نظام بانکی باید سرمایه را در اختیار کارآفرین قرار دهد نه دلالان

۱۳۹۸/۰۷/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۳۱۹
نظام بانکی باید سرمایه را در اختیار کارآفرین قرار دهد نه دلالان

در شرایطی که موضوع رونق تولید و حمایت از تولید داخلی از جمله مهم‌ترین راهبردهای اقتصادی کشور در شرایط حساس فعلی برای عبور از چالش‌های پیش روست؛ رییس قوه قضاییه با اشاره به اینکه دستگاه قضایی خود را موظف می‌داند از سرمایه‌گذاران حمایت کند، اضافه کرد: « نظام بانکی باید سرمایه را در اختیار کارآفرین قرار دهد نه دلالان.» اشاره‌های صریحی که نشان می‌دهد در فرآیند تخصیص تسهیلات ویژه رونق تولید نارسایی‌هایی وجود دارد که از منظر رییس دستگاه قضا برای بهبود وضعیت تولید و بازرگانی کشور چاره‌ای جز سالم‌سازی آن وجود ندارد.  به گزارش قوه قضاییه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی دیروز (جمعه) در نشستی خبری به عنوان حسن‌ختام سفر به استان هرمزگان، ، افزود: در اولین بازدید به بندر فعال شهید رجایی رفتیم، بندری که بیش از پنجاه درصد از صادرات و واردات کشور را  دارد. وی با بیان اینکه بخش‌هایی از این بندر تجاری را بازدید و جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در این مکان برگزار کردیم، خاطرنشان کرد: از سوی مسوولان ذی‌ربط گزارشی از روند کارها و پیشرفت اقدامات صورت گرفته، ارایه شد. رییس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه اقدامات صورت گرفته با آنچه باید باشد، فاصله دارد، خاطرنشان کرد: ما باید وضع موجود را رصد کرده و فاصله آن را با وضع مطلوب بسنجیم.

وی با اشاره به اینکه تاکید ما روی قاچاق سازمان‌یافته است، اضافه کرد: تمرکز ما روی کوله بران نیست بلکه باید بر شبکه‌های قاچاق سازمان‌یافته باشد و در جلسه مذکور تصمیم جدی برای شناخت اطلاعاتی شبکه‌های قاچاق و اقدامات قاطعانه برخوردی صورت گرفت.  حجت‌الاسلام رییسی با بیان اینکه باید یک حرکت پیگیرانه بدون هیچ تاخیر یا انقطاعی در این موضوع صورت گیرد، اظهار کرد: در دومین نشست با خانواده معظم شهدا، نخبگان و روحانیون نکات خوبی مطرح و بر نقش جوانان در برون‌رفت از مشکلات کنونی تاکید شد.

وی با بیان اینکه اقتصاد دریا باید در هرمزگان فعال شود زیرا هم به اشتغال و هم به تولید می‌رسد، تصریح کرد: در شورای اداری استان هرمزگان بر حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران تاکید شد. عالی‌ترین مقام قضایی کشور با اشاره به اینکه دستگاه قضایی خود را موظف می‌داند از سرمایه‌گذاران حمایت کند، اضافه کرد: نظام بانکی باید سرمایه را در اختیار کارآفرین قرار دهد نه در اختیار دلالان.

   هیات‌های ویژه قضایی در استان ها

حجت‌الاسلام رییسی با بیان اینکه 9 هیات از سوی دستگاه قضایی به شهرستان‌ها اعزام شد و پنج هیات وضعیت دستگاه قضایی در شهر بندرعباس را رصد کردند، عنوان کرد: دستوراتی در جهت رفع کمبود نیروی انسانی و مالی صورت گرفت و بیش از 600 میلیارد ریال از اعتبارات قوه قضاییه و اعتبارات استانی به مشکلات دستگاه قضایی هرمزگان پرداخت خواهد شد. حجت‌الاسلام رییسی ادامه داد: در برخی مناطق مثل بشاگرد نبود دستگاه قضایی با مشکلات جدی مواجه است و باید به سرعت در این شهرستان دستگاه قضایی مستقر و ایجاد شود. وی با بیان اینکه سه هفته قبل بازرسانی به هرمزگان اعزام و پس از کار کارشناسی تصمیمات مهمی در سفر امروز گرفته شد، افزود: وحدت و انسجام بین تمامی گویش‌ها، سنی و شیعه، مسوولان و مردم در هرمزگان وجود دارد و اگر این وحدت تداوم داشته باشد، توسعه هرمزگان رشد بالایی خواهد داشت. رییس قوه قضاییه بیان کرد: امیدوارم روزبه‌روز شاهد توسعه هرمزگان باشیم و اطمینان دارم نخبگان این استان می‌توانند نقش کارآمدی در توسعه کشور داشته باشند. وی در پایان با بیان اینکه چهارده یا پانزده پرونده قاچاق در گمرکات هرمزگان مطرح شد که قرار بر آن شد در استان و کشور رسیدگی شود، اظهار کرد: در دادگستری هرمزگان در مدت کوتاهی که رییس‌کل جدید مستقرشده است، شاهد تغییرات محسوسی بودیم و نشان از رشد دستگاه قضایی در این استان دارد.

   دریا را برای قاچاقچیان ناامن کنید

رییس قوه قضاییه همچنین در نشست دیگری با فرماندهان ارشد نظامی استان هرمزگان با تاکید بر اینکه دریا و محیطش را برای قاچاقچیان ناامن و به قول همکارانتان قرمز کنید، گفت: قاچاقچیان باید احساس کنند اینجا خطر از دست دادن همه منافعشان را دارند نه فقط خطر از دست دادن کالا و کشتی، بلکه خودشان هم محاکمه شوند. به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی شب گذشته با حضور در نشست فرماندهان ارشد نظامی استان هرمزگان با بیان اینکه گمرک مرزبان اقتصادی کشور در واردات و صادرات است، گفت: چشم گمرک همیشه باید مثل آن ماموری که در برج دیده‌بانی مرزبانی می‌کند، باز باشد و به عنوان یک برج دیده‌بانی در حوزه اقتصادی عمل کند. وی خطاب به فرماندهان ارشد نظامی استان هرمزگان با تاکید بر اینکه دریا و محیطش را برای قاچاقچیان ناامن و به قول همکارانتان قرمز کنید، اظهار کرد: قاچاقچیان باید احساس کنند اینجا خطر از دست دادن همه منافعشان را دارند نه فقط خطر از دست دادن کالا و کشتی، بلکه خودشان هم محاکمه شوند. وی خاطرنشان کرد: همکاران قضایی نیز در این استان از اقدامات صورت گرفته در این زمینه حمایت می‌کنند. رییس قوه قضاییه با اشاره به اظهاراتش در سمینار سپاه با بیان اینکه نباید میدان به مفسدین داد، گفت: یقه کسی که زد و بند می‌کند را باید گرفت و از این موضوع نمی‌گذریم. با کسانی که زد و بند می‎کنند در هر مقامی که باشند برخورد می‌کنیم و این قضیه باید در جامعه جا بیفتد. وی خطاب به حاضرین در جلسه ادامه داد: همانطور که در دریا همه کشتی‌ها در کنترل و دیده‌بانی شما هستند و نمی‌توانند از چتر شما فرار کنند، در کشور نیز کسی نمی‌تواند از زیر چتر ما فرار کند.

 

 

ارسال نظر