روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۵۵۲

   بزرگ‌ترین زمین‌خواری در کشور کشف شد؛ روابط عمومی واجا|

با اقدامات به موقع عملیاتی و اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های زمین‌خواری در کشور کشف شد. با اقدامات به موقع عملیاتی و اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی، یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های زمین‌خواری در کشور کشف و با پیگیری مستمر وزارت اطلاعات ضمن تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی مذکور، از تضییع حقوق بیت المال جلوگیری گردید.  اراضی مذکور به مساحت تقریبی ۸۵ هزار مترمربع که در منطقه شهرک غرب تهران واقع شده و قسمتی از بوستان ایران زمین و بزرگراه شهید همت را دربرمی‌گیرد دارای ارزش تقریبی بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود. در سالیان گذشته، مالکیت این اراضی ملی با سوءاستفاده زمین خواران از خلاء‌های قانونی و همچنین تخلفات برخی مسوولان دستگاه‌های اجرایی ذی ربط (که با عناوین مجرمانه از جمله ارتشاء و... تحت پیگرد قضایی قرار دارند) به طور رسمی به ایشان منتقل شده بود که با ورود به موقع وزارت اطلاعات به موضوع مالکیت اراضی و همراهی دستگاه قضایی (دادسرای مقابله با زمین‌خواری و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران) و ادارات ذی‌ربط دست زمین خواران از اراضی مذکور کوتاه شد.

   به جای متهم کردن ایران فروش سلاح به عربستان را متوقف کنید؛ وزارت‌خارجه|

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به اظهارات بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در خصوص احتمال مقصر بودن ایران در موضوع پالایشگاه عربستان واکنش نشان داد. سید‌عباس موسوی در واکنش به اظهارات بوریس جانسون با رد سخنان وی اظهار داشت: دولت انگلیس به جای تلاش بی‌ثمر علیه ایران، نسبت به توقف فروش سلاح‌های مرگبار به عربستان که خواسته بسیاری از مردم جهان است اقدام کرده و خود را از اتهام ارتکاب جنایت جنگی علیه مردم یمن برهاند.

   ادعای کریستین امان‌پور به نقل

از ظریف؛ تعادل|

خبرنگار شبکه سی‌ان.ان در دو پیام توییتری به بخش‌هایی از گفت‌وگوی وزیر امور خارجه ایران با این شبکه اشاره کرد. کریستین امان‌پور، خبرنگار شبکه سی.ان.ان، در دو پیام توییتری بخش‌هایی از گفت‌وگویش با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران را منتشر کرده و به نقل از او مدعی شد: ظریف به من گفت که روحانی، رییس‌جمهور ایران حاضر است با ترامپ، رییس‌جمهور [امریکا] این هفته در نیویورک دیدار کند، «به شرط اینکه رییس‌جمهور ترامپ آماده باشد کاری را که لازم است انجام بدهد»، [که آن] لغو تحریم‌ها در ازای «نظارت دایمی بر تاسیسات [هسته‌ای] ایران است.» وی در پیام دیگری به نقل از ظریف نوشت: «نشان صلح [شاخه زیتون] همیشه روی میز بوده است، اما ما باز هم آن را نشان می‌دهیم.»

   رایزنی موگرینی و گوترش درباره برجام؛ ایسنا|

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دبیرکل سازمان ملل ضمن دیدار با یکدیگر درباره ایران و برجام گفت‌وگو کردند. فدریکا موگرینی به همراه فرنس تیمرمانس، معاون کمیسیون اروپا ساعاتی پیش با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در نیویورک دیدار کردند. بنابر گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، این دیدار فرصتی بوده است برای تبادل نظر و رایزنی میان طرف‌ها درباره تحولات اخیر در آفریقا، سوریه، افغانستان، لیبی، روند صلح خاورمیانه، ونزوئلا و به‌علاوه وضعیت خلیج فارس، برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و ایران. اتحادیه اروپا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل میزبان چند رویداد، ازجمله درباره سوریه و ونزوئلا خواهد بود.

   ثبت‌نام ۸۵۲ هزار و ۲۲ نفر در سامانه سماح تاکنون؛ مهر|

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: تعداد کل ثبت نام‌ها در سامانه سماح برای سفر اربعین تاکنون ۸۵۲ هزار و ۲۲ نفر بوده‌اند. احمد محمدی‌فر با اشاره به استان‌هایی که پیشتاز در ثبت نام در سامانه سماح بودند، گفت: استان‌های تهران، خوزستان، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و مازندران به ترتیب دارای بیشترین ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه سماح هستند. محمدی‌فر تصریح کرد: استان تهران با ۱۱۶ هزار و ۸۶ نفر، خوزستان با ۸۳ هزار و ۸۹۲ نفر و خراسان رضوی با ۶۵ هزار و ۱۷۷ نفر به ترتیب سه استان در بیشترین تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه سماح هستند. همچنین استان اصفهان با ۶۲ هزار و ۷۱۳ نفر، فارس ۶۰ هزار و ۶۵۱ نفر و مازندران ۳۷ هزار و ۳۴۷ نفر بعد از تهران، خوزستان وخراسان رضوی به ترتیب بیشترین تعداد ثبت‌نام‌کنندگان را در سامانه سماح داشته‌اند.

   کمک ۱۰ میلیارد تومانی مسلمانان هندوستان به‌ سیل‌زدگان ایران؛ تسنیم|

نماینده مقام معظم رهبری در کشور هندوستان با بیان اینکه مسلمانان این کشور ۱۰ میلیارد تومان به استان‌های سیل‌زده ایران کمک کردند، گفت: دو مدرسه سیل‌زده شهر پلدختر بازسازی و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت. حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌پور دیروز ‌با بیان اینکه سیلاب ویرانگر فروردین همراه خود سیل همدلی و مهربانی را آورد، افزود: سیل مهربانی مردم از مرزهای ایران فراتر رفته و در کشور هندوستان از یک میلیارد و 300میلیون جمعیت 250میلیون نفر مسلمان بوده که از این آمار 40میلیون نفر شیعه هستند. مسلمانان و شیعیان هندوستان  در زمانی که سیل در استان‌های مختلف ایران رخ داد، از سراسر این کشور بزرگان، علما و مردم با ابراز همدردی به‌صورت خودجوش شروع به جمع‌آوری کمک برای مردم مناطق سیل‌زده کردند.

 

ارسال نظر