روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۹۹۲

  بررسی نحوه ورود به انتخابات مجلس

در دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی

 چگونگی ورود به انتخابات مجلس و بررسی میزان احتمالی مشارکت مردم در انتخابات، در جلسه دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی مورد بحث قرار گرفت.  در این جلسه نظرات مختلف در رابطه با چگونگی حضور در انتخابات مطرح شد و در رابطه با حضور فعال در انتخابات مجلس و وجود لیست واحد اصلاح‌طلبان اجماع صورت گرفت.  در مورد با نحوه ورود، ازسوی برخی اعضای دفتر سیاسی بر هویت اصلاح‌طلبی کاندیداها و عدم استفاده از نیروهای مستقل یا اصولگرا در لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان تاکید شد.  مشارکت صرفا در حوزه‌های انتخابیه‌ای که امکان رقابت وجود دارد همچنین پیشنهاد ائتلاف با اعتدالگرایان و اصولگرایان میانه‌رو مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد در جلسات بعدی در این رابطه تصمیم نهایی گرفته شود.  پیش از این اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی، با اشاره به تجربیات گذشته، بر اصلاح‌طلب بودن کاندیداهای مورد حمایت اصلاح‌طلبان تاکید کرده بود.

  مداخله در انتخابات امریکا برای ما مزیتی ندارد؛  ایسنا|

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگویی ادعای دست داشتن ایران در مداخله انتخاباتی امریکا را رد کرد. به گزارش ان.بی.سی، محمدجواد ظریف، در گفت‌وگو با این شبکه در پاسخ به اینکه بر مبنای گزارش نهادهای اطلاعاتی امریکا، ایران نیز در میان کشورهایی است که با نفوذ سایبری قصد مداخله در انتخابات امریکا را دارد و آیا ایران این تاکتیک را تاکتیکی موثر می‌داند گفت: برای ما مزیتی در انتخابات شما وجود ندارد که در آن مداخله کنیم. ما در امور داخلی کشوری دیگر مداخله نمی‌کنیم اما یک جنگ سایبری در جریان است. ظریف در این راستا اشاره کرد: امریکا این جنگ سایبری را با حمله‌ای خطرناک و غیرمسوولانه [سایبری] به تاسیسات هسته‌ای ما آغاز کرد که می‌توانست جان میلیون‌ها انسان را بگیرد. استاکس‌ نت را به خاطر دارید؟ زیرو دی را به خاطر دارید؟ عملیات المپیک را به خاطر دارید؟ جنگی سایبری در میان است و ایران در آن درگیر است. هر جنگی که امریکا آغاز کند، قادر به پایان دادن به آن نخواهد بود.

   مرکز پژوهش‌ها گزارش بیانیه گام دوم را ارایه کند؛ خانه ملت|

رییس مجلس دهم از رییس مرکز پژوهش‌های مجلس خواست هر چه سریع‌تر نسبت به ارایه گزارش بیانیه گام دوم اقدام کند. حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه دیروز، با قدردانی از نطق علی لاریجانی درباره ابلاغ سیاست‌های کلی نظام از سوی رهبری معظم انقلاب گفت: قرار بود مرکز پژوهش‌ها روی بیانیه گام دوم و وظایف مجلس نسبت به آن گزارشی تهیه کند که نمی‌دانیم این گزارش به عمر مجلس می‌رسد؛ هنوز برون‌دادی درخصوص وظیفه مجلس در قبال بیانیه گام دوم که مربوط به ۴۰ سال دوم انقلاب می‌شود، ارایه نشده است. رییس مجلس دهم در پاسخ وی گفت: برای تهیه این گزارش بازه زمانی برای مرکز پژوهش‌ها در نظر گرفته‌ایم که هنوز این مرکز گزارشی ارایه نداده است، از کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس می‌خواهیم هر چه سریع‌تر نسبت به ارایه این گزارش اقدام کند.

  نماینده رییس‌جمهوری سال نو عبری را تبریک گفت؛ ایرنا|

نماینده رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها در پیامی فرارسیدن روش هشانا و آغاز سال نو عبری (۵۷۸۰) را به هموطنان کلیمی و پیروان حضرت موسی کلیم‌الله، تبریک و شادباش گفت. علی یونسی در این پیام تبریک با گرامی داشت روز توبه و رحمت در آیین یهود و با بیان اینکه ایرانیان کلیمی از قدیمی‌ترین پیروان ادیان توحیدی هستند که قدمتی چند هزار ساله در تاریخ ایران زمین دارند، ادامه داد: بسیار بجاست که همه ما ایرانیان پیرو ادیان توحیدی با همبستگی و انسجام اجتماعی و همچنین با عمل به آموزه‌های رحمانی و تعالیم اخلاقی ادیان آسمانی، در گسترش عدالت، صلح و امید در ایران و جهان کوشا باشیم.  نماینده رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها در این پیام ضمن آرزوی سالی سرشار از آرامش و سعادت از خداوند متعال، برای همه ایرانیان عزیز کلیمی، بهروزی توأم با موفقیت مسالت کرد.

  امریکا برای بازگشت ایران به برجام باید ۵۰ میلیارد دلار خسارت دهد؛

باشگاه خبرنگاران|

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر قرار به بازگشت ما به برجام است، امریکا باید حداقل قریب به ۵۰ میلیارد دلار خسارت ناشی از تحریم‌ها را به ایران پرداخت کند.

محسن رضایی در اولین جلسه کشوری برنامه‌ریزی مراسم حماسی یوم‌اللّه ۱۳ آبان گفت: نفت قابل توجهی از عربستان با حادثه آرامکو قطع شده است. اگر ذخایر نفتی امریکا و عربستان نبود الان نفت از ۱۰۰ دلار هم بیشتر می‌شد. ماجرای پهباد امریکایی که ایجاد شد هند که می‌خواست پهیاد امریکایی بخرد منصرف شد. عده‌ای مثل بولتون می‌گفتند امشب باید به ایران حمله کنیم رییس ستاد مشترکشان می‌گفت مصلحت نیست ایران به همه پایگاه‌های ما در منطقه حمله می‌کند.

 

ارسال نظر