روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۴۶۵

  رییس‌جمهوری دوقانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد؛پاد|

رییس‌جمهوری، دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا به وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و راه و شهرسازی ابلاغ کرد. بر این اساس، در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی، رییس‌جمهوری «قانون تفسیر ماده (۳۶) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور» را جهت اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین «قانون تصویب سندهای الحاقی (پروتکل‌های) مربوط به اصلاح بند «الف» ماده (۵۰) و ماده (۵۶) کنوانسیون هواپیمایی کشوری بین‌المللی» را جهت اجرا به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرد.

  برگزاری چهارمین جلسه دادگاه پرونده جدید پتروشیمی؛ایسنا|

چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده جدید پتروشیمی دیروز در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی برگزار شد. قاضی مسعودی‌مقام در ابتدای جلسه اظهار کرد: ادله اختصاصی متهم ردیف هفدهم با اتهام معاونت در جرم با متهم ردیف هفتم در خصوص فروش ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ تن مواد اولیه پتروشیمی در بازار آزاد و سود ۲ تا ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به نام مجید ابرازه قرائت می‌شود. وی افزود: متهم به دستور حامد مقدم مواد اولیه شرکت‌ها را در بازار آزاد به فروش می‌رسانده است و مجید ابرازه در اقاریر خود اقرار کرده که ۲۰۰۰ تن بوده و مبالغ حاصل از فروش مواد اولیه را به حساب حامد مقدم واریز می‌کرده است. متهم ابرازه در دفاعیات خود اظهار کرد: بنده هیچ‌گونه اختیاری در تصمیم‌گیری و فروش مواد پتروشیمی نداشتم. من فقط یک کارمند حقوق بگیر بر اساس عرف بودم و نقشی در تخلفات نداشتم.

  کانادا رفاه 400هزار ایرانی را گروگان اهداف سیاسی کرده است؛ایسنا|

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، اظهارات اخیر وزیر خارجه کانادا در مورد مذاکرات با ایران برای ارایه خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم آن کشور را متناقض، نوعی فرار از مسوولیت و غیرقابل قبول عنوان کرد. سیدعباس موسوی با اشاره به مشکلات عدیده ایرانیان مقیم کانادا در زمینه مسائل کنسولی و درخواست آنها از دولت کانادا جهت همکاری با دولت ایران جهت رفع این مشکلات گفت: اگرچه ایران حداکثر تلاش خود را در 7 سال گذشته برای ارایه تسهیلات کنسولی به شهروندان ایرانی مقیم کانادا فراهم کرده است ولی آنها برای دریافت این تسهیلات همچنان به خاطر مخالفت ناموجه دولت کانادا مجبور می‌شوند برای دریافت خدمات کنسولی با تحمل مشقات و هزینه‌های زیاد راهی کشورهای دیگر شوند. اخیرا وزیر امور خارجه کانادا درپاسخ به طومار پارلمانی ایرانیان کانادا برای تجدید رابطه ایران و کانادا و بازگشایی سفارت‌های دو کشور که نزدیک به ۱۶هزار نفر از سراسر کانادا امضا کرده بودند با طرح برخی از ادعاها اعلام کرد: تا زمانی که مریم ممبینی (همسر کاووس سید‌امامی) نتواند از ایران خارج شود هرگونه مذاکره‌ای با ایران درباره بازگرداندن ایشان به خانه خود، کانادا، خواهد بود.

    نفتکش ایرانی آدریان دریا به‌ سمت ترکیه تغییر مسیر داد؛تسنیم|

نفتکش ایرانی آدریان دریا۱ غروب روز جمعه مسیر خود را از کالاماتای یونان به‌سمت مرسین ترکیه عوض کرد. تخمین زده می‌شود این نفتکش در 31 آگوست به مرسین برسد. نفتکش ایرانی آدریان دریا در جولای در جبل‌الطارق توقیف و روز یکشنبه با رد درخواست امریکا مبنی بر نگه داشتن این کشتی توسط مقامات محلی جبل‌الطارق، آزاد شد. اطلاعات ردیابی کشتی‌ها نشان می‌داد که نفتکش آدریان دریا آخرین بار به‌سمت یونان حرکت می‌کرده ولی نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشتی عازم این کشور نیست. تهران اعلام کرد هرگونه اقدام امریکا برای توقیف دوباره این کشتی پیامدهای سنگینی خواهد داشت.

 

ارسال نظر