روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۷۳۳

   میانجی‌گری سویس، موضوع گفت‌وگوی روحانی و مائورر؛ ایرنا|

سفارت سوییس در تهران از رایزنی رییس‌جمهوری این کشور با حسن روحانی درباره نقش میانجی‌گری سوییس خبر داد. حسن روحانی و اوولی مائورر در حساب توییتری خود نوشت: در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، رییس‌جمهوری سوییس اوولی مائورر با رییس‌جمهور ایران، حسن روحانی دیدار کردند تا درباره نقش میانجی‌گری سوییس گفت‌وگو کنند. سوییس حافظ منافع ایالات متحده و عربستان سعودی در ایران و نیز حافظ منافع ایران در کانادا، مصر و عربستان است.

   مراحل رفع توقیف کشتی استنا ایمپرو نهایی شد؛ تعادل|

سخنگوی وزارت امور خارجه از نهایی شدن مراحل رفع توقیف کشتی استنا ایمپرو خبر داد و تاکید کرد: پرونده رسیدگی به برخی تخلفات آن و خسارات وارده به محیط زیست همچنان باز است. سید‌عباس موسوی در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: با پیگیری وزارت خارجه و همکاری ارزنده قوه قضاییه و سازمان بنادر و دریانوردی امروز (سه‌شنبه) مراحل رفع توقیف کشتی استنا ایمپرو نهایی شد. پرونده رسیدگی به برخی تخلفات آن و خسارات وارده به محیط زیست همچنان باز است. مالک و کاپیتان کشتی در این زمینه تعهد کتبی به پذیرش رای دادگاه داده‌اند.

   انصارالله سرشاخه‌ای از قدرت انقلاب محسوب می‌شود؛ سپاه نیوز|

فرمانده کل سپاه گفت: قدرت ما آن قدر عظیم است که امروز وقتی انصارالله اقدامی علیه دشمن می‌کند آن را از جانب ما می‌دانند؛ انصارالله سرشاخه‌ای از قدرت انقلاب محسوب می‌شود که جهش یافته است. سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه دیروز در آیین رونمایی از ۹۰ عنوان اثر اسنادی و پژوهشی دفاع مقدس با اشاره به اینکه قدرت ایران برای دشمنان ناشناخته و غیرقابل تصور است، اظهار داشت: قدرت ما از شرق مدیترانه تا شمال دریای سرخ منبسط شده و در هر نقطه دشمن را تعقیب می‌کند، ساختارهای قدرت آن به حدی عظیم شده که دیگر دشمن نمی‌تواند در برآوردهای خود از آن عبور کند. سرلشکر سلامی با بیان اینکه به مرز نترسیدن از دشمن رسیده‌ایم، گفت: اگر قرار باشد چیزی را و کسی را بزنیم آن قدر جرأت داریم که آن را بگوییم، اما امروز دامنه قدرت ما خیلی فراگیرتر از گذشته است.

   هیچ‌کسی حاضر نیست پس از حرف‌های متناقض مذاکره کند؛ ایلنا|

سخنگوی پیشین دستگاه دیپلماسی گفت: کشورهایی که عاقل و دوراندیش باشند باید از پیشنهاد ابتکار «صلح هرمز» استقبال کنند چراکه ایران بارها علاقه‌مندی خودش را برای داشتن بهترین ارتباط با همسایگان اعلام کرده است. رامین مهمان‌پرست با اشاره به کارشکنی‌های ایالت متحده گفت: نکته اول این است که امریکایی‌ها نسبت به تعهدات و وظایفی که به عنوان میزبان دارند بسیار بد، غیرحرفه‌ای و غیردیپلماتیک رفتار می‌کنند. آنها فکر می‌کنند چون محل برگزاری اجلاس سازمان ملل در این کشور قرار دارد به معنای این است که اجازه دارند هرگونه دخل و تصرفی در حضور یا مشارکت هیات‌های دیپلماتیک از کشورهای دیگر دنیا داشته باشند که این کاملا تخلف قانونی آنها و نقض «توافقنامه مقر» است.

   شکایت از زاهدی و موسوی‌لارگانی

در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان؛ ایسنا|

نماینده مردم تهران در مجلس دهم گفت که شکایت خود از زاهدی و موسوی‌لارگانی را به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارایه کرده است.

پروانه سلحشوری در این نامه خطاب به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نوشته است: «به پیوست دو اظهارنظر از ناحیه آقایان محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و موسوی‌لارگانی نماینده فلاورجان در مورد برادرزاده اینجانب که با انگیزه تخریب حیثیت این جانب پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران صورت گرفته تقدیم می‌شود. به استحضار می‌رساند که این مطلب خلاف واقع و از مصادیق بارز تشویش اذهان عمومی و تخریب و اهانت و توهین و مستوجب مجازات مصرح در قانون است متاسفانه این همکاران بدون تحقیق و بررسی و احراز واقعیت امر و بدون سوال از خود اینجانب صرفا به قصد تخریب این اقدام غیرقانونی، غیر‌اخلاقی و غیر‌دینی را در فضای مجازی منتشر کرده و موجب هتک حیثیت از این جانب و خانواده‌ام که از جانبازان جنگ تحمیلی است شده‌اند که با اعلام شکایت از این دو نفر درخواست رسیدگی و صدور حکم قانونی را دارم.»

   علت غیبت تخت‌روانچی در دیدارهای رییس‌جمهوری؛ تعادل|

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری گفت: علت غیبت مجید تخت‌روانچی نماینده دایم کشورمان در سازمان ملل در دیدارهای رییس‌جمهوری در نیویورک، صرفا کسالت وی و تجویز پزشک برای استراحت کامل طی چند روز اخیر است. پرویز اسماعیلی در ادامه این توییت اظهار داشت: بحمدالله بهبودی حاصل و مراحل ترخیص از بیمارستان هم در حال انجام است. معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری تصریح کرد: نماینده دایم کشورمان در سازمان ملل به‌طور دایم با هیات کشورمان در تماس است.

 

 

ارسال نظر