روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۲۸۷

   رییس‌جمهوری دو شنبه راهی نیویورک می‌شود؛ پاد|

بعد از اظهارنظرهای متفاوتی که درخصوص صدور ویزای نیویورک برای مقامات بلندپایه ایرانی مطرح شده بود، سرانجام وزیر امورخارجه کشورمان دیروز برای شرکت در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، عازم نیویورک شد؛ همچنین بعد از صدور ویزای سفر به امریکا رییس‌جمهوری نیز روز دوشنبه راهی نیویورک خواهد شد. مقامات دولت امریکا روز پنج‌شنبه ویزای مقامات ایران را برای سفر به نیویورک جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل صادر کرد. مجمع عمومی سازمان ملل متحد، رکن اصلی، جهانی و مشورتی این سازمان است و همه کشورهای عضو در آن نماینده دارند. هر عضو سازمان ملل متحد در مجمع دارای یک حق رای است و نشست سالانه خود را از سپتامبر تا دسامبر یا ژانویه برگزار می‌کند.

   تشریح اقدامات دیپلماتیک ایران  در سال‌های اخیر؛ تعادل|

وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در توییتر اقدامات دیپلماتیک ایران در سال‌های اخیر را برشمرد. محمدجواد ظریف در صفحه شخصی خود در توییتر عمده‌ترین اقدامات دیپلماتیک ایران در چند سال اخیر را برشمرد و نوشت: «ائتلاف یا ثبات صلح‌آمیز؟» وی در ادامه اقدامات دیپلماتیک ایران طی سال‌های گذشته تاکنون را شرح داد:

« سال ۱۹۸۵، امنیت در خلیج فارس، سال ۱۹۹۷، گفتمان میان تمدن‌ها، سال ۲۰۱۳، جهان علیه خشونت، سال ۲۰۱۳، برنامه صلح سوریه، سال ۲۰۱۴، نشست گفتمان منطقه‌ای، سال ۲۰۱۵، طرح صلح یمن، سال ۲۰۱۷، روند صلح آستانه، سال ۲۰۱۹، معاهده عدم تجاوز.»

   برگزاری سومین رژه هوایی مشترک ارتش و سپاه؛ ارتش نیوز|

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش اعلام کرد که سومین رژه هوایی مشترک ارتش و سپاه 31شهریور برگزار می‌شود. امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی در جمع خبرنگاران و در حاشیه تمرین رژه جنگنده بمب افکن‌های این نیرو که برای هنرنمایی به مناسبت هفته دفاع مقدس مهیا می‌شوند، گفت: در این رژه مشترک هوایی انواع هواپیماهای شکاری بمب‌افکن سنگین، ترابری سبک، گشت و شناسایی دریایی و بالگرد از نهاجا، نداجا و نیروی هوافضای سپاه حضور خواهند داشت که هدف از برپایی این رژه، نمایش اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح، ایجاد وحدت و همدلی در بین نیروهای ارتش و سپاه است.

   ایران تامین‌کننده امنیت خلیج فارس است؛ مهر|

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در حوزه صنایع دفاعی با بیان اینکه ایران تامین‌کننده امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و منطقه است، گفت: ناامنی در منطقه به دلیل وجود امریکایی‌ها است. سردار حسین دهقان در مراسم یادواره پانزدهمین یادواره ١١۴ تن از سرداران و شهدای شهرستان ساری در روستای زرین آباد درباره مذاکره با امریکا گفت: باید بدانیم نظام اسلامی هیچ‌گاه با امر مذاکره و تعامل با دنیا مخالفتی نداشته است و در مقاطع مختلف روی موضوعات مختلف حتی با امریکایی‌ها نیز مذاکره کرده و حتی ممکن است توافقاتی نیز داشته باشیم.

   صلح تمام‌عیار در دسترس سعودی‌ها است؛ تعادل|

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری در توییتی نوشت: برای سعودی‌ها یک گزینه در دسترس است؛ صلح تمام عیار. حسام‌الدین آشنا در این توییت تصریح کرده است: «برای امریکا هرگونه اقدام جنگی علیه ایران یعنی؛ جنگ تمام عیار. اما برای سعودی‌ها یک گزینه دیگر در دسترس است؛ صلح تمام عیار.» به دنبال حمله موشکی به تاسیسات آرامکو عربستان برخی از قدرت‌های غربی و به خصوص امریکایی‌ها به دنبال جنگ در منطقه هستند و ایران نسبت به هرگونه اقدام نظامی در منطقه به امریکا و متحدان آن در منطقه هشدار داده است.

   مردم گول شعارهای انتخاباتی  را نخورند؛ برنا|

امام جمعه موقت تهران گفت: رییس قوه قضاییه در راه مبارزه با مفسدان اقتصادی موفق هستند و مچ دزد‌ها را می‌گیرند و آنها را دانه‌دانه محاکمه می‌کنند. آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه دیروز در دانشگاه تهران با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس گفت: در فصل انتخابات همه به میدان می‌آیند و ادعا‌های خود را بیان می‌کنند. مردم فریب شعار‌ها را نخورند بلکه خود نامزد‌های انتخابات را بشناسند. در طول تاریخ اسلام و مسلمین خطر نفاق هزاران برابر بیشتر از خطر مشرکین بوده است.

   اتهامات بدون سند سعودی باید در مجامع بین‌المللی پیگیری شود؛ تعادل|

در شرایطی که برخی مقامات سعودی اتهامات کذب و دروغی را درخصوص مشارکت ایران در حمله به تاسیسات آرامکو مطرح می‌کنند؛ سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید: اتهامات بدون سند سعودی باید در مجامع بین‌المللی پیگیری شود. عباسعلی کدخدایی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: همان‌گونه که ایران مسوولیت ساقط کردن پهپاد امریکایی را بر عهده گرفت، چنانچه اقدامی علیه سعودی‌ها انجام داده بود، بدون تردید اعلام می‌کرد. وی افزود: اصرار بر دروغ گفتن و اتهام زدن توسط مقامات سعودی مشکلی را حل نمی‌کند. اتهامات بدون سند سعودی باید در مجامع بین‌المللی پیگیری شود.

 

ارسال نظر