روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۸۰۰

  روحانی و شینزو آبه در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل دیدارمی‌کنند؛ پاد|

یک روزنامه ژاپنی از دیدار نخست‌وزیر ژاپن و رییس‌جمهور ایران در ماه آینده در سازمان ملل خبر داد. به گزارش ژاپن تایمز، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن و حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران در اواخر ماه سپتامبر در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار خواهند کرد. آبه همچنین دیروز با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد و ضمن تاکید بر در نظر داشتن اهداف مقامات ایران، اظهار کرد که فعالیت این کشور در راستای ثبات منطقه ادامه می‌یابد. ظریف نیز در این دیدار ضمن «استقبال از نقش دولت ژاپن در کاهش تنش‌های خاورمیانه» گفت که ایران خواهان افزایش بیشتر تنش‌ها نیست.

  هلاکت تروریست‌های عامل شهادت بسیجی شهید«خالد شوانی»؛ سپاه نیوز|

روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از هلاکت تروریست‌های عامل شهادت بسیجی شهید «خالد شوانی» در یکی از روستاهای شهرستان سردشت خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: در پی اقدام تروریستی عوامل وابسته به استکبار جهانی و گروهک جنایتکار و خائن دموکرات که منجر به شهادت بسیجی بومی اهل سنت پیرانشهر «خالد شوانی» شد، این تروریست‌های کوردل ۲۴ ساعت پس از اقدام ذلیلانه خود با اقدامات اطلاعاتی و تلاش و پیگیری مستمر سپاه، اداره اطلاعات و مرزبانی استان آذربایجان غربی، در اقدامی غافلگیرانه در مخفیگاه موقتشان در یکی از روستاهای شهرستان سردشت در تور اطلاعاتی رزمندگان اسلام قرار گرفتند که طی درگیری هر دو تروریست عامل شهادت بسیجی شهید «خالد شوانی» به هلاکت رسیده و نفر سوم که رابط خروج آنها از کشور بود مجروح و دستگیر شد. روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهداء‌(ع) در ادامه این اطلاعیه به حامیان منطقه‌ای و استکباری گروهک‌های معاند نیز هشدار داده است که هرگونه اقدامی برای برهم زدن امنیت و آرامش این ملت با پاسخ سخت و کوبنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواجه خواهد شد.

  پهپاد جدید ایران با نام مبین در روسیه به نمایش درآم؛ ایرنا|

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یکی از جدید‌ترین پهپادهای خود به نام مبین را در نمایشگاه هوایی روسیه نمایش داد. نمایشگاه بین‌المللی هوافضای روسیه به نام ماکس-۲۰۱۹ با حضور ایران و ۱۶ کشور دیگر در روسیه از دیروز در محل مجموعه نمایشگاه هوایی شهر ژوکوفسکی در شرق مسکو به مدت پنج روز آغاز به کار کرد. برخی رسانه‌ها در ایران به اشتباه اعلام کرده بودند که جدیدترین موشک کروز ساخت ایران با نام «مبین» در نمایشگاه بین‌المللی هوافضای روسیه (ماکس2019) به نمایش درآمده است. این پهپاد که سه متر طول و ۶۷۰ کیلوگرم وزن دارد، می‌تواند ۱۲۰ کیلوگرم تسلیحات و تجهیزات مورد نیاز ماموریت را با خود حمل کند.

   در حوزه فناوری یکی از برترین‌های دنیا هستیم؛ باشگاه خبرنگاران|

کمالوندی گفت: سامانه‌ پدافند دفاعی و سامانه باور ۳۷۳ نشان داد امروز در حوزه فناوری نیز یکی از برترین‌های دنیا هستیم. بهروز کمالوندی در بازدید از نمایشگاه صنعت دفاع اظهار داشت: خدا را شکر امروز شاهد پیشرفت‌های عظیم در حوزه صنعت دفاعی هستیم. او ادامه داد: نمایشگاه صنعت دفاعی نشان داد انگیزه‌های الهی به همراه تلاش مضاعف دست اندرکاران صنعت دفاعی کشور به خوبی نتیجه داده و بحمد‌الله جزو کشور‌های برتر دنیا در زمینه قدرت دفاعی هستیم. کمالوندی افزود: نمایشگاه سامانه‌های پدافند دفاعی و سامانه «باور» نشان داد امروز در حوزه فناوری نیز یکی از برترین‌های دنیا هستیم.

  اعطای تسهیلات بدون نظارت کافی، مشکل اشتغال را حل نمی‌کند؛خانه ملت|

نایب رییس مجلس گفت: اعطای تسهیلات بدون نظارت کافی و پاسخگویی، نمی‌تواند معضل بیکاری را حل کند. مسعود پزشکیان در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال آذربایجان شرقی اظهار کرد: قدم اول برای رفع مشکلات اشتغال، کسب اطلاعات دقیق و شناسایی دقیق ظرفیت‌های منطقه است. با شناخت ظرفیت‌های منطقه‌ای باید نسخه رفع معضل بیکاری را بنویسیم  او ادامه داد: اگر نسخه‌ای داشته باشیم که مشکلات همه را حل کند، آن وقت می‌توانیم در مناطق مختلف با دریافت اطلاعات دقیق حمایت‌های مالی متناسب نیز انجام دهیم. باید با تدابیر لازم، پوشش فراگیری ایجاد کنیم تا با ایجاد حس مسوولیت‌پذیری ساختار منظمی برای رفع معضل بیکاری ایجاد شود.

  گفت‌وگوی دو رییس‌جمهور نه تابو و نه معجزه‌آفرین است؛ تعادل|

 یک عضو هیات رییسه مجلس گفت: اگر مذاکره در هر سطحی آغاز شود قبل از همه اذن رهبری و هماهنگی‌های ضروری‌اش انجام خواهد شد.

علیرضا رحیمی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «استفاده از همه ابزار دیپلماسی برای مدیریت و پیشرفت کشور از اختیارات عادی رییس‌جمهور بوده و گفت‌وگوی دو رییس‌جمهور هم نه تابو و نه معجزه‌آفرین است. ‌اگر در هر سطحی مذاکره‌ای آغاز شود حتما لوازم قانونی و سیاسی آن و قبل از همه، اذن رهبری و هماهنگی‌های ضروری‌اش نیز انجام می‌شود.»

 

 

ارسال نظر