روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۵۹۳

   سراسر ایران خیمه‌ عزای حسین(ع) ؛ تعادل|

روز گذشته و همزمان با عاشورای حسینی(ع) سراسر ایران به حسینیه بزرگی برای سوگواری آن حضرت تبدیل شد و زن و مرد، پیر و جوان و خردسال با برپاداشتن آیین‌های عزا در ماتم سیدالشهدا (ع) و هفتاد و دو یار باوفای ایشان به سوگ نشستند. دیروز پرچم‌ها و علم‌های سوگواری برافراشته شده‌؛ طبل‌ها، سنج‌ها و شیپورها به صدا درآمده‌ و مردم خداجو، مومن و ولایتمدار ایران زمین در قالب دسته جات زنجیرزنی و سینه‌زنی برای امام حسین (ع) و خاندان و یاران مظلوم ایشان در کربلا به عزاداری و مرثیه‌سرایی پرداختند. بر اساس گزارش‌های ارسالی خبرنگاران از سراسر کشور، آیین‌ها و مناسک سوگواری سرور و سالار شهیدان در نقاط مختلف کشور با آداب و رسوم همان منطقه در حال اجراست و در تهران نیز دسته جات عزاداری به ویژه در اطراف بازار بزرگ تهران، میدان امام حسین(ع)، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و همچنین حرم مطهر امامزاده صالح(ع) گرد هم آمدند و به سوگواری سرور و سالار شهیدان پرداختند.

   واکنش ظریف به نمایش مضحک نتانیاهو؛ تعادل|

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به نمایش جدید «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و ادعاهای وی را رد کرد. ظریف دوشنبه شب در توئیتی نوشت: دارنده تسلیحات هسته‌ای «واقعی» همانند چوپان دروغگو درباره یک سایت تخریب شده ادعایی در ایران، فریاد می‌زند. او و تیم ب، بی‌توجه به خون بی‌گناهان و هفت تریلیون دلار دیگر، فقط به دنبال جنگ هستند. وزیر امور خارجه ایران در این توئیت ویدیویی از سخنرانی سال ۲۰۰۲ نتانیاهو در کنگره امریکا را ضمیمه و آورده است: تضمین دادن‌های وی در سال ۲۰۰۲ درباره «بازتاب‌های مثبت» حمله به عراق را به یاد بیاورید. ولی قطعا این‌بار وی نمی‌تواند از کنار به تماشا بنشیند. ظریف در توئیت دیگری تصویری از صفحه اول نشریه «ساندی تایمز» مورخ پنجم اکتبر ۱۹۸۶ منتشر کرد. ساندی تایمز در صفحه نخست خود تیتر زد: «فاش شد: اسرار زرادخانه هسته‌ای اسراییل.» این نشریه در گزارش خود نوشته بود: نیروگاه بمب هسته‌ای اسراییل در عمق صحرای نقب ساخته شده و بیش از بیست سال است که مخفیانه فعالیت می‌کند.

   کربلا جلوه بدعاقبتی و خوش‌عاقبتی است؛ میزان|

رییس قوه قضاییه گفت: شما با جاهلیت مدرن طرف هستید که هم مسلح به علم و فناوری و هم مسلح به امپراتوری رسانه‌ای و خبری بسیار گسترده با پشتوانه زور است. باید به برکت خون اباعبدالله (ع) در مقابل این جاهلیت مدرن ایستاد. حجت‌الاسلام ابراهیم رییسی شب گذشته در مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی (ع) که در محل هیات ریحانه‌الحسین برگزار شد، اظهار کرد: عاشورا تابلوی همه زیبایی‌های عمل انسان است. توکل، ایمان، صبر، دشمن‌ستیزی، برابری، جهاد، ایثار و شهادت همه در تابلوی عاشورا نقش بسته و این عاشورا باید بماند. همه امامان بنایشان بر این بود که عاشورا را حفظ کنند. نمی‌ارزد در عالم جز برای اباعبدالله (ع) گریه کرد.

   تصویب مهم‌ترین ابزار اصلاح قوای سه گانه در دولت؛ تعادل|

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با اشاره به تصویب پیش‌نویس لایحه شفافیت نوشت: شفافیت مهم‌ترین ابزار برای اصلاح نظام اجرایی، تقنینی و قضایی است. آشنا در رشته پیام‌هایی که در توئیتر منتشر کرد آورده: پیش‌نویس لایحه شفافیت که در دولت تصویب شد در مرکز بررسی‌ها تهیه شده‌ است. در بخش شفافیت تقنینی این لایحه به لزوم اینکه اصل در رای نمایندگان علنی بودن است و رای مخفی نیاز به مصوبه دارد تصریح شده است. نمایندگان حداقل دو دلیل مخالف دارند. اول این از شؤونات آیین نامه داخلی مجلس است و دوم علنی بودن آرا تابع انتخابات کاملا حزبی و توانایی فراکسیون‌ها برای حفاظت از نمایندگان در قبال فشارهای درون و بیرون مجلس است.

 

ارسال نظر