روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۳۸۲

   خنثی شدن توطئه جدیدی از ضد انقلاب در مشهد؛باشگاه خبرنگاران|

اداره کل اطلاعات خراسان رضوی گزارش داد: توطئه جدیدی از ضد انقلاب در مشهد خنثی شد. گروه‌های ضد انقلاب و سرویس‌های اطلاعاتی غربی - عربی با حمایت از برخی عناصر ضد نظام و القای خط براندازی به این افراد هتاک و متوهم، به دنبال بهره‌برداری از فرصت و جریانی برای ایجاد آشوب و هرج و مرج داخلی بودند. برخی عناصر خودفروخته و وابسته به جریانات ضد انقلاب خارج نشین، در دهه گذشته با بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی انسجام یافته و با طراحی و برنامه‌ریزی هدفمند به دنبال ایجاد توطئه و آشوب جدیدی در کشور بودند که به همین منظور افرادی از سرویس‌های بیگانه و خائنان به ملت ایران که ترور ۱۷ هزار تن از هموطنان عزیزمان را در کارنامه سیاه خود دارند، به دستگیر‌شدگان اخیر در مشهد، ماموریت طراحی و اجرای توطئه و فتنه جدیدی را داده بودند که این توطئه با حضور عوامل نفوذی کشف و خنثی شد. آن‌ها با تحریک احساسات اقشار مختلف جامعه به ویژه ایثارگران و جانبازان انقلاب اسلامی و تحریک اقوام و مذاهب ضمن برپایی تجمعات اعتراضی قصد داشتند با همکاری رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای معاند، به تدریج فضای جامعه را ملتهب کنند.  همچنین ماموریت داشتند در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی با برقراری ارتباط برنامه‌ریزی شده با نامزد‌های منتقد ضمن تند کردن مواضع آنان از فضای باز سیاسی برای ایجاد آشوب و درگیری‌های داخلی استفاده کرده و با ایجاد فتنه جدید خطوط القایی دشمنان ملت ایران را به پیش ببرند. جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی هم در این‎باره گفت: این افراد که ۱۴ نفر هستند پیش از تجمع غیرقانونی خود مقابل ساختمان دادگستری خراسان رضوی برای طراحی و اجرای اهداف خود در مشهد جلسه هماهنگی برگزار کرده بودند.

   دو نماینده بازداشت شده با سپردن وثیقه تعیین شده آزاد می‌شوند؛ایلنا|

سخنگوی قوه قضاییه با تایید خبر بازداشت دو نماینده مجلس تاکید کرد: تامینی که مدنظر بازپرس دادسرا بوده صادر شده و نمایندگان مورد اشاره وثیقه مورد نظر دادگاه را نتوانستند بسپارند و در نتیجه به موجب قانون بازداشت شدند. غلامحسین اسماعیلی روز گذشته با تایید خبر بازداشت دو نماینده مجلس اظهار کرد: این دو نماینده در ارتباط با پرونده‌ای که در خصوص فروش محصولات شرکت سایپا از مدت‌ها قبل در دادگستری و دادسرای تهران تشکیل شده بود، بازداشت شدند. وی خاطرنشان کرد: هرگاه این نمایندگان وثیقه تعیین شده را بسپارند تا پایان جلسه دادرسی از زندان آزاد خواهند شد.

   گزارش توییتری ظریف از پایان ثمربخش تور اسکاندیناوی؛تعادل|

وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی با اشاره به دیدارهایش با مقامات نروژی  اعلام کرد که به زودی به فرانسه سفر خواهد کرد. محمدجواد ظریف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: پایان تور اسکاندیناوی ثمربخش بود. در نروژ با نخست‌وزیر ارنا سولبرگ، وزیر امور خارجه اریکسون سوریده، وزیر صنعت و تجارت و دیگر اعضای پارلمان‌شان دیدار کردم. در موسسه امور خارجه نروژ، در این عصر یکجانبه‌گرایی امریکا بر اصول چندجانبه‌گرایی و قانون تاکید کردم. ایستگاه بعدی من فرانسه خواهد بود.

   مراکز حساس کشور با سامانه‌های لیزری محافظت می‌شوند؛تسنیم|

ایران به توانمندی ساخت و به‌کارگیری توپ‌های جدیدی که از لیزرهای با توان بالا استفاده می‌کنند دست پیدا کرده و این تسلیحات را برای حفاظت از برخی مراکز حساس کشور به‌کار گرفته است. امیر شاهرخ شهرام معاون وزیر دفاع و رییس شرکت صنایع الکترونیک (صاایران) در این باره اظهار داشت: یکی از بخش‌هایی که ما از لیزر هم استفاده می‌کنیم، برای آماده‌سازی سامانه‌های توپخانه‌ای و روانه‌سازی توپ و رادار است تا سامانه بتواند هدف را با دقت بالا ردگیری کرده و مورد اصابت قرار دهد. وی افزود: در موضوع کشندگی نیز دستاوردهای خوبی داشتیم که همه آنها تولید داخل هستند. برای مثال در دنیا متداول است که پرنده‌های رادارگریز خود را از لایه‌های کامپوزیتی می‌سازند تا هم رادار گریز باشد، هم سبک باشد و هم به تداوم پرازی آن در هوا کمک کند. این بدنه کامپوزیتی در برابر لیزرهای پرتوان آسیب‌پذیر است و ما با استفاده از این لیزرها که در اختیار داریم، می‌توانیم آنها را منهدم کنیم.

   افشای جزییاتی جدید از دلیل انصراف ترامپ از حمله به ایران؛ باشگاه خبرنگاران|

المانیتور به نقل از منابع دیپلماتیک جزییات جدیدی را از دلیل لغو حمله امریکا به سه نقطه در ایران پس از سرنگونی پهپاد امریکایی منتشر کرده است. المانیتور به نقل از منابع دیپلماتیک فاش کرد پس از سرنگونی پهپاد امریکایی، ارسال پیام‌هایی از سوی عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی ترامپ را در لحظه آخر از حمله به ۳ نقطه در ایران منصرف کرد. در آن پیام‌ها درباره «پاسخ قدرتمندانه» ایران به حمله نسبتا جزئی امریکا ابراز نگرانی شده بود. این منابع خاطرنشان کردند مقام‌های ارشد اطلاعاتی برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس (امارات و عربستان) شتابان از واشنگتن خواستند تا از اقدام نظامی علیه ایران منصرف شود. بر اساس ارزیابی‌ها، این کشورها نگران بوده‌اند که پاسخ قدرتمند ایران به حمله امریکا آنها را نیز شامل شود، بنابراین سعی کردند واشنگتن را منصرف کنند. بنابر این گزارش، رژیم صهیونیستی نیز پیغام‌هایی به واشنگتن در همین خصوص فرستاد و در واقع همین پیام‌ها نظر ترامپ را تغییر داد.

 

ارسال نظر