روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۶/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۷۷۲

   رییس‌جمهوری به آنکارا سفر می‌کند؛ پاد|

رییس‌جمهوری ایران برای شرکت در اجلاس سه‌جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه روز یکشنبه ۲۴ شهریور ماه به آنکارا سفر می‌کند. معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری روز جمعه گفت: روحانی به دعوت رسمی

رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای خود برای حضور و سخنرانی در پنجمین دور اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه که روز دوشنبه ۲۵ شهریور ماه و در ادامه رایزنی‌های سه کشور ضامن روند آستانه برای حل بحران سوریه برگزار می‌شود به آنکارا سفر می‌کند. پرویز اسماعیلی افزود: علاوه بر مذاکرات روسای‌جمهور ایران، روسیه و ترکیه در این اجلاس، طرفین برای ادامه و توسعه همکاری‌های سه جانبه در حوزه‌های مختلف اقتصادی و همچنین ارتباطات منطقه‌ای گفت‌وگو می‌کنند. وی یادآور شد: رییس‌جمهوری اسلامی ایران همچنین در حاشیه اجلاس آنکارا، دیدارهای جداگانه‌ای با روسای جمهوری روسیه و ترکیه دارد که در آن مهم‌ترین مسائل فیمابین و روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. روحانی را در این سفر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی همراهی می‌کند.

  هشدار گوترش درمورد تشدید تنش

در خلیج‌فارس؛ ایرنا|

دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد که جهان نمی‌تواند با وجود رویارویی بزرگ در خلیج فارس دوام آورد. به گزارش آسوشیتدپرس،

«آنتونیو گوترش» با اشاره به تشدید تنش بین امریکا و ایران، به خبرنگاران گفت: جلوگیری از متشنج شدن اوضاع، یک ضرورت قطعی است. او با بیان اینکه دیدگاه خاصی از دیدار احتمالی بین طرف‌های ایرانی و امریکایی در جریان مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ندارد، یادآور شد که هر تلاشی برای جلوگیری از رویارویی و تشدید تنش، «همواره مورد استقبال خواهد بود.» دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا مدعی شده که «ایران خواهان دیدار با امریکاست» و این در حالی است که مقام‌های‌ایران مذاکره با امریکا را در شرایطی که تحریم‌ها به قوت خود باقی باشد، منتفی دانسته‌اند.

  مدیرکل آژانس باید مستقل، حرفه‌ای و بی‌طرف باشد؛ ایسنا|

نماینده دایم ایران در آژانس گفت: اگر مدیرکل آژانس از ویژگی‌های مستقل، حرفه‌ای و بی‌طرف برخوردار باشد حمایت ایران را خواهد داشت. غریب آبادی در کنفرانس مطبوعاتی بعد از نشست شورای حکام در مورد برجام، در پاسخ به این سوال که ایران از کدام کاندیدا برای تصدی مدیرکلی آژانس حمایت خواهد کرد، گفت: ایران، عضو شورای حکام نیست، اما کشور مهمی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی محسوب می‌شود. وی گفت: برجام در دستورکار نشست‌های شورای حکام است و حجم وسیعی از بازرسی‌های آژانس، از ایران انجام می‌شود. مدیرکل آژانس باید مستقل، حرفه‌ای و بی‌طرف باشد. چنانچه فردی که به این سمت انتخاب می‌شود، حاوی این سه ویژگی باشد، از همکاری ایران نیز برخوردار خواهد بود.

  مقام‌های ایران خواستار دیدار با من هستند؛  ایلنا|

رییس‌جمهوری امریکا در ادعایی مضحک گفت که مقام‌های ایران خواستار دیدار با وی هستند. به گزارش سی‌ان‌ان، «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور امریکا مدعی شد که مقام‌های ایران خواستار دیدار با وی هستند. مواضع بی‌اساس ترامپ در حالی اتخاذ می‌شود که با وجود ابراز تمایل مکرر وی، مقام‌های ایران بارها تاکید کرده‌اند که چنین تصمیمی ندارند.

  واکنش مطهری به اتهام‌زنی‌

در صداوسیما؛  ایسنا|

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به اظهارات مطرح‌شده در یکی از برنامه‌های شبکه سوم صداوسیما واکنش نشان داد. پنجشنبه شب شبکه سوم سیما با هدف «روشنگری» درباره خودسوزی منجر به مرگ یکی از هواداران باشگاه استقلال تهران برنامه‌ای با حضور دو کارشناس و یک حقوق‌دان که از قضا نظراتی شبیه به یکدیگر درباره این موضوع داشتند، برگزار کرد. هرچند تهیه‌کنندگان این برنامه معتقد بودند که پرونده ویژه «میزگردی تخصصی برای واکاوی یک خبر تلخ که افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داده» است ولی رویکرد جناحی و سیاسی تند این برنامه کاملا مشخص بود و در جریان آن اظهاراتی علیه پروانه سلحشوری و علی مطهری، نمایندگان اصلاح‌طلب تهران در مجلس مطرح شد.

  تغییرات احتمالی در سیاست ایالات متحده بعد از رفتن بولتون؛ تعادل|

سفارت کشورمان در فرانسه در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد نوشت: بسیاری از رفتن بولتون احساس رضایت دارند، اما باید دید آیا جهان کنونی متفاوت از گذشته، می‌تواند با رفتن بولتون شاهد تغییر در سیاست‌های ناموفق ایالات متحده باشد؟ در یادداشت توییتری سفارت کشورمان در پاریس آمده است: « همواره دخالت در امور داخلی دیگران امری مذموم تلقی می‌شود اما آنگونه که از رسانه‌ها و افکار عمومی در فرانسه و حتی دیگر کشورهای اروپایی بر می‌آید، بسیاری از « رفتن » جان بولتون به عنوان طنین « شوم » جنگ افروزی و « خشونت» احساس رضایت دارند. با این حال باید دید جهان کنونی متفاوت از گذشته که یکجانبه گرایی تجربه شده در طول اعصار متمادی را بر نمی‌تابد، آیا می.تواند با رفتن « بولتون » شاهد تغییر در سیاست‌های ناموفق ایالات متحده در عرصه بین‌المللی باشد؟»

 

ارسال نظر