روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۲۸۸

  اساسنامه سازمان هواپیمایی کشوری تصویب شد؛ پاد|

هیات وزیران در جلسه دیروز خود به ریاست رییس‌جمهور، اساسنامه سازمان هواپیمایی کشوری را تصویب کرد. این اساسنامه به‌ منظور ارتقای ایمنی و کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی، ناوبری هوایی و فرودگاهی تهیه و به تصویب ستاد آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و اسناد راهبردی نیز رسیده است. بر اساس این اساسنامه، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و تنظیم مقررات در زمینه‌های فنی، اقتصادی، بازرگانی داخلی و بین‌المللی حمل و نقل هوایی کشور و همچنین ایمنی پروازها و بهبود کیفیت خدمات مسافر و بار و محمولات پستی و توسعه آنها و اجرای تعهدات، مقررات، استانداردها، الزامات و توصیه‌های مقرر شده توسط سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) در کلیه امور هوانوردی کشوری همچنین، نظارت بر کلیه فعالیت‌های هواپیمایی کشوری از جمله مهم‌ترین وظایف و اختیارات این سازمان است. همچنین‌ در ادامه این جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی، تصویب شد.

  صنعت دفاعی ایران صحنه هراس و وحشت دشمنان ملت است

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت روز صنعت دفاعی با صدور بیانیه‌ای آورده است: صنعت دفاعی ایران صحنه هراس و وحشت دشمنان ملت ایران به ویژه رژیم تروریستی و جنگ افروز امریکاست. وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیانیه‌ای را در گرامیداشت سی و یکم مرداد ماه روز صنعت دفاعی صادر کرد که در بخشی از آن آمده است: « تولید قدرت تعیین‌کننده امنیتی در منطقه که امروز وحشت حداکثری در اردوگاه دشمنان را رقم زده است که تبلور بخشی از آن با به‌کارگیری موشک‌های متنوع، نقطه زن و با فناوری‌های ناشناخته توسط نیروهای مسلح، عظمت و کارایی خود را به رخ جهانیان کشیده، منجر به جلوگیری از هر گونه اقدام خیره سرانه و ماجراجویانه قدرت‌های استکباری شده است.»

  مذاکره با ظریف، صریح و سازنده بود؛ ایسنا|

وزیر امور خارجه سوئد ضمن اشاره به محورهای دیدارش با وزیر امور خارجه ایران، این مذاکرات را صریح و سازنده خواند. مارگوت والستروم با اشاره به دیدارش با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در استکهلم در پیامی توییتری نوشت: امروز مذاکراتی صریح و سازنده در دیدار با وزیر امور خارجه ظریف در استکهلم داشتم. [این مذاکرات] بر وضعیت حقوق بشر در ایران، مسائل منطقه‌ای از جمله یمن و خلیج فارس و همچنین برجام معطوف بود. وی افزود: مذاکره در زمان تردید، ضرورت دارد.

  خبر درگیری‌ام با ظریف «فیک» است؛ باشگاه خبرنگاران|

نماینده تهران گفت: انتشار خبر درگیری‌ام با وزیر امور خارجه در رسانه‌ها فیک است. کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره اخباری که در رسانه‌ها مبنی بر درگیری او با وزیر امور خارجه منتشر شده بود، گفت: فردی در رسانه‌ها اینگونه منتشر کرده بود که بنده با آقای ظریف درگیر شدم و به بیمارستان رفته‌ام، درحالی که یادم نمی‌آید که آخرین بار چه زمانی به وزارت امور خارجه رفته‌ام. جلالی با بیان اینکه فکر می‌کنم در سال جدید اصلا آقای ظریف را ندیده‌ام، گفت: دقیقا به خاطر ندارم؛ شاید هم آقای وزیر را در کمیسیون‌های مجلس یا در راهروهای مجلس دیده باشم؛ اما اصلا به خاطر ندارم که دو نفره در جایی بوده باشیم.

  توافق دولت و مجلس بر سر قبول‌شدگان آزمون قوه قضاییه؛ ایسنا |

 سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از انعقاد توافقی میان دولت و مجلس بر سر قبول‌شدگان آزمون قوه قضاییه خبر داد.  حسن نوروزی در خصوص آخرین وضعیت پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی قوه قضاییه گفت: مقرر شد به جای هر فردی که در قوه قضاییه بازنشسته می‌شود دو نیرو به کارگیری شود؛ مقرر شد قوه قضاییه به حد توان این نیروها را جذب کند و ما بقی را با کمک اعتباری دولت استخدام کنند. یحیی کمالی‌پور نایب‌رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در این خصوص در تاریخ ٢٥ تیر ماه سال جاری به ایسنا گفته بود: در جلسه امروز کمیسیون مقرر شد که ظرف یک ماه وضعیت تمامی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی قوه قضاییه تعیین تکلیف شود، بر این اساس قرار است ۴۰۰۰ نفر از این عزیزان از منابع خود قوه قضاییه مشغول کار شوند و مابقی آنها نیز پس از بررسی‌ها مشغول کار شوند و مشکل آنها برطرف شود.

  جبهه پایداری از مدل انتخاباتی خود رونمایی می‌کند؛تعادل|

دبیرکل جبهه پایداری از تدوین مدل انتخاباتی تشکل متبوع خود برای ایجاد ائتلاف در جریان اصولگرایی خبر داد.  مرتضی آقاتهرانی در حساب رسمی خود در توییتر نوشت:  «به لطف الهی پس از نشست‌های متعدد مدل پیشنهادی ائتلاف جریان انقلابی، در جلسات شورای مرکزی پایداری تدوین شده که توسط سخنگوی جبهه پایداری اعلان خواهد شد.» پیش از این دبیرکل جبهه پایداری در ۲۳ تیرماه درباره برنامه انتخاباتی این جبهه و مدل هم‌افزایی و وحدت جریان‌های انقلابی برای انتخابات مجلس آینده گفته بود که ما بر اساس بررسی‌ها و استفاده از تجارب گذشته خودمان با جریان‌های انقلابی برای انتخابات مجلس در سال جاری به مدلی برای هم‌افزایی و وحدت رسیده‌ایم.

 

ارسال نظر