روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۹۵۰

 اصلاحیه آیین‌نامه صدور انواع گواهینامه‌های رانندگی ابلاغ شد؛پاد|

معاون اول رییس‌جمهور اصلاحیه هیات وزیران به پیشنهاد وزارت کشور، آیین‌نامه اجرایی صدور انواع گواهینامه‌های رانندگی را ابلاغ کرد. هیات وزیران در جلسه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت کشور، آیین‌نامه اجرایی صدور انواع گواهینامه‌های رانندگی را اصلاح کرد. به موجب این اصلاحیه، نحوه استفاده از موتورسیکلت‌های با حجم موتور بیش از ۲۰۰ سی سی در امور عملیاتی و ماموریتی توسط کارکنان پایور و پیمانی نیرو‌های مسلح مطابق ضوابطی خواهد بود که توسط نیروی انتظامی ابلاغ می‌شود. همچنین، رانندگی دارندگان گواهینامه پایه سوم با وسایل سواری حمل و نقل عمومی با شرایط سپری شدن دو سال از اخذ گواهینامه رانندگی پایه سوم و داشتن حداقل سن ۲۳ سال تمام بلامانع است.

 مبارزه با فساد باید برای مردم اقناع‌کننده باشد؛   ایلنا|

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره مذاکره با امریکا معتقد است: در هر شرایطی نفس مذاکره مثبت و به نفع مردم ایران و منافع ملی ماست.این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به پرونده‌های فسادهای بزرگ گذشته که حتی متهمان آن اعدام شدند گفت: مردم هنوز نسبت به روند رسیدگی به آن پرونده‌ها اقتاع نشده‌اند و کنش آقای رییسی برای مبارزه با فساد باید متقاعد‌کننده افکار عمومی باشد. وی حضور بدون شرط اصلاح‌طلبان در انتخابات را نامردی و دیاثت سیاسی خواند و آن را علتی برای طرد شدن این جریان سیاسی از جامعه دانست.

  ثبت نام ۴۵۵ هزار زائر در سامانه سماح؛ صداوسیما|

دبیرکل ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۴۵۵ هزار زائر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند. احمد محمدی‌فر، درباره آخرین آمار ثبت نامی در سامانه سماح گفت: با توجه به شرایط امسال، پیش‌بینی ما حدود ۲ میلیون نفر ثبت نامی خواهد بود، همچنین بیشترین تعداد ثبت نامی‌ها به ترتیب رتبه، از استان‌های تهران، خوزستان و خراسان رضوی بوده است. محمدی‌فر با بیان اینکه سامانه‌ها‌ی نیروی انتظامی و سماح با یکدیگر مرتبط هستند، گفت: کنترل ثبت نام افرادی که قصد خروج از مرز را دارند از طریق ارتباط با این سامانه‌ها انجام خواهد شد و این کنترل‌ها در مرز هم انجام می‌شود. دبیرکل ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: امسال با توجه به اینکه ویزا از نخستین روز محرم حذف شد، شاهد جمعیتی بیش از ۳۰ درصد کشور در مرز‌های کشور هستیم که قصد شرکت در مراسم اربعین حسینی را دارند.

 آسمان شرق کشور در پوشش کامل پدافند هوایی می‌گیرد؛ ارتش نیوز|

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه سایت راداری نظیر در شناسایی اهداف در شرق کشور نقش موثری دارد، گفت: با استقرار سایت راداری نظیر در طبس، آسمان شرق کشور در پوشش کامل پدافند هوایی قرار دارد. سرتیپ «علیرضا صباحی فرد» با حضور در سایت راداری نظیر طبس اظهار داشت: تمام مراحل ساخت سایت راداری نظیر، از مکان‌یابی تا ساخت رادار قدرتمند و متناسب با این منطقه، توسط کارکنان جوان پدافند هوایی ارتش انجام شده و نمایانگر اقتدار کشور در حوزه دفاع هوایی است.

  ۵.۸ میلیون نفر پشت نوبت اعزام

به عمره؛  مهر|

علیرضا رشیدیان با بیان اینکه ۵ میلیون و ۸۰۰هزار نفر پشت نوبت اعزام به عمره هستند گفت: شروطی را برای عربستان اعلام کرده‌ایم که تا حدودی پذیرفته شده و با موافقت نهایی ثبت نام آغاز می‌شود. علیرضا رشیدیان، در نشست خبری دیروز خود افزود: ۸۶ هزار و ۵۵۰ نفر در ابتدا ثبت نام شدند همچنین ۲ هزار سهمیه اضافی نیز به ایران داده شد که در مجموع ۸۸ هزار و ۵۵۰ نفر اعزام شدند. وی با اشاره به اینکه یک میلیون و دویست هزار نفر پشت نوبت حج هستند، گفت: با توجه به تعداد زایران پشت نوبت به سرعت ۲ هزار سهمیه تکمیل شد. درسال جاری با هماهنگی‌های انجام شده فقط ۹ ویزا لغو شده داشتیم در حالی که در سال‌های گذشته ۱۲۰۰ ویزای لغو شده داشتیم که این موضوع اتفاق خوبی بود.

   ویلاهای باستی هیلز واقع در محدوده مستثنیات دارای سند مالکیت شدند؛ ایسنا|

مدیرکل ثبت استان تهران گفت: برای بخشی از ویلاهای باستی هیلز که در محدوده مستثنیات بودند، برابر مقررات سند مالکیت صادر شده است.

عبدالحسین رامشی روز گذشته در حاشیه مراسم تکریم و معارفه معاون املاک و کاداستر در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا همه ویلاهای ساخته شده در باستی هیلز دارای سند است، اظهار داشت: همه آنها سند ندارد؛ البته تعداد دقیق را نمی‌دانم اما برای آنهایی که در محدوده مستثنیات بودند، برابر مقررات سند مالکیت صادر شده است. وی افزود: قسمتی هم اراضی موقوفه بود که با اشخاص قرارداد بسته شد و بخشی نیز اراضی ملی است که سند آن را به دولت می‌دهیم و دولت اگر واگذار کند، در اختیارات ما نیست.

رامشی همچنین اظهار داشت: ۹۶ درصد اراضی ملی در استان تهران سند مالکیت داردو از این تعداد حدود ۳۰ درصد در بانک کاداستر جانمایی و تثبیت شده است.

 

ارسال نظر