روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۱۱۹

   هفتمین اجلاس خبرگان رهبری دوم مهرماه آغاز می‌شود؛ تسنیم|

عضو هیات‌رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: هفتمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم از دوم تا چهارم مهر برگزار می‎شود که برنامه‎های این اجلاس نیز شامل نطق رییس مجلس خبرگان رهبری و آیت‌الله رییسی است. آیت‌الله سید احمد خاتمی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: مقام معظم رهبری به خبرگان تأکید کردند که باید قطع‎نامه یا مطالبه‌گری داشته باشید و طرحی نیز در خصوص همین مطالبه‌گری و قطعنامه در کمیسیون آیین‎نامه بیان‌شده و نهاد مجلس خبرگان رهبری در این زمینه بسیار جدی است.

   نخست‌وزیر ژاپن در نیویورک با روحانی دیدار می‌کند؛ ایرنا|

«آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد در جریان سفر به نیویورک و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش تلویزیون دولتی ژاپن، آبه دیروز در دیدار با اعضای حزب لیبرال دموکرات ژاپن در توکیو افزود: این دیدار با هدف کاهش تنش‌ها در خاورمیانه صورت خواهد گرفت. نخست‌وزیر ژاپن همچنین در این نشست گفته است قصد دارد بعد از مجمع عمومی سازمان ملل با « ژان کلود یونکر» رییس کمیسیون اروپا در بلژیک دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

   «حسین سیمایی صراف» دبیر هیات دولت شد؛ پاد|

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور در حکمی حسین سیمایی صراف را به عنوان دبیر هیات دولت منصوب و اظهار امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم خدمات غنی‌تر و موثرتری، همسو با برنامه‌ها و سیاست‌های ریاست‌جمهوری در اختیار هیات دولت قرار گیرد. جهانگیری در متن این حکم آورده است: امید است با اتکال به الطاف خداوند متعال و با بهره‌گیری از توانایی‌های همکاران و کارشناسان محترم داخل و خارج دولت، با اتخاذ تدابیر لازم نسبت به افزایش کارایی و اثربخشی دفتر هیات دولت، خدمات غنی‌تر و موثرتری را با رعایت اصول قانونمداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید و همسو با برنامه‌ها و سیاست‌های ریاست محترم جمهوری در اختیار هیات محترم دولت قرار دهید. معاون اول رییس‌جمهور در رونوشت این حکم از زحمات و خدمات محسن حاجی میرزایی در طول مدت تصدی دبیری هیات دولت تشکر و قدردانی کرد.

   دادگاه عالی انگلیس درخواست امریکا درباره ایران را رد کرد؛ باشگاه خبرنگاران|

سفیر کشورمان در لندن گفت: دادگاه عالی انگلیس درخواست امریکا برای محکومیت ایران به پرداخت حداقل ۵۱۲ میلیون دلار را رد کرد. حمید بعیدی‌نژاد اظهار کرد: دادگاه عالی بریتانیا بعداز ۷سال، درخواست وکلای امریکایی برای محکومیت ایران به پرداخت حداقل ۵۱۲میلیون دلارخسارت بابت تلفات نظامیان امریکادر پایگاه خُبر عربستان

(Heiser Case) را مردود دانسته و‌اعلام کرد که رأی محاکم امریکایی علیه دیگر کشورها، در سیستم قضایی انگلیس قابل پیگیری نیست. رای دادگاه عالی بریتانیا بدین وسیله امکان طرح دعاوی جدید وکلای امریکایی علیه ایران را مانع می‌شود. این رای با توجه به تصمیم اخیر کانادا برای فروش اموال دولت ایران در این کشور، اهمیت بیشتری می‌یابد و نشان می‌دهد که چگونه امریکا و کانادا اصولی‌ترین مقررات بین‌المللی را نقض می‌کنند.

   هیات سیاسی طالبان در تهران با مقامات ایرانی گفت‌وگو کردند؛ مهر|

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هیاتی سیاسی از گروه طالبان با سفر به کشورمان درخصوص آخرین تحولات جاری در افغانستان با مقامات ذیربط ایرانی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. سید عباس موسوی در خصوص سفر هیاتی از گروه طالبان افغانستان به ایران، ضمن تایید این خبر اظهار داشت: اخیرا و در چارچوب رایزنی‌های فراگیر ایران با همه طرف‌ها در افغانستان هیاتی سیاسی از گروه طالبان با سفر به کشورمان درخصوص آخرین تحولات جاری در افغانستان با مقامات ذی‌ربط ایرانی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. گفتنی است، هیات سیاسی طالبان پس از سفر اخیر خود به مسکو و دیدار با برخی مقامات روسیه، عازم تهران شدند تا در خصوص تحولات اخیر در روند صلح افغانستان و پیشرفت در پروژه‌های اقتصادی ایران در آن کشور با مقامات تهران رایزنی و گفت‌وگو داشته باشند.

   توقف زائران ایرانی در گذرگاه منذریه صحت ندارد؛ ایسنا|

یکی از مسوولان محلی استان دیالی عراق اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر توقف زائران ایرانی در گذرگاه منذریه (مرز خسروی) را تکذیب کرد. عدنان التمیمی، رییس شورای شهرستان مقدادیه در استان دیالی اعلام کرد که اخبار منتشر شده در رابطه با توقف زوار ایرانی در گذرگاه منذریه واقع در شرق استان دیالی (مرز خسروی) صحت ندارد و ما این اخبار را به‌طور کامل تکذیب می‌کنیم. وی افزود که کاروان‌های زیارتی به‌طور گسترده و بیشتر از روزهای گذشته درحال ورود به کشور عراق هستند. نیروهای امنیتی در آنجا مستقر شده‌اند و به‌طور شبانه‌روزی امنیت مسیرهای ورود زائران را تامین می‌کنند.

 

ارسال نظر