روزنامه‌نگار روسی را غیرقابل قبول می‌دانیم و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک او آزاد شود و طرف روسی نیز توضیحات لازم را در این خصوص خواهد داد.

 

ارسال نظر