روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۰۷۶

  نامه به مقام معظم رهبری جهت اجرای سیاست‌های کلی قانون‌گذاری؛ خانه ملت|

نمایندگان مجلس در نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری آمادگی خود برای اجرای کلی سیاست‌های کلی قانون‌گذاری را اعلام کردند. یک عضو هیات رییسه مجلس نامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای کلی سیاست‌های کلی قانون‌گذاری را قرائت کرد. متن کامل این نامه به شرح زیر است: «بسم‌الله الرحمن الرحیم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم و گرانقدر انقلاب اسلامی؛ از عنایت ویژه آن رهبر عظیم الشأن در ابلاغ سیاست‌های کلی قانون‌گذاری بی‌نهایت سپاسگزاریم. نظام قانون‌گذاری از نارسایی‌هایی رنج می‌برد که اعمال سیاست‌های یادشده می‌تواند در میان مدت و بلندمدت آنها را بطور اساسی رفع کند. نگاه یکپارچه به نظام قانون‌گذاری، اصلاح و منطقی کردن روابط کاری مجلس شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شوراهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیرنده، تعیین و شفاف‌سازی خط مشی‌گذاری‌های مختلف، قانون، آیین‌نامه اجرایی، دستورالعمل و بخش‌نامه و تعیین ضوابط برای هر کدام و... از اقداماتی است که سیاست‌های کلی ابلاغی دنبال آنهاست. ما نمایندگان مجلس آمادگی خود برای اجرای سیاست‌های ابلاغی در قوه مقننه و نیز همکاری با سایر قوا و نهادهای ذی‌ربط را اعلا می‌کنیم.»

  نماینده خوی به سوالات خبرنگاران درباره‌ سرقت از منزلش پاسخ نداد؛خبرآنلاین|

نماینده مردم خوی در مجلس دهم به سوالات خبرنگاران درباره‌ سرقت از منزلش پاسخ نداد. سیدتقی کبیری در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس دقایقی در جایگاه خبرنگاران حضور پیدا کرد اما حاضر به پاسخگویی به سوالات خبرنگاران رسانه‌های رسمی نشد. وی تنها به یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه خبر اکتفا کرد، اما سوال و ابهام خبرنگاران خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها درباره منشأ پول سرقت شده از منزل وی و علت نگهداری آن در منزل را بی‌پاسخ گذاشت. کبیری به خبرنگاران گفت که در این باره بیانیه‌ای صادر کرده و خبرنگاران می‌توانند به آن رجوع کنند اما پاسخ سوال خبرنگاران را نداد.

  روحانی تماس تلفنی ترامپ را پاسخ نداد؛ ایسنا|

یک رسانه امریکایی گزارش داد تلاش رییس‌جمهور فرانسه برای برقراری تماس تلفنی سه‌جانبه میان خود و روسای‌جمهور امریکا و ایران، با امتناع حسن روحانی شکست خورد. به گزارش نیویورکر، امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه در نشست هفته پیش مجمع عمومی سازمان ملل تلاش کرد تا یک تماس تلفنی سه جانبه را بین روسای جمهور ایران، امریکا و فرانسه برقرار کند، اما ناکام ماند. به ادعای نیویورکر پیشتر مکرون به همراه بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روحانی را ترغیب به گفت‌وگو با ترامپ کرده بودند و اظهارات آنها در این باره در فیلمی ثبت شده است. بنابر این گزارش، ماموریت مکرون در نیویورک این بود که یک توافق شفاهی را از ترامپ و روحانی برای طرح چهار‌بندی با هدف آغاز گفت‌وگو تضمین کند. رییس‌جمهور فرانسه امیدوار بود تا با انجام این مکالمه تلفنی زمینه را برای اولین دیدار روسای جمهوری ایران و امریکا فراهم آورد.

  مهم‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس صیانت از تمامیت ارضی است؛ ارتش نیوز|

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس صیانت از یکپارچگی و تمامیت ارضی و مرزی میهن اسلامی است، گفت: دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس همانند کتابخانه بزرگی است که تاکنون بیش از یک جلد از آنها خوانده نشده است. حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» دیروز در جمع کارکنان پایور و وظیفه پایگاه هوانیروز با تاکید براینکه تاکنون به امریکا و رژیم صهیونیستی ضربات مهلکی وارد کردیم، گفت: دشمن از ما لطمه‌های شدیدی دیده، حتما در پی توطئه و انتقام است و برای این کار جاسوس‌هایش را به سوی ما روانه می‌کند تا از هر چه داریم و نداریم کسب اطلاعات کنند.

  گلایه معاون دفتر روحانی از برخی رسانه‌های داخلی؛ تعادل|

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری در واکنش به برخی مطالب منتشر شده در تعدادی از رسانه‌های داخلی در خصوص ویدئوی منتشر شده از لحظه تردد وزیر امور خارجه کشورمان در مقر سازمان ملل متحد گفت: دروغ‌پردازی از شبکه‌های بیگانه علیه ‎ظریف بعید و عجیب نیست؛ اما اصرار به استفاده از آن (با وجود آگاهی) برای تخریب وزیر خارجه در رسانه‌های داخلی، چرا؟! پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر در واکنش به انتشار مطالبی در برخی رسانه‌های داخلی درباره ویدئوی منتشر شده از لحظه تردد وزیر امور خارجه کشورمان و هیات همراهش در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک نوشت: «‌این تصویر نه مربوط به عیادت، بلکه درون ‎سازمان ملل است و تردد آنجا محدود نیست! مامور راهنمایی می‌کند که از این ورودی بروید؛ همین.»

  اعلام آمادگی نمایندگان برای ارایه لیست اموالشان؛ ایسنا|

یک عضو هیات رییسه مجلس در نامه به رییس حوزه ریاست قضاییه از اعلام آمادگی نمایندگان برای ارایه لیست اموال خود خبر داد. در نامه‌ احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رییسه مجلس دهم به اسماعیلی رییس حوزه ریاست قوه قضاییه آمده است:

« با احترام با توجه به اعلام آمادگی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی جهت ارایه لیست اموال خود دستور فرمایید واحد مربوط زمینه انجام اقدامات لازم در محل مجلس شورای اسلامی را معمول دارند.»

 

ارسال نظر