روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۴۶۲

    جزییات برنامه‌های روحانی در نیویورک؛پاد|

رییس‌جمهوری ایران امروز (دوشنبه) به منظور حضور در هفتادوچهارمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد تهران را به مقصد نیویورک ترک خواهد کرد. پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری با اعلام این خبر اظهار کرد: «حسن روحانی در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی، با مدیران ارشد و نخبگان رسانه‌ای حاضر در نیویورک و جمعی از نخبگان سیاست خارجی امریکا نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت.» او همچنین از مصاحبه اختصاصی رییس‌جمهوری با برخی رسانه‌های بین‌المللی و نیز برگزاری کنفرانس خبری عمومی در انتهای سفر خبر داد و افزود: «روحانی طی سفر به مقر سازمان ملل با تعدادی از سران کشورهای حاضر در مجمع عمومی، دبیرکل سازمان ملل و احتمالا برخی روسای سازمان‌های بین‌المللی دیدار و گفت‌وگو می‌کند.»

    باور ۳۷۳ به نمایش درآمد؛  ایرنا|

دیروز به مناسب روز صنعت دفاعی سامانه پدافندهوایی برد بلند کاملا بومی باور ۳۷۳ با حضور رییس‌جمهوری رونمایی شد. این سامانه با بُرد بیش از ۲۰۰ کیلومتر و ارتفاع ۲۷ کیلومتر، مخصوص شرایط جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران است که از نمونه‌های مشابه روسی و امریکایی همچون اس -۳۰۰ و پاتریوت برتری دارد. سامانه بومی پدافند هوایی باور ۳۷۳ می‌تواند اهداف هوایی را در صحنه نبرد با اصابت مستقیم موشک یا با اصابت ترکش‌های سرجنگی موشک ساقط کند و مانع از ورود اهداف هوایی به محدوده عملیاتی خود شود. این سامانه می‌تواند هم‌زمان تعداد ۳۰۰ هدف را شناسایی و تعداد ۶۰ هدف را ردگیری کرده و با ۶ هدف به طور هم‌زمان درگیر شود.

    اطلاعیه دبیرخانه خبرگان به اعضای این مجلس؛ روابط عمومی مجلس خبرگان|

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری درباره زمان برگزاری هفتمین اجلاس رسمی این مجلس در دوره پنجم اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع نمایندگان مجلس خبرگان رهبری «دوره پنجم» می‌رساند که هفتمین اجلاس رسمی این مجلس، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲ و ۳ مهر ۱۳۹۸، به مدت دو روز در تهران، ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی واقع در خیابان امام خمینی‌(ره) تشکیل می‌شود. خواهشمند است، نمایندگان رأس ساعت 8:30 صبح سه‌شنبه تاریخ 2/۷/98 در محل اجلاس حضور داشته باشند.

    گلایه از معطلی برخی طرح‌های مهم

در مجلس؛ باشگاه خبرنگاران|

یک عضو حقوقدان شورای نگهبان نسبت به معطلی برخی طرح‌های مهم در مجلس شورای اسلامی گلایه کرد. هادی طحان نظیف در پستی در اینستاگرام خود با عنوان «گزارش هفتم» نوشت: جلسه دیروز شورای نگهبان اولین جلسه پس از ایام عاشورای حسینی بود و برای همین حال و هوای حسینی داشت. در ادامه برخی اعضا از اینکه برخی طرح‌های مهم، سال‌ها در مجلس می‌ماند گلایه نمودند مثل طرح جمعیت و تعالی خانواده که متعاقب ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت تهیه شده و 6 سال است که در مجلس است. همچنین صحبت‌هایی در خصوص آزمون اجتهاد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان شد که قرار شد در جلسه فقها بیشتر راجع به آن صحبت شود و جمع‌بندی گردد.»

    جزو 4 قدرت برتر دفاعی جهان هستیم؛ فارس|

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: جزو چهار کشور برتر قدرت دفاعی جهان هستیم و هیچ ابرقدرتی جرأت جسارت به کشور را ندارد. سردار محمدحسین سپهر دیروز در مراسم رژه نیروهای مسلح خراسان‌جنوبی اعلام کرد: امروز قدرت دفاعی را تا حدی ایجاد کرده‌ایم که دشمنان امکان طمع و تجاوز را نخواهند داشت و در بخش اقتصادی نیز از این گردنه سخت عبور خواهیم کرد چراکه دشمن امکان تهدید بیشتر را ندارد و در برابر خواسته‌های ما سر تعظیم فرود خواهد آورد.

    برای سخنرانی رییس‌جمهور 3 جمله کلیدی پیشنهاد بدهید؛تعادل|

مشاور رییس‌جمهور در توییتر از مردم خواست تا برای سخنرانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مجمع عمومی ملل متحد یک تا سه جمله کلیدی و موثر پیشنهاد داده شود. ‌حسام‌الدین آشنا در توییتر نوشت: «لطفا برای سخنرانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مجمع عمومی ملل متحد یک تا سه جمله کلیدی و موثر پیشنهاد بدهید که به نظر شما می‌تواند عصاره پیام ملت ایران به جهان باشد. همه پیشنهادها بررسی خواهد شد. فرصت تا ساعت ۲۴ اول مهر.»

    نعمت‌زاده آمادگی دارد تمام ضرر و زیان‌ها را جبران کند؛ ایسنا|

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده، احمدرضا لشگری‌پور و شرکت توسعه دارویی رسا، دیروز (یکشنبه) ۳۱ شهریور ماه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد. مظاهری وکیل مدافع شبنم نعمت‌زاده در این جلسه با حضور در جایگاه گفت: موکل من متعلق به خانواده‌ای شناخته شده است و بر اساس عرف و دیدگاه عموم جامعه نباید دست به تخلف بزند. وی با بیان اینکه موکل من آمادگی دارد تمام ضرر و زیان‌ها را جبران کند، گفت: موکل من به عنوان سهامدار ۸۵ درصد شرکت و رییس هیات‌مدیره باید وظیفه خود را انجام دهد و نشان می‌دهد که تمام تلاش خود را برای جبران ضرر و زیان‌ها به کار گرفته است.

 

ارسال نظر