روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۱۵۴

   از حل و فصل اختلافات با عربستان استقبال می‌کنیم؛ ایرنا|

علی لاریجانی رییس مجلس در گفت‌وگو با شبکه قطری الجزیره با بیان اینکه درهای ایران به روی عربستان باز است،افزود که از حل اختلاف‌ها با ریاض از طریق گفت‌وگو حمایت می‌کنیم چون این گفت‌وگو مشکلات امنیتی و سیاسی منطقه را حل خواهد کرد.

در این گفت‌وگو که الجزیره خلاصه‌ای از آن را منتشر کرد، لاریجانی افزود: از اظهارات محمد بن سلمان ولیعهد عربستان درباره حل و فصل اختلاف‌ها از طریق گفت‌وگو با تهران استقبال می‌کنیم. گفت‌وگوی ایرانی -سعودی بسیاری از مشکلات امنیتی و سیاسی منطقه را حل خواهد کرد. رییس مجلس اضافه کرد که کشورهای منطقه را به تشکیل یک ائتلاف جمعی ویژه در منطقه خلیج فارس با مشارکت همه کشورهای حاشیه آن دعوت می‌کنیم.

   تغییر لحن بن سلمان در قبال ایران؛ ایسنا|

یک روزنامه فرامنطقه‌ای با اشاره به اینکه محمد بن سلمان از هم پیمانان غربی و امریکا ناامید شده و به این نتیجه رسیده که هدف آنها تنها

باج خواهی است، لحن خود در قبال ایران را تغییر داده و به صلح و کاهش تنش متمایل شده است.

روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم در تحلیلی نوشت: هرکس جزییات مصاحبه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با شبکه امریکایی سی بی‌اس را دنبال کرده باشد متوجه تغییرات و تحولات عربستان و منطقه خواهد شد؛ تمام محاسبات ولیعهد سعودی مبنی بر حمله امریکا و اسراییل به ایران با شکست مواجه شده و برای

بن سلمان ثابت شد که ترامپ ایران را وسیله‌ای برای ترساندن عربستان قرار داده است تا بتواند بطور مستقیم یا از طریق فروش سلاح از آنها

 باج خواهی کند.

   بررسی طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی در شورای نگهبان؛ تعادل|

سخنگوی شورای نگهبان در صفحه اینستاگرام خود، از بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی و لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در جلسه روز چهارشنبه شورای نگهبان خبر داد.

عباسعلی کدخدایی در اینستاگرام نوشت: شورای نگهبان روز (چهارشنبه) ۱۰مهرماه جلسه دارد که قرار است در این جلسه لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، طرح استفساریه بند (هـ) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس و لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را بررسی کند. وی ادامه داد: در جلسه فردای شورای نگهبان همچنین قرار است طرح تشکیل وزارت بازرگانی بررسی شود.

   پیشنهاد نام‌گذاری روز اول ماه صفر به نام «منع خشونت علیه زنان»؛ ایرنا|

اعضای فراکسیون زنان مجلس در نامه‌ای خطاب به «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد از وی خواستند تا روز اول ماه صفر (روز ورود حضرت زینب(س) به شام) به عنوان روز «منع خشونت علیه زنان» نام‌گذاری شود. سیده فاطمه ذوالقدر، سیده فاطمه حسینی، پروانه مافی، پروانه سلحشوری، سهیلا جلودارزاده، فاطمه سعیدی، ناهید تاج‌الدین، طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی، سیده حمیده زرآبادی، فریده اولادقباد، خدیجه ربیعی فرادنبه، معصومه آقاپور علیشاهی، سمیه محمودی، سکینه الماسی و هاجر چنارانی این نامه را امضا کرده‌اند.

   سرقت از منزل نماینده مجلس در حال بررسی است؛ میزان|

دادستان عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد که موضوع سرقت از منزل یک نماینده مجلس در پایتخت در حال بررسی است. علی القاصی‌مهر دیروز در حاشیه اجرای طرح رعد ۲۹ پلیس تهران بزرگ در جمع خبرنگاران درباره جزییات این پرونده تصریح کرد: هیچ ادعایی تاکنون در این پرونده تایید نشده است. وی با بیان اینکه رویکرد دستگاه قضایی در این بخش برخورد قاطع و سریع با افرادی است که با دستبرد به اموال مردم این امنیت را به مخاطره می‌اندازند، گفت: برای برخورد با این دسته از مجرمان و متهمان دستگیر شده در دادسراها، شعب ویژه‌ای را تشکیل داده‌ایم و به پرونده این افراد در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی می‌شود.

   اتحادیه اقتصادی اوراسیا فرصتی تاریخی است؛ تعادل|

سفیر ایران در فدراسیون روسیه اعلام کرد: در صورت برنامه‌ریزی صحیح، اتحادیه اقتصادی اوراسیا فرصتی تاریخی برای افزایش صادرات کشورمان به 6 کشور منطقه را فراهم می‌کند. مهدی سنایی دیروز همزمان با سفر حسن روحانی به ارمنستان برای شرکت در اجلاس سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا در یک رشته توییت نوشت: موافقتنامه منطقه تجاری آزاد میان ایران و اوراسیا پس از سه سال مذاکره فشرده ایران با دبیرخانه این اتحادیه در مسکو حاصل شد. سنایی افزود: اجرای موافقنامه منطقه آزاد تجاری میان ایران و اوراسیا در آبان‌ماه و کاهش تعرفه بر ۵٠٠ قلم کالای صادراتی از ایران، در صورت برنامه‌ریزی صحیح، فرصتی تاریخی برای افزایش صادرات کشورمان به 6 کشور منطقه را فراهم می‌آورد.

 

ارسال نظر