روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۷/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۸۹۷

    رهبر انقلاب باعث شدند ملت‌های عراق و سوریه حفظ شوند؛ مهر|

سرلشکر صفوی با اشاره به نقش موثر رهبر انقلاب در سال‌های اخیر و در دفاع از ملت عراق، سوریه و یمن، گفت: نقش آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر جهان اسلام باعث شد ملت‌های عراق و سوریه حفظ شوند. سردار سرلشکر یحیی صفوی مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در آیین آغاز به کار بخش دفاع‌مقدس پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به نقش موثر رهبر انقلاب در ماه‌های آخر جنگ پرداخت و گفت: پس از آنکه قطعنامه را پذیرفتیم، عراق باز هم دست از تجاوزگری برنداشت و با یک اعلام رهبر در تریبون نماز جمعه، مجدد جبهه‌ها مملو از رزمندگان شد و توانستیم عراق را بار دیگر تا پشت مرزهایش به عقب برانیم. در این مقطع آیت‌الله خامنه‌ای با امام خمینی (ره) مکاتبه‌ای انجام دادند و درخواست کردند که می‌توانیم دشمن را در پشت مرزها نیز تعقیب کنیم که امام خمینی (ره) فرمودند «به دلیل پذیرفتن قطعنامه، از تعقیب دشمن دست ‌بردارید».

    اگر طرح روحانی مبتنی بر ثبات باشد

آن را خواهیم پذیرفت؛ خبرآنلاین|

وزیر امور خارجه عمان مواضع عمان را درباره «ابتکار صلح هرمز» گفت که عمان حمایت از «ابتکار صلح هرمز»، طرح امنیت خلیج فارس ارایه شده توسط حسن‌ روحانی، رییس‌جمهور ایران را اگر مبتنی بر «ثبات باشد»، بررسی خواهد کرد. به گزارش المانیتور بن علوی با اشاره به طرح روحانی گفت که «من آن را ندیده‌ام» اما، « اگر موضوع آن [طرح] مبتنی بر ثبات باشد، البته که از آن حمایت خواهیم کرد».بن‌علوی گفت: عمان تاکید دارد که ما نقش میانجی نداریم. چیزی که ما برای خود انتخاب می‌کنیم، نقش تسهیل‌کننده است.

    مجلس اختیارات کافی برای حذف یارانه پردرآمدها به دولت داده است؛تسنیم|

نماینده تبریز در مجلس می‌گوید: نمایندگان مجلس به دولت این اختیار را داده‌اند که یارانه نقدی پردرآمدها را حذف کند و این امر لازم‌الاجراست.محمدحسین فرهنگی با اشاره به اینکه دولت می‌تواند با ابزارهای گوناگونی که مجلس در اختیار او قرار داده، نسبت به حذف یارانه دهک‌های پردرآمد اقدام کند، تصریح کرد: پیدا کردن افراد نیازمند واقعی برای اعطای یارانه دشوار نیست و دولت می‌تواند از بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر و سایر بخش‌هایی که با نیازمندان در ارتباط هستند، کمک بگیرد.

    هیچ صندوقی برای اخذ و شمارش آرا در ایران وجود ندارد؛ ایرنا|

سفیر افغانستان در تهران با بیان اینکه هیچ صندوقی برای اخذ و شمارش آرا در ایران وجود ندارد، گفت: بر اساس اعلام کمیسیون مستقل برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، نتایج اولیه انتخابات طی سه هفته آینده اعلام خواهد شد.

«عبدالغفور لیوال» درباره برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در ایران گفت: هیچ صندوقی برای اخذ و شمارش آرا در ایران وجود ندارد. او با اشاره به حضور چند‌میلیونی اتباع افغانستان در ایران اظهارداشت: بخشی از اتباع افغانستان که در ایران حضور دارند، دارای تذکره (شناسنامه) نیستند. البته سفارت افغانستان در ایران از سال گذشته برای تثبیت هویت شهروندان افغانستانی روند صدور تذکره را برای آنها آغاز کرده است.

    انقلاب اسلامی باید به تمدن بزرگ اسلامی ختم شود؛ فارس|

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی باید به تمدن بزرگ اسلامی ختم شود، گفت: ما تنها در مورد ایران مسوول نیستیم و اگر در اینجا قدرتمند شویم، مسلمانان در کشمیر و نیجریه و سایر نقاط نیز اوضاع بهتری خواهند داشت. سردار امیرعلی حاجی‌زاده به مناسبت روز سرباز در جمع سربازان وظیفه نیروی هوافضای سپاه با مقایسه اوضاع امروز کشور و ایام دفاع مقدس، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس گاهی درآمد ارزی کشور بسیار پایین بود حال آنکه تمام اقلام مصرفی ما هم وارداتی بود و با اینکه بهانه زیادی برای کوتاه آمدن داشتیم اما ایستادگی کردیم ولی امروز وضع به شکل دیگری است و در بسیاری از زمینه‌ها پیشرفت کرده‌ایم.

    عبدالمهدی بعد از ریاض به تهران سفر می‌کند؛ ایسنا|

یکی از اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن سفر عبدالمهدی به ریاض گفت که وی به تهران نیز سفر خواهد کرد.به گزارش السومریه، بدر الزیادی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت: درحال حاضر منطقه ملتهب است و برخی طرف‌ها برای ایجاد جنگ و فتنه تلاش می‌کنند بنابراین ورود عراق به این مساله به منظور کاهش تنش و خاموش کردن آتش بحران امری مهم و ضروری است. وی افزود: سفر عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق به عربستان موفقیت آمیز بود و بعد از آن به جمهوری اسلامی ایران نیز سفر خواهد کرد. الزیادی با اشاره به اینکه عراق بازیگری فعال و اساسی در منطقه است، خاطرنشان کرد: کاهش تنش بهترین گزینه است زیرا وقوع جنگ به سود هیچ طرفی نخواهد بود و منطقه دیگر نمی‌تواند جنگ‌های بیشتری را متحمل شود. عراق به دنبال ثبات است و این سیاستی است که نخست‌وزیر عراق در سفرهای منطقه‌ای‌اش آن را به کار گرفت.

 

ارسال نظر