مطالبه مردم از قوه قضاییه مبارزه با فساد است

۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۳۱۹
مطالبه مردم از قوه قضاییه 
مبارزه با فساد است

معاون اول قوه قضاییه گفت: شرایط فعلی در فضای مجازی و غیرمجازی به گونه‌ای است که در برخی موارد تشخیص حق و باطل سخت شده از سویی دیگر مطالبه بحق مردم مبارزه با فساد توسط قوه قضاییه است. به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای دیروز در آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان خوزستان بیان کرد: فضای مسموم در برخی موارد، کمبود نیروی انسانی و همچنین تجهیزات بخشی از مشکلات موجود دستگاه قضا است و اگر قضات بخواهند در این میدان عادلانه حکم صادر کنند باید به خداوند متعال، قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) پناه ببرند.

وی با اشاره به اینکه قضاوت امر خطیری است ادامه داد: قضات دادگاه‌ها هر کدام پرونده‌های بسیاری را دیده و مورد قضاوت قرار داده‌اند اما باید برای یک‌بار هم پرونده اعمال خود را بررسی کنند؛ اگر قضات عمل به عدالت را در خود نهادینه نکنند نمی‌توانند آن را در جامعه اجرا کنند.

اوافزود: ممکن است قضات دلیلی برای طولانی شدن زمان بازداشت‌ها داشته باشند اما مشاهده شده که زمان بازداشت‌های موقت در این استان حتی به بیش از چهار ماه نیز رسیده که باید رییس دادگستری و دادستان با به‌کارگیری برخی ابتکار عمل‌های فوق‌العاده این زمان را کاهش دهند.

 

ارسال نظر